Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NextGentel- mulig å ha dårligerer kundebehandling?


Anbefalte innlegg

Jeg må bare skrive en klagetråd om min erfaring med Nextgentel til nå...

Bestillte NGT for over 7 uker siden, da sa dem at leveringstid var 3-5uker.

Prøvde å få kontakt med dem over mail, dette var nyttesløst, sendte 3 mails over en ukes periode, fikk svar 3 uker senere... og svaret var et autoskriv, dem kunne like godt ha skrevet: "Vi i Nextgentel gidder ikke lese mailene som sendes til kundeservice".

 

Har nå Telenor ADSL, og hadde avtale med NGT at dem skulle avbestille oppkoplingen min med Telenor når dem skulle levere. Dem sa max et par timer nedetid... MAX

I går kom jeg ikke inn på nettet, og fant til slutt ut at NGT hadde avbestillt oppkoplingen min 3 dager før dem "tror" dem kan levere til meg.

 

Prøvde i dag å få kontakt med NGT, men hvis man prøver å ringe kundesupport har dem "loopet" den automatiske telefonsentralen, så hvis du velger å ville snakke med en konsulent, hopper du tilbake til starten av den automatiske telefongreia. Og uansett hva du trykker kommer du aldri frem til en person (du bare starter på nytt) [Dette kan prøves ved å velge 1 så 5 (for konsulent)] Da kommer du tilbake dit hvor du skal velge 1 eller 2 igjen]

 

LATTERLIG sier jeg...

 

:/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner til det selv..

Jeg har stått max 3 kvarter i tlf for å komme igjennom til Nextgentel.

Hvis du sammenligner kundeservicen fra Nextgentel med visse andre isp'er ,så merker du nok fort at det går i den samme servicen hos nesten alle.

Det tok Nextgentel 3 måneder og få flyttet linjen min 100 meter fra der jeg bodde før.Men jeg klager ikke når jeg først har fått opp linjen.

Hvis du vil ha ADSL så er Nextgentel verdt å vente på :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg må bare skrive en klagetråd om min erfaring med Nextgentel til nå...

Bestillte NGT for over 7 uker siden, da sa dem at leveringstid var 3-5uker.

Prøvde å få kontakt med dem over mail, dette var nyttesløst, sendte 3 mails over en ukes periode, fikk svar 3 uker senere... og svaret var et autoskriv, dem kunne like godt ha skrevet: "Vi i Nextgentel gidder ikke lese mailene som sendes til kundeservice".

 

Har nå Telenor ADSL, og hadde avtale med NGT at dem skulle avbestille oppkoplingen min med Telenor når dem skulle levere. Dem sa max et par timer nedetid... MAX

I går kom jeg ikke inn på nettet, og fant til slutt ut at NGT hadde avbestillt oppkoplingen min 3 dager før dem "tror" dem kan levere til meg.

 

Prøvde i dag å få kontakt med NGT, men hvis man prøver å ringe kundesupport har dem "loopet" den automatiske telefonsentralen, så hvis du velger å ville snakke med en konsulent, hopper du tilbake til starten av den automatiske telefongreia. Og uansett hva du trykker kommer du aldri frem til en person (du bare starter på nytt) [Dette kan prøves ved å velge 1 så 5 (for konsulent)] Da kommer du tilbake dit hvor du skal velge 1 eller 2 igjen]

 

LATTERLIG sier jeg...

 

:/

har faktisk opplevd akkuratt det samme som deg jolle99.

bestilte adsl fra NGT for 8 uker siden,og den skulle liksom være oppe 14 november.

men det greide de jo seff ikke,så jeg ringte til NGT og endte opp med å sitte 30 min i telefonen å vente på at en konsulent skulle svare.når jeg endelig slapp igjennom så avbestilte jeg greine..så nå 1 uke etter kommer det ett avbestillings gebyr på 700,- i posten..ser ikke ut som om de vet hva de driver med,kundeservicen er jo helt på trynet dårlig!

 

helt uffattelig......

Lenke til kommentar

Tja, jeg har nesten en mistanke om at alle klagene her skyldes misforståelser og måten man forholder seg til kundeservice på ... Jeg har forsøkt å få nextgentel i 2 måneder nå, og har ringt kundeservice utallige ganger, føles det som. Jeg har aldri hatt problemer med å komme igjennom, og alltid har jeg fått kurrant og lettfattelig informasjon som ikke var til å misforstå fra dem. Først fikk jeg selvfølgelig vite at jeg ikke kunne få linje, før jeg ringte dem igjen og fikk vite at jeg _sannsynligvis_ kunne få linje. Deretter fikk jeg vite at jeg ikke kunne få linje, før jeg til slutt skaffet meg hustelefon og prøvde på nytt. Da fikk jeg vite med en gang omtrent at jeg ikke kunne få ordinær ADSL, men SDSL var tilgjengelig via en annen sentral. SDSL var da for dyrt, så jeg takket nei. Men slik jeg oppfatter det har jeg har fått strålende behandling hos Nextgentel. De har prøvd til siste slutt å levere til meg, men dessverre uten hell. Det er ikke noe de kan noe for, men de har i det minste prøvd, og det tviler jeg litt på at andre ISP'er ville gjort i den grad.

 

Hovedgrunnen til at jeg ikke klager for mye er vel at jeg får 3mbit/3mbit fra UIB gratis de neste fem årene istedenfor, ettersom avslaget fra Nextgentel tvang meg til å sjekke litt. :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Lenke til kommentar

Jeg hadde bestilt ADSL fra NGT idag til levering når jeg flytter inn i min nye leilighet, men etter at lave lest mye dritt om NGT tror jeg at jeg vil avbestille det i morgen og istedet se om etter en mere seriøs leverandør. Jeg vet ihvertfald at jeg ikke har tålmodighet til at vente timer på å få prate med support og jeg MÅ ha internet på dagen for innflytning - ikke noe 'vi blir x måneder forsinket'. Jeg er helt avhengig af stabil internettilkobling for at gjøre en ordentlig jobb.

 

Har hatt Telenor Avidi (kabel) i et par år hvor jeg bor nå og jeg må bare si at jeg har været storfornøyd med det - hadde ikke troet at jeg måtte være forberedt på så mye trøbbel med ADSL :/

Lenke til kommentar

Jeg har adsl hos ngt, og jeg er storfornøyd med det.

 

Absolutt det beste tilbudet på markedet der pris/kvalitet gjelder.

 

Har aldri hatt problemer med dem heller. Eller 1 gang, og da var problemet meg selv :roll: glemte å betale regningen, så linja ble satt ned til 64Kb/s. DA betalte jeg regningen, ringte opp kundeservice, måtte ikke vente mer enn par min, fikk forklart meg, mannen sjekka om det var betalt, og da det var i orden satt han opp hastigheten min med en eneste gang.

 

Syntes også det blir for dumt å syte og klage på norges beste adsl leverandør.

 

Velg noe annet i stedet og se hvor bra DE er.

Lenke til kommentar

Vet at det er mange som har klaget over Telenor også. Det jeg må si er at nå har jeg hatt Telenor ADSL 1024 med 30GB i et år. Jeg er storfornøyd med den linja jeg. Har aldri opplevd nedetid eller problemer av noen slag. Mar testa hastigheten mange ganger og den ligger altid over 1024 (1100-1400).

 

Har 3 kompiser med NGT som har problemer med at de detter ut i ny og ne og de har ikke mange lovord om NGT.

 

Jaja. Jeg holder meg til telenor hverfall, men det er jo en smaksak...

Lenke til kommentar

Hadde telenor 704/128 fri frem til for en måned siden, da den ble byttet til 1024/256 med 30gb limit, uten samtykke. Den linja gikk aldri over 125kB/s (bare for å gi en kontrast til Lucifer 666 som fikk mellom 138-175kB/s).

 

Jeg brydde meg ikke noe om det da jeg allerede hadde signert med NGT, og sitter nuh med 1350/512 til 100,- billigere :)

Lenke til kommentar

Hva kan jeg si, er jo ikke det at de ikke "gidder" å lese mailene som blir sendt til kundeservice, er vel heller det at de ikke har tid!

 

De har kommet 500% over det de hadde budsjettert for, og da sier det seg selv at de er litt underbemannet. Din mail ligger i køen bak mange andres mail helt sikkert.

Lenke til kommentar

Har NGT Bravo. Jeg skal flytte snart, men vet ikke helt hvor ennå. Antar at det kommer til å ta evigheter før jeg evt. får installert ADSL i min nye leilighet. Har også sent mail til de som ikke blir besvart, eller som blir besvart etter 3-4 uker. Det er rett og slett for dårlig. Men linja fungerer jo som sagt bra...

Lenke til kommentar

vel, vente på linja går vel ok, jeg betaler ingen ting når jeg venter, MEN det at dem avbestiller telnor adsl'en min lenge før dem selv kan levere går bare ikke ann. Nå sitter jeg her uten inetlinje... måtte rote frem mitt gamle 28.8 modem nå for å ta kontakt med NGT. Jeg jobber hjemme og er ganske lost uten internett...

Hvis dem har økning på 500% må dem da greie å ansette fler folk som kan ta telefonen eller lese emails. Finnes nok 17-18åringer som er fullt kvalifiserte til dette da :thumbdown:

 

Håper bare jeg får tilkobling snart jeg da...

 

Noen her som vet hvordan man får routeren sin? Blir den levert eller sendt i posten?

Lenke til kommentar

:yes: Ventet i 9uker på å få ADSL fra Tele2.De var kjappe til å svare

på mail og på telefon da jeg purret men ingenting skjedde før etter

9 uker.

Bestillte Telenor ADSL 1gb i fjor høst.Det tok 2 uker å bli oppkoblet

hos dem.Men så var det 1gb begrensningen deres da :mad: så jeg

sa opp hos dem og er forløpig en fornøyd Tele2 kunde.

Lenke til kommentar

Jeg kom på nett med NGT i går (2511) etter å ha bestilt 2909. Jeg har fire ganger sendt inn kontaktskjema med diverse spørsmål, eller kommentarer/problemer, og jeg har ALDRI fått svar...

 

I tillegg har jeg fått en faktura som gjelder fra 30.10, og må betale for en måned internett jeg ikke har hatt. Da jeg ringte inn sa de at kundeservice skulle kontakte meg, men det har ikke skjedd.

 

Min gjennonsnittsventetid på support har vært 20-25 min de gangene jeg har ringt.

Lenke til kommentar

Til deg som følte du hadde fått korrekt behandling av NGT i avslaget. Kan ikke installere uten fasttelefon først? Hos PC Support på sunnmøre er ikke dette noe problem siden de fleste hus har linjer liggende inn. Du trenger bare linja, ikke noe aktivt telefonabonnement. Vi har G.ShDSL over analoge linjer hjemme. (Fyren som bygde huset gjorde litt overkill. Hver list er spikret med 20cm mellomrom og det lå FEM analoge linjer inn. I en standard villa). Andre jeg kjenner har PCS ADSL, også over analoge linjer. Mange av dem har aldri hatt fasttelefon hjemme. I verste fall må PCS be Bravida sende en montør for å legge analog linje inn, så litt etableringskostnad er det. Det de derimot aldri sier er ordet "umulig". Greit nok, de har en del problemer, men ordet umulig finnes ikke hos dem.

 

Lucifer 666: Om du er goth er jo Telenor strålende. Plenty lidelse der. Ante ikke hvor crap linja egentlig var før vi gikk over til Tiscali her ute på hybelbygget. 30gb limit hadde jeg aldri overlevd. Når vi hadde 704/256 Telenor ADSL hadde vi en gjennomsnitt traffikk på rundt 100 gig i måneden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...