Gå til innhold

Gran Turismo 4 + import av spill

Surfern

Anbefalte innlegg

I Narvesen sitt Videonytt nr 6/2003 så står det at Gran Turismo 4 har release 10. desember 2003!! Stemmer dette? Og er det isåfall prologen eller fullversjonen?

Jeg leste på www.gtadvance.com at prologen ikke kom hverken til Europa eller USA, men derimot kan den bestilles fra Asia: http://www.lik-sang.com/info.php?products_...08&lsaid=239190. Stemmer det at prologen ikke kommer til vår kant av verden?

På siden jeg linket til over står det at formatet er Asia NTSC - vil dette spillet virke på min umodifiserte PS2 kjøpt i Norge? Hvis ikke, hva kan jeg isåfall gjøre for å få prologen til å virke?

På forhånd takk for alle svar!

Endret av GranTurismo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I Narvesen sitt Videonytt nr 6/2003 så står det at Gran Turismo 4 har release 10. desember 2003!! Stemmer dette?

Har vært i kontakt med min lokale Narvesen nå, og de sjekket opp dette med Narvesen sentralt: "Kunden hadde rett." Dvs. at Videonytt var trykt lang tid i forveien, før kontrabeskjeden om GT4 kom. :no:

På siden jeg linket til over står det at formatet er Asia NTSC - vil dette spillet virke på min umodifiserte PS2 kjøpt i Norge? Hvis ikke, hva kan jeg isåfall gjøre for å få prologen til å virke?

Dette spørsmålet står fortsatt ubesvart. en "norsk" PS2-maskin har PAL-system, har den ikke? Kan en mod-chip gjøre noe her eller? Jeg er helt grønn på hardware i PS2-maskiner, så jeg beklager hvis spørsmålet er idiotisk. :blush:

På forhånd takk for alle svar!

Lenke til kommentar

Dette spørsmålet står fortsatt ubesvart. En "norsk" PS2-maskin har PAL-system, har den ikke? Kan en mod-chip gjøre noe her eller?

Ikke mye hjelp å få her...! :p

Vel, etter intens surfing på nettet + litt mailing rundt omkring de siste dagene har jeg funnet ut at både for NTSC-spill og "backup" må man ha modchip. Med rikitg modchip trenger man heller ikke BOOT-CD for NTSC-spill, slik en del hjemmesider informerer om. For NTSC-spill så trenger man enten en annen RGB-kabel mellom PS2 og TV, alternativt å få loddet på en ledningsstump inne i maskinen samtidig som det monteres modchip.

Mulig mange her visste dette fra før (men hvorfor har ingen svart da?), og hvis ikke så har dere et svar her. :D

Min konklusjon: Ca 1500,- + porto + selve spillet er litt overkill kun for å få spille deler av GT4 (=Prolouge) allerede på denne siden av nyttår. Så da venter jeg heller på fullversjonen - forhåpentligvis så tidlig som mulig i 2004. Har fortsatt igjen litt på GT3 + to baner på GT Concept hvor jeg ikke har klart gull ennå.

Endret av GranTurismo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...