Gavekort Skrevet 10. juli 2016 Del Skrevet 10. juli 2016 Hei, Jeg skal flytte en bil på prøveskilter, og må fylle opp bagasjerommet med private eiendeler for private formål. Spørsmålet mitt er da om dette går under definisjon som transport av gods og dermed er ugyldig bruk av prøveskilter. Intensjonen min er å flytte bilen, men dette er nokså unødvendig med mindre jeg kan flytte eiendelene mine i tillegg (eiendeler som ikke har sammenheng med flyttingen av bil). Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 10. juli 2016 Del Skrevet 10. juli 2016 Fant ikke noe som besvarte det skikkelig, men det kan jeg aldri tenke meg at telles som godstransport. http://www.vegvesen.no/fag/Trafikk/Nokkeltall+transport/Definisjoner Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 10. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2016 Var innom der selv, og ble ikke særlig klokere. Hadde ikke konsekvensene for misbruk av prøveskilter vært så høye så hadde jeg også antatt at det ikke er godstransport. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 10. juli 2016 Del Skrevet 10. juli 2016 Vel, godstransport måles i tonn så det er derfor jeg antar at det ikke er godstransport. Kan jo ta et eksempel som jeg tenker at "bekrefter" at det ikke er det; Man har en bil man skal flytte, si til en garasje. I denne bilen så er det masse verktøy eller lydgreier som man trenger til bilen. Er det da fornuftig eller nødvendig å ta ut det? Bilen blir ikke mer utrygg av den grunn, noe jeg antar at er litt av poenget. Du har sikkert lest denne; http://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjop+og+salg/Proveskilt Så du kan jo ikke ha passasjerer hvertfall. På denne siden http://www.lastebil.no/Faktabank/Ordliste så står det; "Godstransportarbeid Det transportarbeidet som blir utført når et transportmiddel frakter en bestemt godsmengde over en viss avstand." Da skal jeg gi meg, men det var et artig spørsmål så jeg "undersøkte" litt Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 10. juli 2016 Del Skrevet 10. juli 2016 Hei, Jeg skal flytte en bil på prøveskilter, og må fylle opp bagasjerommet med private eiendeler for private formål. Spørsmålet mitt er da om dette går under definisjon som transport av gods og dermed er ugyldig bruk av prøveskilter. Intensjonen min er å flytte bilen, men dette er nokså unødvendig med mindre jeg kan flytte eiendelene mine i tillegg (eiendeler som ikke har sammenheng med flyttingen av bil). Du flytter bagasje og egne eiendeler for deg selv i din private bil. Det er ikke godstransport. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 10. juli 2016 Del Skrevet 10. juli 2016 Sånn som det er skrevet på vegvesenets sider så forstår jeg det sånn at person og gods er mot betaling For i følge en artikkel kan du ha med deg personer i en bil med prøveskilt, men ikke ta betalt for det Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 10. juli 2016 Del Skrevet 10. juli 2016 Begrensningen er at bilen ikke kan brukes til "ordinær transport". Det vil si at du kan fylle bilen på den turen bilen skal ta, men du kan ikke kjøre flere turer for å få transportert mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå