ChristianHL Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Produktbeskrivelse *** IBM ThinkPad T40p 2373 - Pentium M 1.6 GHz - 14.1" TFT Dimensjoner (BxDxH) *** 31.1 cm x 25.5 cm x 2.7 cm Vekt *** 2.2 kg Innebygde enheter *** Stereohøyttalere, trådløs LAN-antenne, ThinkLight Prosessor *** Intel Pentium M 1.6 GHz Cache-minne *** 1 MB - L2 Cache RAM *** 512 MB (installert) / 2 GB (maks.) - DDR SDRAM - DDR266/PC2100 - 266 MHz Harddisk *** 1 x 60 GB Optisk lagring *** CD-RW- / DVD-ROM-kombinasjon - plug-in modul Skjerm *** 14.1" TFT aktiv matrise - 24-bits (16,7M farger) Grafikk-kontroller *** ATI MOBILITY FIRE GL 9000 - 64 MB Lydutgang *** Lydkort Telekommunikasjon *** Fax / modem - CDC - 56 kbps Nettverkstilknytning *** Nettverksadapter - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet, Bluetooth, IEEE 802.11b, IEEE 802.11a Inn-enhet *** Tastatur, TrackPoint, UltraNav Strømforsyning *** AC 110/230 V ( 50/60 Hz ) Batteri *** Litiumion Gjennomsnittlig driftstid *** 7 time® Operativsystem *** Microsoft Windows XP Professional Vil denne duge som en liten erstatter for min stasjonere PC? Brukes mest for internett, mp3-avspilling og en sjelden gang litt spilling. Max Payne 2 for eksempel. Bare spill går på 1024x768 med litt detaljer så er jeg fornøyd =) De av dere som har / kjenner til denne maskinen; kom gjerne med positive / negative kommentarer... Kan få denne som hjemme PC via jobb, så det blir enten denne eller ingenting. Er derfor ingen vits i å komme med "kjøp heller denne" kommentarer =) MVH Christian Lenke til kommentar
ekren Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Dette er vel kanskje markedets beste bærbare maskin, og vil nok kunne gjøre alt den stasjonære maskinen din gjør (kanskje utenom å varme opp rommet den står i). Tror kun du kan bli fornøyd med denne maskinen. Bruker selv kun bærbar, og kunne ikke tenke meg å gå tilbake til stasjonær maskin. Lenke til kommentar
duda Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 betaler du noe selv? hvis du gjør det hvor mye? hvis du skal bruke maskinen til det du har beskrivet nedenfor, og skal betale alt selv, så er det ikke vitsi at du bruker så mye penger på maskinen. men for all del, den er verdt all pengene da. har maskinen selv og er fornøyd som bare det. syns ikke at det er noe negativt i mine øyner. bare positivt å si om maskinen. Lenke til kommentar
ChristianHL Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Vanvittig kjapp respons =) Jeg blir trekt 500,- i bruttolønn hver mnd. i 36 mnd. Har råd til det, og har veldig lyst på bærbar så jeg tror nok jeg flesker til =) MVH Christian Lenke til kommentar
eckmann Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 DEt må du gjøre, kjempebra maskin, sitter nå i øyeblikket på en A30p og er storfornøyd, IBM har kvalitetsbærbare. Lykke til. Lenke til kommentar
Shybert Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Beste bærbare du får tak i. IBM har forstått at en bærbar pc, ikke bør veie over 2.5Kg. Utrolig gjennomført pc, utrolig kvalitiet. Tomshardware.com kalte den bentleyen av bærbare, ikke uten grunn! Lenke til kommentar
ChristianHL Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Har sett på noen nettsider at utsalgspris inkludert moms er litt over 44.500,- (http://www.ibmshop.no/shop/ibm_thinkpad_t40p.html) Stemmer dette, eller er siden skikkelig gammel? MVH Christian Lenke til kommentar
jevel Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Er veldig enig i at dette er en veldig bra bærbar, men at det er en spillmaskin, det stiller jeg meg uforstående til. ATI Mobility Fire GL er vel ikke akkurat kjent for sin ytelse i spill. Bortsett fra det så tror jeg denne maskinen er noe av det beste du kan få på markedet. -KJ Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 IBM er sinnsykt dyrt fordi de omtrent utelukkende henvender seg til bedrifter. Bedrifter er stort sett mer opptatt av totale eiekostnader enn innkjøpspris. IBM lager kanskje de beste maskinen på markedet. Ihvertfall er det kvalitet tvers igjennom. Har en Thinkpad T30. Er veldig fornøyd med den. Du kommer garantert ikke å angre på kjøpet. Bildet vil bli litt kornete når du spiller med en annen oppløsning på skjermen enn det den er laget for. Men det er noe man vil oppleve med alle lcd skjermer. Min maskin med P4-m 2,0GHz, 1GB ram og Radeon 7500 16MB klarer å kjøre Americas Army i 1024x768 helt greidt. Nå er jeg ikke spesiellt kravstor når det gjelder grafikk, så jeg er fornøyd med det. Har en stasjonær til spilling. T40p har en raskere grafikkontroller med mer ram, så jeg vil tro at det ikke er noen problemer med å spille litt på den. For 500 i bruttolønnstrekk er den nærmest et kupp. Ville gått for den. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Er veldig enig i at dette er en veldig bra bærbar, men at det er en spillmaskin, det stiller jeg meg uforstående til. ATI Mobility Fire GL er vel ikke akkurat kjent for sin ytelse i spill. -KJ Det er på ingen måte en spillemaskin, men det er fullt mulig hvis man har moderate krav. Lenke til kommentar
ChristianHL Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Atter en gang; Takker og bukker for seriøse og meget kjappe svar =) MVH Christian Lenke til kommentar
perbl Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Dette er den bærbare maskinen jeg absolutt vil ha *misunne* En ting jeg liker veldig godt med IBM er at alt er gjennomtenkt for at maskinen faktisk skal brukes, i motsetning til alskens andre maskiner med plastikkdetaljer som sprekker etter noen måneders aktiv bruk osv. På IBM sine toppmodeller er det sterkt komposittmateriale i chassis, solide skjermhengsler osv... Får nok nøye meg med å få råd til en Powerbook jeg, men må si at hadde jeg hatt pengene hadde det nok blitt pc på meg og. Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Personlig foretrekker jeg stasjonær til alt, synes bærebare blir for små og knotete, og for svake til spill, men maskinen du beskriver er jo den beste av bærebare på markedet, da - den aller, aller beste...er nok litt enig med han som skrev "misunne" ovenfor. IBM har virkelig fått til Intels Centrino løsning med den maskinen, banker jo alle andre på batterilevetid. 7 timer er jo bare enormt... Lenke til kommentar
doh Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 spillemaskin er den ikke, men den klarer det meste. arbeidsmaskin ja, det er den. burde som sagt gå for den om du har pengene, men prisen på den er som sagt rundt 44k med mva. det er full pris på maskinen. og det er en god del det for en bærbar. men får du rabatt på den så er det bare å slå til. er den beste maskinen som fins, men som sagt ingen spille maskin. men takler det meste av spill. mest gjennomtenkte maskinen jeg har tatt på og sett. den personen som ikke sikler på denne maskinen må være syk i huet. gjennomtenkt og veldig godt gjennomført. slå til Lenke til kommentar
ChristianHL Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 Hehe, får ikke noe mindre lyst på maskinen når dere snakker slik om den! =) Wohoo...! *glise* MVH Christian Lenke til kommentar
ekren Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 er vel ikke så veldig dårlig på spill heller.. Radeon 9000 scorer vel i overkant av 7000 3dmark 2001se, og det er absolutt ikke dårlig. Selvfølgelig ikke helt opp mot de kraftigste stasonære på dette området, og det finnes nå raskere skjermkort i bærbare, - fordelen er at du har en portabel spillmaskin "light", og det er faktisk utrolig greit mange ganger! Maskinen har vel forsåvidt også 7200 rpm disk, så totalytelsen bør være ganske rå! Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Har sett på noen nettsider at utsalgspris inkludert moms er litt over 44.500,- (http://www.ibmshop.no/shop/ibm_thinkpad_t40p.html) Stemmer dette, eller er siden skikkelig gammel? MVH Christian Stemmer det. Men det aner meg at de fleste ikke betaler det for den likevel... Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Er veldig enig i at dette er en veldig bra bærbar, men at det er en spillmaskin, det stiller jeg meg uforstående til. ATI Mobility Fire GL er vel ikke akkurat kjent for sin ytelse i spill. Bortsett fra det så tror jeg denne maskinen er noe av det beste du kan få på markedet. -KJ Nei, men den er ikke dårligere enn ATI Radeon 9000 i spill, så trenger ikke være redd for det. Spillytelsen matcher naturligvis ikke de siste stasjonære maskinene satt opp for spilling, men til det aller meste fungerer det ganske godt. Lenke til kommentar
hce Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Har maskinen selv, storfornøyd! Det fine med IBM er at alt fungerer i Linux også for de som har slike lyster som meg. Til spilling så er den helt fin. Spiller FPS i 1024x768, dog eldre spill som Enemy Territory o.l. Touchpad og pinnen er det beste jeg noensinne har prøvd. Tastaturet er etter min mening veldig behagelig, akkurat passe motstand og ordentlige knapper. Maskinen har akkurat nok ekstrataster (lyd +, -, av og Access IBM). Prøv å få det siste WLAN kortet til IBM, det som støtter 802.11a/b/g! PS! Jeg merker liten forskjell mellom denne lappisen og min P4 2.66GHz stasjonære med Ti4200. Og skjermen er veldig behagelig å jobbe dagen lang på... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå