Gå til innhold

Feilmelding Kingston 128 GB SSD

Anbefalte innlegg

Kingston 128 GB SSD med to partisjoner. Henholdsvis Windows XP/Sp4 eller Windows XP/Sp3.

BIOS melder nå "Capable and status bad" men går jeg videre med F1 får jeg startet som normalt.

Kan en reformattering fikse det,  eller å benytte en Kingston utility for problemer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er litt usikker på hvordan SMART håndterer SSD disker, men kjør diagnostikk på disken. Om dette var en snurredisk ville jeg forventet en failure.

Denne gangen gikk det visst bra! Jeg lastet ned en Kingston SSD utility og kjørte den, og fikk klar beskjed om at her stod det ikke bra til, disken var bare 1% brukbar eller noe sånt.Så jeg lot det stå til og kjørte ett eller annet valg og etterpå er den 100% - så lenge det varer?

Er skeptisk til SSD. Hadde en  maken før, og den crashet plutselig 100% idet jeg fikk en melding om at det var skrevet til en adresse det slik jeg forsto ikke skulle skrives til. Etterpå var den utigjengelig for fornuft av noe slag. Har den liggende, nysgjerrig rev jeg av plastikken og da var det sannelig ikke store klumpen å se;)

Ville gjerne klone systemet over på en snurredisk, det er noe jeg har bare gode erfaringer med, helt utrolig hvor lite problemer de har gitt meg!

Er det en grei måte å gjøre det på som kan anbefales?

Endret av rofl2
Lenke til kommentar

Kingston V / SSDnow SSDene har brukt kjipt nand/flash minne og kontroller.

Ikke la erfaringene med disse farge oppfatningen om solid state drives.

Dessuten må du opp på OS som støtter trim for å slippe å veldikeholde med manuell trim utility som du er nødt til med XP.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Kingston V / SSDnow SSDene har brukt kjipt nand/flash minne og kontroller.

Ikke la erfaringene med disse farge oppfatningen om solid state drives.

Dessuten må du opp på OS som støtter trim for å slippe å veldikeholde med manuell trim utility som du er nødt til med XP.

Ja det har du sannelig rett i, det er noe jeg har glemt siden sist. Men når det først er slik, så kan jeg likevel kanskje fortsette å bruke KSM for trimming, og det burde gå bra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...