Shruggie Skrevet 15. juli 2016 Del Skrevet 15. juli 2016 din jævla idiot ... Og der var vi ferdig med diskusjonen Han skriver at du indirekte kalte han for idiot: Og det er bedre at han legger stygge ord i munnen på ham? Dunno, det er egentlig ganske så likegyldig for meg, derfor har jeg ikke skrevet noe om det heller, hvorfor spør du? Hvorfor antyder du at jeg mener at det er bedre? Fordi det virker som om du prøver å forandre hans beslutning om ikke å diskutere lenger. Det eneste argumentet du presenterer er din tolkning av hva han sier, og den logiske slutning er at det er bedre. Lenke til kommentar
SirOas Skrevet 15. juli 2016 Del Skrevet 15. juli 2016 Nå er jeg også ganske sikker på at det er forholdsvis få religiøse som tror på de idiotiske gudekarikaturene ateister tror at religiøse tror på, sånn sett har du mer til felles med religiøse enn du aner. Her er en rangering av gudekonsepter jeg fant som kan være hjelpsom, som opprinnelig stammer fra Edward Feser: The last superstition. 1 er hva mange barnehageunger og ateister mener Gud er, 2 er det jeg har inntrykk av at de fleste teister mener Gud er, mens 3 representerer klassisk filosofisk teologi. [...] På den lyse siden så er det ganske tydelig at hva du mener at ateister tror ikke er verdt fem flate øre. ...og her har du kilden for den norske oversettelsen av den fine lille lista du la ut. Credit where credit's due. Hvorfor sier du det? At ateister ikke tror på tullete gudekonsepter er jo noe jeg har til felles med mange ateister, og som jeg anser som positivt siden det ikke finnes noe fornuftig grunnlag for å tro på slikt. Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 15. juli 2016 Del Skrevet 15. juli 2016 Fordi det virker som om du prøver å forandre hans beslutning om ikke å diskutere lenger. Det eneste argumentet du presenterer er din tolkning av hva han sier, og den logiske slutning er at det er bedre. Vel, han plukket ut de 3 ordene som buddan skrev for å beskrive hva han følte at han ble kalt for, og blir besvart med at diskusjonen er over pga. de 3 ordene. 3 ord som åpenbart er tatt ut av kontekst. Men greit, jeg orker ikke å diskutere med deg når du skal legge ord i munnen min og diskutere mot disse. Jeg synes det er bedre at han legger stygge ord i munnen på han, jeg prøver å tvinge de til å diskutere mot deres vilje og beslutninger og ikke minst jeg argumenterer fra en tolking av hva han sier. Er vi ferdig nå? Eller var det noe mer jeg mente som jeg har glemt? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 15. juli 2016 Del Skrevet 15. juli 2016 Fordi det virker som om du prøver å forandre hans beslutning om ikke å diskutere lenger. Det eneste argumentet du presenterer er din tolkning av hva han sier, og den logiske slutning er at det er bedre. Vel, han plukket ut de 3 ordene som buddan skrev for å beskrive hva han følte at han ble kalt for, og blir besvart med at diskusjonen er over pga. de 3 ordene. 3 ord som åpenbart er tatt ut av kontekst. Men greit, jeg orker ikke å diskutere med deg når du skal legge ord i munnen min og diskutere mot disse. Jeg synes det er bedre at han legger stygge ord i munnen på han, jeg prøver å tvinge de til å diskutere mot deres vilje og beslutninger og ikke minst jeg argumenterer fra en tolking av hva han sier. Er vi ferdig nå? Eller var det noe mer jeg mente som jeg har glemt? Har ikke lagt et eneste ord i munnen på deg. Alle ord der er egenproduserte og hjemmelaget. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 15. juli 2016 Del Skrevet 15. juli 2016 din jævla idiot ... Og der var vi ferdig med diskusjonen Han skriver at du indirekte kalte han for idiot: Og det er bedre at han legger stygge ord i munnen på ham? Dunno, det er egentlig ganske så likegyldig for meg, derfor har jeg ikke skrevet noe om det heller, hvorfor spør du? Hvorfor antyder du at jeg mener at det er bedre? Fordi det virker som om du prøver å forandre hans beslutning om ikke å diskutere lenger. Det eneste argumentet du presenterer er din tolkning av hva han sier, og den logiske slutning er at det er bedre. Og i stedet for at du blander deg inn diskusjonen mellom 2 eller 3, kan du jo svare for deg i posten jeg etterspør konkretisering av dine utydeligheter rettet direkte på meg. Så vidt jeg husker i farten gjelder det post nr 33 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 15. juli 2016 Del Skrevet 15. juli 2016 din jævla idiot ... Og der var vi ferdig med diskusjonen Han skriver at du indirekte kalte han for idiot: Og det er bedre at han legger stygge ord i munnen på ham? Dunno, det er egentlig ganske så likegyldig for meg, derfor har jeg ikke skrevet noe om det heller, hvorfor spør du? Hvorfor antyder du at jeg mener at det er bedre? Fordi det virker som om du prøver å forandre hans beslutning om ikke å diskutere lenger. Det eneste argumentet du presenterer er din tolkning av hva han sier, og den logiske slutning er at det er bedre. Og i stedet for at du blander deg inn diskusjonen mellom 2 eller 3, kan du jo svare for deg i posten jeg etterspør konkretisering av dine utydeligheter rettet direkte på meg. Så vidt jeg husker i farten gjelder det post nr 33 Så du skal bestemme hvilke poster jeg skal svare på? Jeg liker deg ikke, og er glad du tror på en falsk religion! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 16. juli 2016 Del Skrevet 16. juli 2016 Nei, du liker for det meste å lage ufred har jeg skjønt, så bare fortsett å hold deg unna meg! Lenke til kommentar
ildsint Skrevet 16. juli 2016 Del Skrevet 16. juli 2016 hahahah ateist hvis du er født i Arabia. er du tvunget å være muslim Lenke til kommentar
RWS Skrevet 16. juli 2016 Del Skrevet 16. juli 2016 hahahah ateist hvis du er født i Arabia. er du tvunget å være muslim Og sånn har faktisk det meste av verden vært, man ble tvunget til å tro på den lokale guden de andre trodde på... Er litt over hundre år siden som kristendommen her i landet ikke lenger ble tvunget på folk og se hvordan det gikk for kristendommen... I dag er det ikke stort igjen av den døende religionen her ti lands... Kirkene er tomme, folk gifter seg ikke lenger i kirken, ikke begraves de der og de fleste har enten navnedag for ungene sine eller gir beng i hele greia... Uten tvang og indoktrinering overlever ikke religiøst visvas i opplyste samfunn... Er en grunn til at de blir tvunget til å være muslimer vettu... 3 Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 17. juli 2016 Del Skrevet 17. juli 2016 Uten tvang og indoktrinering overlever ikke religiøst visvas i opplyste samfunn... Er en grunn til at de blir tvunget til å være muslimer vettu...I Kina eksploderte den kristne kyrkja trass i ateistisk tvang, indoktrinering og forfylgjing. Historia viser nett det same. The blood of the martyrs is the seed of the church. Kyrkjeveksten har alltid vore størst i dei tider det har kosta mest å vere ein kristen. Kvifor trur du det er slik? 2 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 17. juli 2016 Del Skrevet 17. juli 2016 Fordi alle vet at det er kult å være hipster, det er ikke kult å være mainstream. Uavhengig av kristendom. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 17. juli 2016 Del Skrevet 17. juli 2016 Uten tvang og indoktrinering overlever ikke religiøst visvas i opplyste samfunn... Er en grunn til at de blir tvunget til å være muslimer vettu...I Kina eksploderte den kristne kyrkja trass i ateistisk tvang, indoktrinering og forfylgjing. Historia viser nett det same. The blood of the martyrs is the seed of the church. Kyrkjeveksten har alltid vore størst i dei tider det har kosta mest å vere ein kristen. Kvifor trur du det er slik? Historisk forvirring? Kyrkjeveksten har alltid vært størst rett etter de har gått sammen med Staten og velsignet voldsmonopolet. 1 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 17. juli 2016 Del Skrevet 17. juli 2016 I Kina eksploderte den kristne kyrkja trass i ateistisk tvang, indoktrinering og forfylgjing. Igjen kommenterer du som du har vett til, beklager å måtte si det. Ateisme har ingenting med tvang, indoktrinering eller forfølgelse å gjøre i kina, det har ALT å gjøre med kommunisme og kommunistiske ledere som ønsker å holde makten kommunistisk, for de har sett hva slags makt kirken kan få og vil ikke ha den som konkurent. Så det er ikke ateisme de fremmer, men konkurisme, sort of... Samme opplegget i russland, bortsett fra at de der har funnet ut at de kan få de kristnes støtte om de utsetter andre grupper (homofile) for grov forfølgelse, urett og drap.... Det er slik man fisker kristne stemmer i russland... Historia viser nett det same. The blood of the martyrs is the seed of the church. Kyrkjeveksten har alltid vore størst i dei tider det har kosta mest å vere ein kristen. Kvifor trur du det er slik? Å overtale uopplyste kinesere er virkelig ingen kunst. Og kristne driter tynt i om kinesere blir drept bare dere kan slå dere på brystet og si at dere har misjonert og istedenfor å gi disse uopplyste stakkarene kunnskap og viten prakker dere på den jernalder myter som til dags dato aldri har blitt bekreftet, og det er ikke så langt unna løgn... Spørsmålet du BURDE stilt deg er hvorfor misjoneringen går så utrolig dårlig i blandt opplyste mennesker og i opplyste land... Hvis kristendom hadde et korn av sannhet og troverdighet i seg så skulle det jo solgt som varmt hvetebrød i opplyste land, som faktisk har viten og kunnskap nok til å anse påstandene dere kommer med som troverdige, men isteden er det så og si ingen som lar seg lure av de kristne påstandene og løgnene om jesus... Hvorfor det, hvis det dere fremmer er så utrolig sant? Personlig prøver jeg i mest mulig grad å følge det som mest sannsynlig er sant, forholde meg mest mulig til fakta basert på bevis og på det grunnlaget er det helt umulig for meg å begynne å tro på hva kristendommen hevder, for ikke støttes det av fakta og ikke støttes det av sannhet. HVIS jeg skulle trodd på jesus ville jeg aldri kunne sett meg i speilet og sett en ærlig mann, for da måtte jeg juge til meg selv... og det er grunnen til at jesus selger så dårlig i opplyste land, for folk skjønner at de ikke kan tro på slike påstander uten å lyve kraftig til seg selv... I kina er de antagelig så uopplyste at de ikke forstår dette og de har derfor ingen barrière mot å tro på slikt på uærlig vis... Men spørsmålet du faktik burde stille deg er hvorfor jesus ikke selger her i landet... Om noen år har jeg og andre som kjemper mot det kristne veldet fått stoppet milliard overføringene til den norske kirken og hvilken penger skal du misjonere for da? Dine egne? Kirkene her i landet blir enten solgt eller lagt ned når prestene blir arbeids ledige og skal du reise til kina for å komme i gudstjeneste da kanskje? Du skryter av at kristendom er på fremmarsj i kina, men holder kjeft om at kristendommen er døende i ditt eget hjemland, der folk er opplyste OG ærlige nok til å ikke ta disse påstandene som god fisk...? Skjønner du virkelig ikke at så fort kineserne er opplyste så forsvinner jesus og alle de primitive påstandene ut av døren der også? Dere kristne burde slått dere sammen med muslimene, for de har forstått at kunnskap og viten er roten til at troen deres dør. Kristne i USA har skjønt det samme, for de gjør hva de kan for å fordumme folket slik at de tilber jesus og ikke kan forvente å få andre jobber enn som hamburger teknikker fordi kunnskaps nivået er så lavt. Men det er jo bedre å holde folk i fattigdom og nød enn at de skal miste troen på jesus, ikke sant? (i de mest religiøse statene der fordumningen har kommet lengst florerer kriminaliteten... og i de statene som har flest aborter, mest hjemmevold, flest tenårings graviditeter etc.... Alt som de kristne faktisk påstår de IKKE har når men er kristen) Men så lenge folk tror på jesus så er det liksom samme faan hva som skjer dem... Er du ikke enig? Jesus først og så kan folk begynne å tenke på å ha det bra... For å stappe dette ørkesløse jødeliket opp i hullet solen aldri skinner på uopplyste folk er dere flinke til og en vakker dag kommer folk til å skamme seg over måten kristne gjorde dette på, men enn så lenge er dette noe dere ignorante kristne er stolte over, denne jødelik stappingen... gjerne med mat og medisiner som "gissel"... Rapportene om kristne som holder matpakkene som gisler i bytte med blind og ubegrunnet tro på jesus er mange, men dere gjør bare godt, ikke sant? Så den matpakke "gisslingen" er jo av det gode, ikke sant? Dere kristne kommer til å gå over i historien som en kvalm og maktsyk gjeng, ingen tvil om det.... Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 17. juli 2016 Del Skrevet 17. juli 2016 I Kina eksploderte den kristne kyrkja trass i ateistisk tvang, indoktrinering og forfylgjing. Historia viser nett det same. The blood of the martyrs is the seed of the church. Kyrkjeveksten har alltid vore størst i dei tider det har kosta mest å vere ein kristen. Kvifor trur du det er slik?I Europa har hedenske religioner eksplodert i nyere tid nå som kristentvang og kirkas jerngrep endelig har sluppet taket. I Norge har det alltid kostet mest å ikke være kristen. Det har gjerne kostet livet, kostet hodet, kostet luft i lungene, kostet nakken, kostet alt man har. Slik er det også. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 17. juli 2016 Del Skrevet 17. juli 2016 I Europa har hedenske religioner eksplodert i nyere tid nå som kristentvang og kirkas jerngrep endelig har sluppet taket. I Norge har det alltid kostet mest å ikke være kristen. Det har gjerne kostet livet, kostet hodet, kostet luft i lungene, kostet nakken, kostet alt man har. Slik er det også. Og akkurat derfor skal vi fremme sekulære verdier overalt vi kommer, som ikke tvinger noen til noe som helt og som sikrer at frihet FRA religiøs overtro er likestilt frihet til å tro på hvilken som helst overtro man lyster... Det er nettopp det man burde gjort i kina og ikke fremmet kristen overtro, for det er nødt til å skade en masse mennesker som kristendom og kristne alltid ender opp med å gjøre... Bare se på afrika, der kristendommen får foreldre til å lemleste og drepe sine barn fordi de tror de er inntatt av demoner og lignende kristen sludder... Det kommer kritne mobber og velger ut folk rndom for å brenne dem som hekser og lignende jævalskap... Håper kristne er skikkelig stolte av dette de ser som er fruktene av overtroen de så stolte skryter av... Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 17. juli 2016 Del Skrevet 17. juli 2016 (endret) Å tro er en mental tilstand der man aksepterer visse proposisjoner som sanne, noe som ikke er forbeholdt religiøse. Mange ateister tror f.eks at de ikke har tro. Alle har belief's men kun religiøse har faith. Kan du skrive det på norsk for meg? Det at det norske språk mangler ord som presist beskriver og skiller på tro og tro betyr ikke at troen er lik.. selv om du helt sikker skulle ønske det. Hadde tråden foregått på engelsk hadde det stått belief, ikke faith. Do you believe God exists? Do you not believe God exists? Do you believe in God? Do you believe you'll make it home for dinner? etc. etc. Mange ateister på internett har en ekstrem (-t underholdende) aversjon mot å innrømme at de tror på ting, det er nesten så en skulle tro de vil dø på stedet om de tar et standpunkt. Dette er felles for alle nasjonaliteter, her i Norge gjemmer de seg også bak en påstått språkbegrensning. En begrensning som ikke eksisterer, selv om disse tror det. (edit: Det siste avsnittet er ikke rettet mot deg, det er generelt.) Endret 17. juli 2016 av Sheasy Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 17. juli 2016 Del Skrevet 17. juli 2016 Så det du sa om at man alltid burde kunne bevise sine påstander gjelder ikke for deg? Her baserer du din påstand om at kristendom er feil, ikke på bevis, men at din menigsmotstander mangler bevis. At en person mangler bevis er ikke et bevis på at han tar feil. Betyr ikke fakta og sannhet noe for deg, siden du tror at kristendom er beviselig feil basert på en slik tankefeil? VET vi at hjertet ikke tenker, eller har følelser? Ja eller nei Siroas? Følte for å svare på denne selv om, og håper at det er greit selv om jeg ikke var med i denne diskusjonen. "Hjertet" brukes som objekt for å forklare hvordan man kan kjenne at man gjør treningen riktig - ikke mer mystisk enn at alle kan vel sånn ca si hvor i kroppen de fornemmer en "bevegelse" når de blir berørt av noe de holder kjært, så som barn, eller å se andre vise medfølelse, eller ett fint musikk stykke eller poesi eller noe lignende. Hjertet er dermed sammen med tanken/fornuften de to aspektene som må balanseres slik at man samler konsentrasjonen i "the point that includes" og ikke ender opp med "the point that excludes" fordi en av aspektene dominerer og skaper skjevhet Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 17. juli 2016 Del Skrevet 17. juli 2016 Hjertet er en illustrasjon for å henvende til følelser. Men følelsene foregår i hjernen. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 17. juli 2016 Del Skrevet 17. juli 2016 Og magen, faktisk. Dere husker vel at magen ble gjenoppdaget for en tid tilbake. http://www.dagbladet.no/nyheter/2000/11/04/226492.html Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 17. juli 2016 Del Skrevet 17. juli 2016 Hjertet er en illustrasjon for å henvende til følelser. Men følelsene foregår i hjernen. Niks, og yess, eller hvordan vet du det? Jeg tenker kun i praktisk øyemed, og der forholder en seg til at følelser foregår i kroppen som igjen er ett objekt i bevisstheten .. men en kan samtidig merke seg at "objektet kroppen" kommer med fysiske reaksjoner spesielt i hjerteområdet når bevissheten fokuserer på noe helhetlig "godt" Du må da vel ha verdens mest "skjøre hode" hvis alt av følelser foregår der .. Konstant ekstremt kraftig migrene .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå