Glasscola2 Skrevet 11. juli 2016 Del Skrevet 11. juli 2016 Hei! Jeg har satt meg et (i min bok) ganske hårete mål: I 2017 skal jeg løpe Oslo Maraton på under 4 timer! Har løpt intervaller 2-3 ganger i uken de siste fire ukene og heiv meg på tredemølla i forrige uke for å se hvor langt jeg klarte å løpe i 10km/t. Fasit er 5 kilometer. Her er mye jobb å gjøre! I tillegg skal jeg også innen sommeren 2017 klare å gjøre et 300-sett i løpet av en trening. Jeg har aldri noensinne gjort et markløft og klarte en halv pull-up når jeg prøvde meg i forrige uke. Etter en ganske aktiv ungdomstid med turn, fotball, hockey og skating har jeg ikke vært i noe særlig aktivitet de siste 8 årene. Jeg er 200cm og veier ca. 94 kilo så tror jeg har et ganske greit utgangspunkt der, men det er lite muskler i den vekta. Som student og med samboer skal jeg heller ikke bruke proteinpulver (eller noe lignende) men holde meg til et "vanlig" kosthold som vanligvis betyr fisk en gang i uka, kjøtt fire ganger i uka og litt digg i helga. Det blir jo fort litt chips eller en sjokolade en onsdags kveld også... Som en bonus skal jeg også jobbe mye med å bli mykere! Har ikke noe formening om når, men vil i løpet av perioden klare å ta i bakken med håndflatene med strake bein og komme betydelig lenger ut i spagaten. Delmål: September 2016: Gjøre 5 pull-ups. Oktober 2016: Løpe 10km på under en time. Gjøre 10 pull-ups. Desember 2016: Løpe 20km på under to timer. Gjøre 15 pull-ups. Gjøre 20 deadlift med 30kg. Februar 2017: Løpe 30km på under tre timer. Gjøre 30 pull-ups. Gjøre 20 deadlift med 40kg. Mai 2017: Løpe 30km på 2t30m. Gjøre 2x20 pull-ups ila en trening. Gjøre 25 deadlift med 60kg. Juni 2017: Gjennomføre enn 300-trening. September 2017: Løpe 42km på under 4 timer. Til dere som har peiling: Er målene for lette eller for hårete? Undervuderer jeg noen av 300-øvelsene? Vi sees! Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 15. juli 2016 Del Skrevet 15. juli 2016 (endret) Ønsker deg lykke til Siden maraton ikke treffer min interesse fokuserer jeg på styrkedelen og målsettingene du har satt her - og jeg må innrømme at jeg ikke forstår helt.. Ser at du har satt mål om å marke 20kg x30....20kg x40.... Ang. spørsmålet om målene dine er for lette eller hårete vil jeg si begge deler Hva mener du med et 300-sett? Endret 16. juli 2016 av Countryman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå