Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NextGentel- mulig å ha dårligerer kundebehandling?


Anbefalte innlegg

Jo, det er mulig. Prøvd å ringe Telenor angående mistet passord? Naboen hadde problemer med det etter format. Vet du hva luringene gjorde? Sendte ham nytt passord på epost. En epostkonto han trenger nevnte passord for å logge inn på :devil:

 

NGT sin kundebehandling er ikke dårlig sånn sett, den er bare ufattelig utilstrekkelig. Når de får ansatt flere folk, først da får vi sett om de er dårlige. Nå er ikke dette noen unnskyldning, da de har et par tusen arbeidsledige IT-folk å velge mellom til jobben.

 

Heller litt ventetid enn fullstendig udugelige techs sier nå jeg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet at det er mange som har klaget over Telenor også. Det jeg må si er at nå har jeg hatt Telenor ADSL 1024 med 30GB i et år. Jeg er storfornøyd med den linja jeg. Har aldri opplevd nedetid eller problemer av noen slag. Mar testa hastigheten mange ganger og den ligger altid over 1024 (1100-1400).

 

Har 3 kompiser med NGT som har problemer med at de detter ut i ny og ne og de har ikke mange lovord om NGT.

 

Jaja. Jeg holder meg til telenor hverfall, men det er jo en smaksak...

kanskje siden du liker :devil: at du liker telenor også?

Lenke til kommentar
Jo, det er mulig. Prøvd å ringe Telenor angående mistet passord? Naboen hadde problemer med det etter format. Vet du hva luringene gjorde? Sendte ham nytt passord på epost. En epostkonto han trenger nevnte passord for å logge inn på

Dette var merkelig, jeg har aldri noensinne fått dette pr e-post, kun pr brev eller SMS.

Online har hatt en rimelig strikt politikk på dette, er du sikker på at dette er sant?

Lenke til kommentar

Synes det er litt for mye syting her.. Husk at det er Telenor som eier kobberen! og det er ikke Nextgentel som vedlikeholder denne,det er entrepenørene til Telenor, dette gjelder også installasjon! All installasjon går igjennom Telenor som da igjen booker entrepenørene. Derfor er det ikke alltid det er nextgentel sin skyld når dere får linja etter installasjonsdato, eller hvis det er noe feil på linja.

 

Jeg er stor fornøyd med Nextgentel og har aldri hatt nedetid!

Lenke til kommentar
Online har hatt en rimelig strikt politikk på dette, er du sikker på at dette er sant?

Faktisk opplyste Telenor over telefon at grunnet deres policy kunne de ikke gi sånn informasjon over telefon. På den tiden var ikke sms så utbredt i offisiell kommunikasjon, men epost var en gyldig kanal for Telenor da de hadde brukerens epostadresse i abonnementsdatabasen sin og var rimelig trygge på sikkerhetssystemene sine. Tror de har sluttet med denne metoden nå. Minner igrunn forferdelig mye om "Keyboard not detected - Press F1 to continue"

Lenke til kommentar
Til deg som følte du hadde fått korrekt behandling av NGT i avslaget. Kan ikke installere uten fasttelefon først? Hos PC Support på sunnmøre er ikke dette noe problem siden de fleste hus har linjer liggende inn. Du trenger bare linja, ikke noe aktivt telefonabonnement. Vi har G.ShDSL over analoge linjer hjemme. (Fyren som bygde huset gjorde litt overkill. Hver list er spikret med 20cm mellomrom og det lå FEM analoge linjer inn. I en standard villa). Andre jeg kjenner har PCS ADSL, også over analoge linjer. Mange av dem har aldri hatt fasttelefon hjemme. I verste fall må PCS be Bravida sende en montør for å legge analog linje inn, så litt etableringskostnad er det. Det de derimot aldri sier er ordet "umulig". Greit nok, de har en del problemer, men ordet umulig finnes ikke hos dem.

 

Lucifer 666: Om du er goth er jo Telenor strålende. Plenty lidelse der. Ante ikke hvor crap linja egentlig var før vi gikk over til Tiscali her ute på hybelbygget. 30gb limit hadde jeg aldri overlevd. Når vi hadde 704/256 Telenor ADSL hadde vi en gjennomsnitt traffikk på rundt 100 gig i måneden.

Fatter ikke hvordan dere klarer 100gig i måneden med den linja?! Da må du jo laste ned 1 gig hver eneste dag, og det er MYE!

Lenke til kommentar
Vet at det er mange som har klaget over Telenor også. Det jeg må si er at nå har jeg hatt Telenor ADSL 1024 med 30GB i et år. Jeg er storfornøyd med den linja jeg. Har aldri opplevd nedetid eller problemer av noen slag. Mar testa hastigheten mange ganger og den ligger altid over 1024 (1100-1400).

 

Har 3 kompiser med NGT som har problemer med at de detter ut i ny og ne og de har ikke mange lovord om NGT.

 

Jaja. Jeg holder meg til telenor hverfall, men det er jo en smaksak...

kanskje siden du liker :devil: at du liker telenor også?

Nåja. Grunnen til at jeg liker/har Telenor er at jeg aldri har hatt problemer i det hele tatt.

 

+ at 30 GB har holdt fint til nå vertfall. Har jo ikke tid til å få sett alt jeg laster ned uansett...

 

 

 

Gleder meg uansett til "TV2 Hjelper deg i kveld". Da skal de prøve i drite ut NGT.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

en ting er å ha treig kundeservice.... en annen ting er å ha kundeservice som sitter på like mye kunnskap som fjortiss bjarne.. tanta mi ringte telenor kundeservice for å sette opp vanlig analogt internett. De måtte gi opp.. de klarte ikke hjelpe ho.. Ho ringte meg.. etter 5 min var hun oppe på nett.. NextGentel kundeservice har jeg inntrykk av at har litt mer kvalifiserte folk.. men det er kanskje bare på mail?.. jeg hakke prøvd telefonen deres enda..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-KmmsfQ59

Det var meningen at jeg skulle få nett fra NGT. Jeg bestilte vel i rundt slutten av oktober, og etter mye venting prøvde jeg å ringe dem opp å høre om dem var i live. Vel, glem det - De tar ikke telefonen, og det er uaktuelt for meg som bare har mobiltelefon, og sitte å bruke opp kontantkortet ved å høre på musikk som gjør at jeg får lyst til å dø.

 

Jeg sendte flere mailer, fikk ingen reply. Sånn ca. i desember en eller annen gang sendte jeg en mail der jeg sa at jeg ikke ville ha noen ting med NGT å gjøre, og derved si opp mitt "abonnement" (som faktisk enda ikke var aktivert). Deretter bestilte jeg ADSL hos Catch, og det tok meg 3 uker før jeg kom meg på nett, hvilket er OK med tanke på at en av de ukene var jul.

 

Jeg fikk reply noen uker senere etter jeg mailet NGT om at nedkoblings-dato for meg var så-og-så dato. Jeg var jo enda ikke online på NGT da. Men men, automatiske mailer er søte.

 

Til folk som kan velge mellom Catch og NGT, velg Catch. [De tar faktisk telefonen.....og svarer på mail]

Lenke til kommentar

Ett lite tips : På NextGenTels kundesider, kan man sjekke hvor lang responstid det er på telefonen akkurat nå. Da kan man altså velge en gang da det er kort responstid. Har sjekket den ett par ganger i det siste, og de har vært nede i så lite som ett minutt. Normalt 5 minutter.

 

Akkurat når jeg skriver dette (gjennomsnittlig ventetid):

"I dag : 6 minutter.

Siste time : 3 minutter".

 

Er nok noen som overdriver en smule angående ventetid på kundeservice, ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...