aklla Skrevet 9. juli 2016 Del Skrevet 9. juli 2016 (endret) Jeg ser på hva som skal være med ved salg av bolig, der står det:4. Tv, radio og musikkanlegg: TV-antenner og fellesanlegg for TV, herunder parabolantenner (dersom tuneren ikke følger med må dette særskilt angis i salgsoppgaven). Veggmontert TV/flatskjerm med tilhørende festeordning samt musikkanlegg følger ikke med Jeg blir litt usikker, for her er det ikke noe fellesanlegg for TV, skal da dekoder for parabol da være med, eller er dette kun ved fellesanlegg? Ettersom de som flytter inn selv på ordne med abonement og betale for dette syntes jeg det er rart om min dekoder skal stå igjen. Det er klart om det er i en blokk der denne hører til fellesanlegget med felles abonementløsning osv, men her er det snakk om en leilighet uten noe form for fellesanlegg, likt som i enebolig. Så, kan jeg ta den med eller? Nå har det ikke vært visning enda, om jeg fjerner den før visning, så skal den vel uansett ikke være med? Endret 9. juli 2016 av aklla Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 9. juli 2016 Del Skrevet 9. juli 2016 Reklamasjonsnemnda for eiendomsmeglingssaker ser ut til å mene at dekoder/tuner skal følge med eiendommen dersom den var i boligen ved kjøperens besiktigelse og ikke annet er opplyst i salgsoppgaven. Dette selv om det ikke er snakk om noe fellesanlegg(?). http://www.eiendomsmeglingsnemnda.no/arkiv/16592 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. juli 2016 Del Skrevet 9. juli 2016 Jeg fårstår det som at det kun gjelder fellesanlegg. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. juli 2016 Del Skrevet 9. juli 2016 Kan enkelt løses med å handle en brukt dekoder på Finn for noen hundrelapper og la den følge med. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2016 Jeg fårstår det som at det kun gjelder fellesanlegg. Det er det jeg forstår det mest som også, noe jeg også finner mest natturlig. Men er todelt her, er litt utydelig formulering. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. juli 2016 Del Skrevet 9. juli 2016 4. Tv, radio og musikkanlegg: TV-antenner og fellesanlegg for TV, herunder parabolantenner (dersom tuneren ikke følger med må dette særskilt angis i salgsoppgaven). Veggmontert TV/flatskjerm med tilhørende festeordning samt musikkanlegg følger ikke med. Når du nevner det var det kanskje litt uklart ja. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 9. juli 2016 Del Skrevet 9. juli 2016 Nå til dags har jo folk ofte tuneren innebygget i TVen. De kan ikke skru den ut og la den stå igjen. Jeg tolker det sånn at det gjelder ved fellesanlegg. Vil du være sikker er det bare å være tydelig på at den ikke følger med. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 9. juli 2016 Del Skrevet 9. juli 2016 Vil du være sikker er det bare å være tydelig på at den ikke følger med. Det er litt sent siden det åpenbart ikke er opplyst i salgsoppgaven. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 9. juli 2016 Del Skrevet 9. juli 2016 Det er ikke sent. Sitatet er fra "NEFs standardliste", altså en mal for eiendomsmeglere, ikke loven. Mellom kjøper og selger er det kontrakten som gjelder. Bare skriv i kontrakten at den ikke følger med. Når kjøper fikk medhold i saken over var det fordi NEFs standardliste var henvist til fra kontrakten. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2016 Kan enkelt løses med å handle en brukt dekoder på Finn for noen hundrelapper og la den følge med. Har en gammel liggende ett sted, kan sikkert sette igjen denne på stuen. Har 3 dekodere og det er kun en av de jeg kunne tenkt å ha med videre. Men hadde jo vært greit å ta med alle egentlig om jeg kan det. Å få tak i på finn har jeg lite lyst til... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. juli 2016 Del Skrevet 9. juli 2016 Selv har jeg en Linux-basert PVR (VU+). Hadde ikke latt den stå igjen, er sikkert mange som ikke forstår eller verdsetter slikt utstyr. OT: Canal Digital sendte meg nettopp kostnadsfritt en dekoder av enkleste type (Basic HD), fordi jeg etter deres mening "har en utdatert dekoder". Jeg prøvde flere ganger å si at jeg ikke ville ha, men den kom likevel. Tydelig at de vil tømme lagret for gamle dekodere. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå