PongPing Skrevet 10. juli 2016 Del Skrevet 10. juli 2016 Hei! Tenkte å høre om det er noen som har maritim utdanning her inne? Jeg vurderer selv denne utdanningen, men er usikker på hvilken høgskole/universitet jeg bør velge. Har lyst til å velge UiT, da man får tittelen "ingeniør" i tillegg den ordinære maritime utdanningen. Noen synspunkter her? Har spesiell studiekompetanse fra vgs. Hva med kadettplass etter endt studie? Garanterer alle maritime skoler kadettplass etter utdanningen? Hvis ja, er det noen bestemte rederier som de har avtaler med, eller kan man få velge selv? Hvordan anser dere arbeidsmulighetene i framtiden? På forhånd takk for svar 1 Lenke til kommentar
Zash Skrevet 11. juli 2016 Del Skrevet 11. juli 2016 Hei! Tenkte å høre om det er noen som har maritim utdanning her inne? Jeg vurderer selv denne utdanningen, men er usikker på hvilken høgskole/universitet jeg bør velge. Har lyst til å velge UiT, da man får tittelen "ingeniør" i tillegg den ordinære maritime utdanningen. Noen synspunkter her? Har spesiell studiekompetanse fra vgs. Hva med kadettplass etter endt studie? Garanterer alle maritime skoler kadettplass etter utdanningen? Hvis ja, er det noen bestemte rederier som de har avtaler med, eller kan man få velge selv? Hvordan anser dere arbeidsmulighetene i framtiden? På forhånd takk for svar Tittelen "ingeniør" er ikke verdt papiret den er skrevet på. "Alle" kan kalle seg ingeniør. Kort sakset fra Wikipedia: Ingeniør er en yrkestittel som brukes av de som har høyere tekniskutdannelse i ingeniørfag, eller som gjennom studium og praktisk arbeid har skaffet seg tekniske og allmenne kunnskaper slik at de kan sidestilles med disse. I motsetning til sivilingeniør og høgskoleingeniør er betegnelseningeniør ikke en beskyttet tittel. Ikke la "ingeniør"-tittelen være avgjørende for studiet ditt. Til de andre spørsmålene dine kan jeg ikke hjelpe, dog har jeg tro på at maritim utdanning er viktig for fremtiden! Lenke til kommentar
PongPing Skrevet 11. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2016 Hei! Tenkte å høre om det er noen som har maritim utdanning her inne? Jeg vurderer selv denne utdanningen, men er usikker på hvilken høgskole/universitet jeg bør velge. Har lyst til å velge UiT, da man får tittelen "ingeniør" i tillegg den ordinære maritime utdanningen. Noen synspunkter her? Har spesiell studiekompetanse fra vgs. Hva med kadettplass etter endt studie? Garanterer alle maritime skoler kadettplass etter utdanningen? Hvis ja, er det noen bestemte rederier som de har avtaler med, eller kan man få velge selv? Hvordan anser dere arbeidsmulighetene i framtiden? På forhånd takk for svar Tittelen "ingeniør" er ikke verdt papiret den er skrevet på. "Alle" kan kalle seg ingeniør. Kort sakset fra Wikipedia: Ingeniør er en yrkestittel som brukes av de som har høyere tekniskutdannelse i ingeniørfag, eller som gjennom studium og praktisk arbeid har skaffet seg tekniske og allmenne kunnskaper slik at de kan sidestilles med disse. I motsetning til sivilingeniør og høgskoleingeniør er betegnelseningeniør ikke en beskyttet tittel. Ikke la "ingeniør"-tittelen være avgjørende for studiet ditt. Til de andre spørsmålene dine kan jeg ikke hjelpe, dog har jeg tro på at maritim utdanning er viktig for fremtiden! UiT skriver på sine nettsider at ingeniør-tittelen gjør det lettere å få en evt. jobb på land. Men så vidt jeg kan se så ser studieplanene til de ulike skolene ganske like ut.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå