G Skrevet 10. juli 2016 Del Skrevet 10. juli 2016 (endret) Har selv reist gjennom Gardermoen noen få ganger. Og det er noen år siden allerede. Aldri igjen om jeg frivillig mellomlander via Gardermoen. Her kan man lese om nye kaos, og jeg har ikke vært igjennom noen av disse kaos, kun normale reisedager (og synes fremdeles det er en ubehagelig flyplass å mellomlande via): http://www.dagbladet.no/nyheter/det-finnes-en-losning-nbsppa-passkoene-men-politiet-sier-nei/60309192 Fungerende leder for Romerike i Øst politidistrikt Bjørn Vandvik har tidligere denne uka karakterisert politisituasjonen på Gardermoen som krevende. Hvorfor kan man ikke få til noe skikkelig måte i dette landet? Endret 10. juli 2016 av G Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 10. juli 2016 Del Skrevet 10. juli 2016 Prøv VIP-terminalen på Gardermoen istedet, der går alt mye glattere av en eller annen grunn. Lenke til kommentar
G Skrevet 10. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2016 Noe man kan betale seg til, eller må man være medlem fra før av i noe spesiellt? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 10. juli 2016 Del Skrevet 10. juli 2016 Denne passkontrollen må man vel bare gjennom hvis man skal ut av Schengen-området. Har vært på Gardermoen flere ganger. Er ikke veldig bereist, men i forhold til en del flyplasser i Europa i til dels vesentlig større byer enn Oslo, så har det vært mer venting og mye dårligere standard enn det er på Gardermoen. Lenke til kommentar
G Skrevet 10. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2016 (endret) Det finnes både bedre flyplasser enn Gardermoen, også finnes det andre flyplasser enn Gardermoen. Man kan alltids diskutere om 6 timers venting er en verre situasjon (eksempel i fra Heathrow), når den er basert på flight-oppsett og ikke noe anleggsbegrensninger ved selve flyplassen. Da går det av og til an å bestille andre flighter, gjerne gjennom andre mellomlandingsbyer/-land. Frankfurt har jeg vært via en gang, og syntes den var ganske ubehagelig også. Men, det finnes gode alternativer til Gardermoen som oftest. Brent barn skyr ilden, man lærer så lenge man lever. Og Gardermoen forblir mitt bunnvalg framover Andre har bedre flyplass, bedre rutiner, bedre ansatte, bedre.. enn Gardermoen. Utviklingen i Norge går for tregt blant annet. Endret 10. juli 2016 av G Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. juli 2016 Del Skrevet 10. juli 2016 Jeg har reist enormt mye igjennom gardermoen og har sjeldent kommet over problemer, synes den er helt på nivå med andre flyplasser, faktisk en av de bedre. Det er dog noe skit at en må sjekke om bagasjen, men det er ikke gardermoen sin feil(lurer på om det er slutt på dette nå også? usikker når det trer i kraft). Shanghai derimot, det er galskap det. Har en ikke ett par timer der så når en ikke flyet... 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. juli 2016 Del Skrevet 10. juli 2016 Bortsett fra at jeg stort sett alltid blir tilfeldig sjekket på gardermoen kan jeg ikke si jeg har så mye negativt å si om det. Husker jeg kom til gardermoen ca 10 minutter før flyet mitt skulle gå en gang, kom meg på flyet i "god" tid, men dette var heldigvis innenlands. Hva er det dere har problemer med på gardermoen egentlig? 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 10. juli 2016 Del Skrevet 10. juli 2016 Hvorfor kan man ikke få til noe skikkelig måte i dette landet? Det er kanskje heller det at vi får til veldig mye i dette landet, og at folk derfor reagerer ekstra kraftig når vi ikke gjør det. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 10. juli 2016 Del Skrevet 10. juli 2016 (endret) Noe man kan betale seg til, eller må man være medlem fra før av i noe spesiellt? Helt gratis visstnok, eneste kravet er visst medlemskap i Kongehuset, eller i en eller annen regjering (fortrinnsvis den norske). Endret 10. juli 2016 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 10. juli 2016 Del Skrevet 10. juli 2016 Bortsett fra at jeg stort sett alltid blir tilfeldig sjekket på gardermoen kan jeg ikke si jeg har så mye negativt å si om det. Husker jeg kom til gardermoen ca 10 minutter før flyet mitt skulle gå en gang, kom meg på flyet i "god" tid, men dette var heldigvis innenlands. Hva er det dere har problemer med på gardermoen egentlig? Vurdert å barere deg? Om jeg har glemt å barbere meg, blir jeg "tilfeldig" sjekket. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. juli 2016 Del Skrevet 10. juli 2016 Bortsett fra at jeg stort sett alltid blir tilfeldig sjekket på gardermoen kan jeg ikke si jeg har så mye negativt å si om det. Husker jeg kom til gardermoen ca 10 minutter før flyet mitt skulle gå en gang, kom meg på flyet i "god" tid, men dette var heldigvis innenlands. Hva er det dere har problemer med på gardermoen egentlig? Vurdert å barere deg? Om jeg har glemt å barbere meg, blir jeg "tilfeldig" sjekket. Pleier aldri gå mer enn maks 2 dager mellom hver barbering, man må vel ikke være nybarbert for å komme gjennom uten "tilfeldig" sjekk? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 10. juli 2016 Del Skrevet 10. juli 2016 (endret) Helskjegg går greit. Bare pass på at det er velfrisert. Hold skjegglengden på et akseptabelt nivå, og ikke se ustelt ut. De har en alarm som piper tilfeldig for tilfeldige kontroller. Jeg lurer på hvor tilfeldig det egentlig er. Det er åpenbart noen som sitter og tryker på en knapp. Endret 10. juli 2016 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. juli 2016 Del Skrevet 10. juli 2016 Bortsett fra at jeg stort sett alltid blir tilfeldig sjekket på gardermoen kan jeg ikke si jeg har så mye negativt å si om det. Husker jeg kom til gardermoen ca 10 minutter før flyet mitt skulle gå en gang, kom meg på flyet i "god" tid, men dette var heldigvis innenlands. Hva er det dere har problemer med på gardermoen egentlig? Vurdert å barere deg? Om jeg har glemt å barbere meg, blir jeg "tilfeldig" sjekket. Pleier aldri gå mer enn maks 2 dager mellom hver barbering, man må vel ikke være nybarbert for å komme gjennom uten "tilfeldig" sjekk? Nei, jeg blir så og si aldri velgt ut og jeg har hatt skjegg store deler av de siste årene. Det er nok noe annet som ligger bak, sannsynligvis tilfeldigheter. 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 10. juli 2016 Del Skrevet 10. juli 2016 Det jeg hater mest ved Gardermoen er gate 19. Den er ikke midtveis mellom gate 18 og 20. Den har 19A, B, C......................................... Flyet mitt havner nesten alltid der. De burde tilby bilutleie eller egne fly for å komme frem dit. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. juli 2016 Del Skrevet 10. juli 2016 Det jeg hater mest ved Gardermoen er gate 19. Den er ikke midtveis mellom gate 18 og 20. Den har 19A, B, C......................................... Flyet mitt havner nesten alltid der. De burde tilby bilutleie eller egne fly for å komme frem dit. Så galt er det ikke, men det er litt stressende om en har dårlig tid. Det skulle jo egentlig være en midlertidig terminal, men etter hva jeg har hørt blir den dessverre værende :/ 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 10. juli 2016 Del Skrevet 10. juli 2016 (endret) Sparksykler eller trøsykler hadde ikke vært for mye forlangt. De som jobber der kjører jo rundt på sparksykler og små el-biler, så de ser åpenbart behovet. Passasjerene har samme behov. Endret 10. juli 2016 av Mannen med ljåen 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. juli 2016 Del Skrevet 10. juli 2016 Sparksykler eller trøsykler hadde ikke vært for mye forlangt. De som jobber der kjører jo rundt på sparksykler og små el-biler, så de ser åpenbart behovet. Passasjerene har samme behov. go for it:P 4 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 10. juli 2016 Del Skrevet 10. juli 2016 (endret) Problemet er at disse kjøretøyene ikke tilbys passasjerene. Og hvis jeg skulle hatt med min egen sammenleggbare tråsykkel eller sparksykkel i håndbagasjen, kunne jeg ikke tatt med meg annen håndbagasje. De aksepterer bare ett kolli. Endret 10. juli 2016 av Mannen med ljåen 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. juli 2016 Del Skrevet 10. juli 2016 Problemet er at disse kjøretøyene ikke tilbys passasjerene. Og hvis jeg skulle hatt med min egen sammenleggbare tråsykkel eller sparksykkel i håndbagasjen, kunne jeg ikke tatt med meg annen håndbagasje. De aksepterer bare ett kolli. Dette er en bag med "innebygd" tråsykkel. Men du kan jo be om å bli kjørt om det er ett så stor problem, vi andre klarer oss fint selv om det er noe stress 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 10. juli 2016 Del Skrevet 10. juli 2016 Ser det. Men håndbagasje har begrenset størrelse og vekt. Mekanismen går på bekostning av bagasjen du kan ta med. Det er dumt at passasjerene må ha med egen i tillfelle de får gate 19. Bedre å få låne på flyplassen, eller bygge en smartere flyplass. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå