Gå til innhold

Dagpenger - Kan jeg få innvilget det igjen?

Anbefalte innlegg

Hei,

I 2013 fikk jeg innvilget dagpenger i 2 år. I desember 2015 stoppet pengene å komme inn fordi perioden min var ferdig. Fra desember og til nå har jeg kun levd på oppsparte midler. De siste månedene har jeg bare levd på kneip, ost og vann.

Nå lurer jeg på om jeg kan få innvilget en ny periode med dagpenger. Har hørt noe om at man må jobbe i minst 3 måneder for å få innvilget dagpenger på nytt, men vet ikke om det stemmer. Har nå gått over ett halvt år uten jobb og inntekt og skulle gjerne vært i en mer stabil situasjon økonomisk. Har slitt med angst i flere år, men nekter å gjøre meg til ung ufør da jeg fortsatt vil komme meg i jobb. Er bare så få jobber som passer til meg, og som jeg klarer å være i.

Er det noen som vet om jeg kan få innvilget en ny periode med dagpenger eller må jeg ha jobbet noen måneder i mellomtiden for å få ny periode av NAV?

Anonymous poster hash: 33f58...9fb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å få en ny periode med dagpenger når du har "brukt opp" en periode må du kunne vise til ny arbeidsinntekt og ny arbeidstid som ikke er "brukt opp" av den forrige perioden. I praksis må du ha vært i jobb og tjent penger i en periode etter at du ble arbeidsledig første gang.

Lenke til kommentar

Har slitt med angst i flere år, men nekter å gjøre meg til ung ufør da jeg fortsatt vil komme meg i jobb. Er bare så få jobber som passer til meg, og som jeg klarer å være i.

Hva med å gå i behandling, bli kvitt angsten og komme deg ut i full jobb? Valget står vel ikke mellom ung ufør eller dagpenger/sosialstønad?

Veien til ung ufør er da også fryktelig lang, og lenge før den tid så har du måttet prøve det som finnes av behandling uansett, så jeg tror nok det beste første skritt vil være å gå til legen.

Anonymous poster hash: 8bac2...641

Lenke til kommentar