t_o_m_m_y Skrevet 11. juli 2016 Del Skrevet 11. juli 2016 Jeg vil sette ut en hypotese som jeg syntes er meget spennende.Hypotesen er som følger;mennesker er ikke tilfredse før dem har slukket dagens behov fra jakt instinktet sittbakgrunn for denne hypotese var at jeg har spilt farcry 4 og farcry primal de siste dagene,disse 2 spill repeterer sine oppdrag og spill moduser men det er selve jakten som er viktig;hele spillet er basert på en jakt etter noe,og man blir trukket inn i sine jakt instinkter at man nesten ikke klarer å gå vekk fra spillet.Jeg fikk også se et program om dyrene som hadde gjort blodig alvorlige instinkter til lek,da ville dyr blir mer til tamme dyr men beholder sine instinkter som slumrende tendenser i lek.Jeg tenkte da som følger;mennesker har fra evolusjonen av kommet fra en meget lite beskyttet art,måtte lære seg å gjenkjenne farer for å overleve,og gradvis blitt rovdyret over rovdyrene via hjernen.Men vi mennesker har da enda det instinktet i oss til å forsvare og gjenkjenne farer,samt et jakter instinkt som man både føler adrenalin kick av og frykt fra,men likevel en meget pumpende følelse av mindre følsomhet og mer modighets mestring.Er det da muligens slik at noen mennesker har mer jakt instinkt enn andre,ergo må ha sin daglige jakt i visse mengder for å føle seg tilfreds? Slik feks katten må leke med musen for å tilfredsstille sin egen jakt instinkt,eller slik hamstere må løpe og løpe og samle mat(hamstre) selv om den ikke er i fare nødvendigvis.Det er også interessant å se på begrepet «lykke».Et mennesket som er virkelig lykkelig er det mennesket som er tilfreds,og den beste tilfredshet er det å ha jaktet og fått byttet/målet sitt.Uten denne jakt så er ikke målet tilfreds å få i like stor grad.Hele «sjekke» kulturen rundt seksualitet er basert på jakten sin berusende virkning!Derfor driver mennesker med sport,og derfor driver mennesker med stadig forbedringer i konstant rastløshet.På liknende måte så er jakt instinktene til mennesker blitt mer til en «trygg lek» hvor det å jage dyr og beskytte sine nærmeste er mer gått over til å moderne søke den neste nytelse og den neste partner å ligge med?(hos vestlige rike byer i så fall).Tydeligvis så har kvinnen mer behov for å vise omsorg for noen enn menn,og kanskje dette omsorgs behov er et kvinnelig behov på lik linje med at menn har sine jakter instinkter?Individuelt fra kjønn til kjønn. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 11. juli 2016 Del Skrevet 11. juli 2016 Hvis "jakt" forstås som det mer generelle "streben etter mål" så tror jeg definitivt at det er helt essensielt for mennesket ja. For øvrig, når det gjelder Far Cry spillene - ikke all jaktdriv manifesterer seg likt. For min del så består disse spillene av 4 korte oppdrag som du bare gjentar 150 ganger hver. Det er uutholdelig kjedelig, og det eneste som driver meg videre er ønsket om å gjøre fremgang i historien. Som regel kommer jeg meg aldri helt gjennom noen av disse spillene, det er rett og slett for monotont og ensformig. 1 Lenke til kommentar
t_o_m_m_y Skrevet 12. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2016 (endret) henrikwl, den 12 Jul 2016 - 00:01, sa: Hvis "jakt" forstås som det mer generelle "streben etter mål" så tror jeg definitivt at det er helt essensielt for mennesket ja. For øvrig, når det gjelder Far Cry spillene - ikke all jaktdriv manifesterer seg likt. For min del så består disse spillene av 4 korte oppdrag som du bare gjentar 150 ganger hver. Det er uutholdelig kjedelig, og det eneste som driver meg videre er ønsket om å gjøre fremgang i historien. Som regel kommer jeg meg aldri helt gjennom noen av disse spillene, det er rett og slett for monotont og ensformig. enig med deg angående farcry. heldigvis liker jeg å "gnome" i spill så gjør ikke noe av å gå rundt uten formål, men absolutt et poeng du har. kritikken til farcry primal er at spillet føles som å ha spilt det før og at man gjør sideoppdrag hele tiden, samt at historien er nærmest fattig fraværende. høydepunktet for min del er å erobre poster og samle inn materiale og xp for å oppgradere, vise ens skills som sniker og overblikk over hvordan man infiltrerer en leir, men ellers er spillet grederlig kjedelig. i det minste hadde farcry 4 en skikkelig historie som engasjerte til ulike ender. heldigvis så er man adspredet tilstrekkelig nok til å glemme hvor kjedelig oppdragene er. Endret 12. juli 2016 av t_o_m_m_y Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 13. juli 2016 Del Skrevet 13. juli 2016 I dette tilfellet tror jeg du forveksler jaktinstinkt det evige spørsmålet hvorfor vi mennesker alltid skal føkke det til. Vi mennesker er altså utstyrt med en - for vår egen langvarige eksistens - forødende kombo av hovmod, fråtseri, begjær, misunnelse, grådighet, vrede og latskap. Lenke til kommentar
t_o_m_m_y Skrevet 13. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2016 (endret) Skandinav, den 13 Jul 2016 - 18:04, sa:I dette tilfellet tror jeg du forveksler jaktinstinkt det evige spørsmålet hvorfor vi mennesker alltid skal føkke det til. Vi mennesker er altså utstyrt med en - for vår egen langvarige eksistens - forødende kombo av hovmod, fråtseri, begjær, misunnelse, grådighet, vrede og latskap. Tror du tar feil der. De egenskapene du nevner er effekten av jakten. Jakten starter rulling av ballen. Hoved hypotesen setter spm til om vi mennesker har en slags jakt instinkt som må tilfredsstilles før vi mennesker kan bli fornøyde og lykkelige. Slik feks katten må leke med musa og jakte tilstrekkelig lenge før kan være tilfreds. Instinktiv tilfredshet om man vil. Mye tyder nemlig på at alt mennesker gjør er substitutt for en manglende tilfredshet i sine institinkter. Endret 13. juli 2016 av t_o_m_m_y Lenke til kommentar
t_o_m_m_y Skrevet 13. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2016 Hvis "jakt" forstås som det mer generelle "streben etter mål" så tror jeg definitivt at det er helt essensielt for mennesket ja. man må dog skjelne mellom "jakt" og "formål", fordi formålet kom ikke før behovet for jakt begynte, og jakten er hva som er tilfredsstillende med formålet. (det er stor forskjell på å kjøpe ei hore og å få kvinnen som man måtte jakte etter lenge). så derfor er formålet kun et resultat av behovet for jakten. en jeger jakter etter dyret, og dyret er formålet men jakten i seg selv er hva som definerer reisen. før i urtiden tenkte man ikke over slikt fordi da måtte man jakte hele tiden, men i moderne tid så er jakt blitt mer lek ergo substitutt for å tilfredsstille ens instinkter for jakt. vis da jakt instinktet til mennesker er aktivt tilstede et eller annet sted i vår underbevissthet, så omdanner vår rasjonelle eller irrasjonelle del av hjernen et formål for å bli tilfredsstilt, eller man adspreder seg i nytelse osv for å bedøve sin følelse av utilfredshet. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 14. juli 2016 Del Skrevet 14. juli 2016 Dyr har ingen av egenskapene hovmod, fråtseri, begjær, misunnelse, grådighet, vrede og latskap. Så nei, katten "leker" ikke med musa i streben etter menneskelignende tilfredshet. En sulten katt dreper byttet umiddelbart. En katt som fanger et stort bytte, f.eks kanin eller større fugler, dreper også med en gang. Når katten ikke er så sulten, tar den seg tid til å øve, trene og finslipe sine jaktegenskaper. Fordi det ser så søtt å uskyldig ut, tolker vi det som lek, men det er det altså ikke. Lenke til kommentar
t_o_m_m_y Skrevet 16. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2016 (endret) Dyr har ingen av egenskapene hovmod, fråtseri, begjær, misunnelse, grådighet, vrede og latskap. Så nei, katten "leker" ikke med musa i streben etter menneskelignende tilfredshet. En sulten katt dreper byttet umiddelbart. En katt som fanger et stort bytte, f.eks kanin eller større fugler, dreper også med en gang. Når katten ikke er så sulten, tar den seg tid til å øve, trene og finslipe sine jaktegenskaper. Fordi det ser så søtt å uskyldig ut, tolker vi det som lek, men det er det altså ikke. Blir vel samme prinsipp med oss mennesker? Hamsteren fråtser selv om den ikke er i fare. Katten jakter begjærlig for å tilfredsstille sine instinkter. En hund går på jakt til å med når mennesker går tur med den. Hunden graver benet sitt i markafor grådig sparsommelig grunner. Katten og hunden markerer sitt territorium av ren eie lyst osv. Dyr har også slike følelser som mennesker men ikke abstrakt utviklet ferdigheter i stor grad. Endret 16. juli 2016 av t_o_m_m_y Lenke til kommentar
00034343 Skrevet 16. juli 2016 Del Skrevet 16. juli 2016 (endret) Mannfolk er genetisk predisponert til å stirre og vurdere damer selv om mannen er i et forhold. Men dette er ikke akseptabelt i følge våres sosialnormaer. En ny undersøkelse påsto at vi spiste hverandre, og det er vel besvist? at kjøttet vi spiste gjorde at vi fikk høyere hjernefunskjoner. Jeg vet at avkommet mitt greier seg, så. Endret 16. juli 2016 av Dr Jones Lenke til kommentar
t_o_m_m_y Skrevet 16. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2016 (endret) Dr Jones, den 16 Jul 2016 - 15:20, sa:Dr Jones, den 16 Jul 2016 - 15:20, sa: Mannfolk er genetisk predisponert til å stirre og vurdere damer selv om mannen er i et forhold. Men dette er ikke akseptabelt i følge våres sosialnormaer. En ny undersøkelse påsto at vi spiste hverandre, og det er vel besvist? at kjøttet vi spiste gjorde at vi fikk høyere hjernefunskjoner. Jeg vet at avkommet mitt greier seg, så. min første tanke er at kanskje veldig mange mennesker er ulykkelige nettopp fordi våre instinkter må undertrykkes ergo blir mindre tilfredse og mer irriterte. å spise hverandre er vel litt drøyt,-sett fra en evolusjons perspektiv, men det kan hende at fordi menn ikke kan stirre så mye på dame lengre så er vi disponert for større trang til mer ekstreme lyster osv. jeg har en mistanke om at kanskje det vi sier er "lykke" ikke er direkte materialisme og nytelse, men at den egentlig lykke er å tilfredsstille ens instinkter for den dagen? nettopp slik det er digg å komme hjem fra jobb uten lyster til å erobre mer men bare sove vel viten om at "jeg har gjort mitt,jeg er tilfreds". i det store og det hele så er erobrings lysten så stor i mennesket at man oftest må kompensere for manglende tilfredshet i instinktene med å bedøve oss i lyster og irrasjonelle lyster,-siden det moderne samfunn av å til nekter å akseptere at mennesker er fremdeles dyr i seg. Endret 16. juli 2016 av t_o_m_m_y 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 Dr Jones, den 16 Jul 2016 - 15:20, sa:Dr Jones, den 16 Jul 2016 - 15:20, sa: Mannfolk er genetisk predisponert til å stirre og vurdere damer selv om mannen er i et forhold. Men dette er ikke akseptabelt i følge våres sosialnormaer. En ny undersøkelse påsto at vi spiste hverandre, og det er vel besvist? at kjøttet vi spiste gjorde at vi fikk høyere hjernefunskjoner. Jeg vet at avkommet mitt greier seg, så. min første tanke er at kanskje veldig mange mennesker er ulykkelige nettopp fordi våre instinkter må undertrykkes ergo blir mindre tilfredse og mer irriterte. å spise hverandre er vel litt drøyt,-sett fra en evolusjons perspektiv, men det kan hende at fordi menn ikke kan stirre så mye på dame lengre så er vi disponert for større trang til mer ekstreme lyster osv. jeg har en mistanke om at kanskje det vi sier er "lykke" ikke er direkte materialisme og nytelse, men at den egentlig lykke er å tilfredsstille ens instinkter for den dagen? nettopp slik det er digg å komme hjem fra jobb uten lyster til å erobre mer men bare sove vel viten om at "jeg har gjort mitt,jeg er tilfreds". i det store og det hele så er erobrings lysten så stor i mennesket at man oftest må kompensere for manglende tilfredshet i instinktene med å bedøve oss i lyster og irrasjonelle lyster,-siden det moderne samfunn av å til nekter å akseptere at mennesker er fremdeles dyr i seg. Og kvinner kan føle seg tilfreds med å få oppmerksomhet og tilbakemeldinger på sitt ytre. I dagens samfunn skal hun nøye seg med å få det av partner. Men hvis hun fulgte instinktene så hadde hun fått oppmerksomhet fra flere steder, og en sterkere mann hadde lett vunnet henne? Hvis vi bare skal leve etter instinker, så er det neppe sosialt sett samfunnsnyttig og lykkebringende. Anonymous poster hash: 095c4...4d5 Lenke til kommentar
Andysowhatgg Skrevet 22. juli 2016 Del Skrevet 22. juli 2016 Kjærligheten i å streve etter mål. Lengte er nok en fin menneskelig opfinnelse, og et overlevelses innstinkt. Det å oppnå fremgang gjør at vi kan overleve lettere. Spilling er noe som ofte ikke fyller dette "jakt innstinktet" over tid siden det ofte blir meningsløst. Å bare spille alene. Lenke til kommentar
00034343 Skrevet 23. juli 2016 Del Skrevet 23. juli 2016 Dr Jones, den 16 Jul 2016 - 15:20, sa:Dr Jones, den 16 Jul 2016 - 15:20, sa: Mannfolk er genetisk predisponert til å stirre og vurdere damer selv om mannen er i et forhold. Men dette er ikke akseptabelt i følge våres sosialnormaer. En ny undersøkelse påsto at vi spiste hverandre, og det er vel besvist? at kjøttet vi spiste gjorde at vi fikk høyere hjernefunskjoner. Jeg vet at avkommet mitt greier seg, så. min første tanke er at kanskje veldig mange mennesker er ulykkelige nettopp fordi våre instinkter må undertrykkes ergo blir mindre tilfredse og mer irriterte. å spise hverandre er vel litt drøyt,-sett fra en evolusjons perspektiv, men det kan hende at fordi menn ikke kan stirre så mye på dame lengre så er vi disponert for større trang til mer ekstreme lyster osv. jeg har en mistanke om at kanskje det vi sier er "lykke" ikke er direkte materialisme og nytelse, men at den egentlig lykke er å tilfredsstille ens instinkter for den dagen? nettopp slik det er digg å komme hjem fra jobb uten lyster til å erobre mer men bare sove vel viten om at "jeg har gjort mitt,jeg er tilfreds". i det store og det hele så er erobrings lysten så stor i mennesket at man oftest må kompensere for manglende tilfredshet i instinktene med å bedøve oss i lyster og irrasjonelle lyster,-siden det moderne samfunn av å til nekter å akseptere at mennesker er fremdeles dyr i seg. Og kvinner kan føle seg tilfreds med å få oppmerksomhet og tilbakemeldinger på sitt ytre. I dagens samfunn skal hun nøye seg med å få det av partner. Men hvis hun fulgte instinktene så hadde hun fått oppmerksomhet fra flere steder, og en sterkere mann hadde lett vunnet henne? Hvis vi bare skal leve etter instinker, så er det neppe sosialt sett samfunnsnyttig og lykkebringende. Anonymous poster hash: 095c4...4d5 Du mener de som hoer seg ut på instagram, snapchat, facebook og slikt? Lenke til kommentar
t_o_m_m_y Skrevet 24. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2016 Anonym bruker ; Du skrev følgende; Og kvinner kan føle seg tilfreds med å få oppmerksomhet og tilbakemeldinger på sitt ytre. I dagens samfunn skal hun nøye seg med å få det av partner. Men hvis hun fulgte instinktene så hadde hun fått oppmerksomhet fra flere steder, og en sterkere mann hadde lett vunnet henne? Hvis vi bare skal leve etter instinker, så er det neppe sosialt sett samfunnsnyttig og lykkebringende. ---------------- Det du sier her oppenfor er meget forenklet. det finnes samfunn som er mer primitive, som klarer seg utmerket godt, og som var og er hele roten til vårt moderne samfunn . Samfunnet vi har i rike land i dag er bare 1 type livsstil som man ikke låse seg fast i. vært nåværende samfunn er bra men har mye å utvikle seg på samt lære om instinktiv gruppe kollektivisme. Lenke til kommentar
Sportylady Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 (endret) Jeg har hørt at vi mennesker er noen jaktdyr. Det sies at menn liker å jakte. Jeg er kvinne, og liker ikke å jakte for å si det sånn. Jeg liker å få alt opp i armene Endret 1. august 2016 av Sportylady Lenke til kommentar
t_o_m_m_y Skrevet 1. august 2016 Forfatter Del Skrevet 1. august 2016 Jeg har hørt at vi mennesker er noen jaktdyr. Det sies at menn liker å jakte. Jeg er kvinne, og liker ikke å jakte for å si det sånn. Jeg liker å få alt opp i armene he he, gold digger. neida strengt talt så jakter dere kvinner også, men bare på en mer subtil måte. dere lokker til dere menn(og kvinner), menn jakter etter de spor dere sender ut. sminken og pene kjoler og utringninger osv er der for en grunn finnes unntak dere kvinnen er så dominant at dem oppfører seg som menn på jakt. slike kvinner er direkte skremmende vis man ikke er forberedt på forhånd hehe Lenke til kommentar
Sportylady Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 (endret) Jeg har hørt at vi mennesker er noen jaktdyr. Det sies at menn liker å jakte. Jeg er kvinne, og liker ikke å jakte for å si det sånn. Jeg liker å få alt opp i armene he he, gold digger. neida strengt talt så jakter dere kvinner også, men bare på en mer subtil måte. dere lokker til dere menn(og kvinner), menn jakter etter de spor dere sender ut. sminken og pene kjoler og utringninger osv er der for en grunn finnes unntak dere kvinnen er så dominant at dem oppfører seg som menn på jakt. slike kvinner er direkte skremmende vis man ikke er forberedt på forhånd hehe Haha Hvis jeg blir forelsket så kan jeg virke som en kvinne på jakt jeg og. Da er jeg på jakt etter å beholde erobringen fordi jeg elsker han!. Men da må han først krype til køys med meg, for jeg blir ikke hel-forelsket før sexen er gjennomført . Men liker at det er menn som kryper for meg. Nå når jeg er singel igjen så ser jeg menn forsøke få kontakt men det skal mye til før jeg hopper i armene på en igjen. Er på latsiden også ser jeg om jeg plutselig sitter med en mann i armene haha. Vil vel ikke kalle meg for dominant selv om jeg blir eiesyk . Verste av alt: jeg går ikke inn for å tiltrekke meg en mann med dype utringinger. Han får like meg som jeg er. Viser meg naken om vi havner i sengen! hehe. Føler at det blir for mye blikk dersom jeg går utringet så jeg klarer det ikke. Er vel fordi jeg føler det som å gå naken, og at folk tror jeg er ute etter å vise kroppen min. Men av og til kan jeg kle meg litt dristigere enn andre ganger. Endret 1. august 2016 av Sportylady Lenke til kommentar
00034343 Skrevet 3. august 2016 Del Skrevet 3. august 2016 Jeg har hørt at vi mennesker er noen jaktdyr. Det sies at menn liker å jakte. Jeg er kvinne, og liker ikke å jakte for å si det sånn. Jeg liker å få alt opp i armene he he, gold digger. neida strengt talt så jakter dere kvinner også, men bare på en mer subtil måte. dere lokker til dere menn(og kvinner), menn jakter etter de spor dere sender ut. sminken og pene kjoler og utringninger osv er der for en grunn finnes unntak dere kvinnen er så dominant at dem oppfører seg som menn på jakt. slike kvinner er direkte skremmende vis man ikke er forberedt på forhånd hehe Haha Hvis jeg blir forelsket så kan jeg virke som en kvinne på jakt jeg og. Da er jeg på jakt etter å beholde erobringen fordi jeg elsker han!. Men da må han først krype til køys med meg, for jeg blir ikke hel-forelsket før sexen er gjennomført . Men liker at det er menn som kryper for meg. Nå når jeg er singel igjen så ser jeg menn forsøke få kontakt men det skal mye til før jeg hopper i armene på en igjen. Er på latsiden også ser jeg om jeg plutselig sitter med en mann i armene haha. Vil vel ikke kalle meg for dominant selv om jeg blir eiesyk . Verste av alt: jeg går ikke inn for å tiltrekke meg en mann med dype utringinger. Han får like meg som jeg er. Viser meg naken om vi havner i sengen! hehe. Føler at det blir for mye blikk dersom jeg går utringet så jeg klarer det ikke. Er vel fordi jeg føler det som å gå naken, og at folk tror jeg er ute etter å vise kroppen min. Men av og til kan jeg kle meg litt dristigere enn andre ganger. Du er 14. 1 Lenke til kommentar
Sportylady Skrevet 3. august 2016 Del Skrevet 3. august 2016 Jeg har hørt at vi mennesker er noen jaktdyr. Det sies at menn liker å jakte. Jeg er kvinne, og liker ikke å jakte for å si det sånn. Jeg liker å få alt opp i armene he he, gold digger. neida strengt talt så jakter dere kvinner også, men bare på en mer subtil måte. dere lokker til dere menn(og kvinner), menn jakter etter de spor dere sender ut. sminken og pene kjoler og utringninger osv er der for en grunn finnes unntak dere kvinnen er så dominant at dem oppfører seg som menn på jakt. slike kvinner er direkte skremmende vis man ikke er forberedt på forhånd hehe Haha Hvis jeg blir forelsket så kan jeg virke som en kvinne på jakt jeg og. Da er jeg på jakt etter å beholde erobringen fordi jeg elsker han!. Men da må han først krype til køys med meg, for jeg blir ikke hel-forelsket før sexen er gjennomført . Men liker at det er menn som kryper for meg. Nå når jeg er singel igjen så ser jeg menn forsøke få kontakt men det skal mye til før jeg hopper i armene på en igjen. Er på latsiden også ser jeg om jeg plutselig sitter med en mann i armene haha. Vil vel ikke kalle meg for dominant selv om jeg blir eiesyk . Verste av alt: jeg går ikke inn for å tiltrekke meg en mann med dype utringinger. Han får like meg som jeg er. Viser meg naken om vi havner i sengen! hehe. Føler at det blir for mye blikk dersom jeg går utringet så jeg klarer det ikke. Er vel fordi jeg føler det som å gå naken, og at folk tror jeg er ute etter å vise kroppen min. Men av og til kan jeg kle meg litt dristigere enn andre ganger. Du er 14. Hehe nei jeg er nesten 40 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå