Dubious Skrevet 10. juli 2016 Del Skrevet 10. juli 2016 Mange her som forsvarer politiets missbruk av loven uten å ha alle fakta å bli forfulgt er truende oppførsel og en sivil ville blitt stoppet og ganske sikkert gitt bot Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 10. juli 2016 Del Skrevet 10. juli 2016 Har tanken slått deg at også en politibil kan miste - eller bli frastjålet et registreringsskilt?? Selvsagt er det ikke lovlig, men vet du selv at skiltene dine til enhver tid er på plass? Makan til surr... De skal vel ha helst la bilen stå da? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=962430 Du kan miste skiltet under kjøring uten å merke det. Skiltet kan også bli plukket av i et ubevoktet øyeblikk. Det skjer med "vanlige" folk hver dag, og kan selvsagt også skje med politiet. Har du selv forresten kontroll på dine egne skilt under kjøring? 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 10. juli 2016 Del Skrevet 10. juli 2016 Hele situasjonen høres helt merkelig ut. Jeg ville tatt dette videre og fått en oppklaring på dette tullet. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 10. juli 2016 Del Skrevet 10. juli 2016 Din far bør godta boten og samtidig vurdere å levere fra seg sertifikatet. Får man panikk som følge av at man ser en bil uten skilter så er man kanskje ikke skikket til å kjøre på norske veier?+1. Jeg hadde også reagert på å bli forfulgt av en bil uten skilter, mye rart her i verden. At en bil uten skilter forfølger deg er uansett god nok grunn til å føle seg truet.Ærlig talt, nei. Da må du i såfall ha et iboende "forfølgelsesvanvidd" fra før av... Minner meg om et innlegg jeg leste for lenge siden. Det finnes mye merkelig langs veiene. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1112594&do=findComment&comment=13778487 Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 10. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2016 Ser det kommenteres mye om at den sivile politibilen kunne ha mistet skiltene på veien - noe som selvfølgelig kan skje. Den sivile politibilen stoppet jo også rett bak mine foreldre da de ble stanset av uniformert politi - og samtlige var enige om at den sivile politibilen hadde kjørt uten skilt. Den stod jo der, så det var liksom ingenting å diskutere. Ingen av betjentene kom med en forklaring på dette, men de var enige om at dette skulle med noteres i saken. Men etter forklaringen fra mine foreldre så synes jeg de likevel drar på ganske bra når de ber om førerkort - jeg synes de der og da burde ha vurdert situasjonen formidlende. I brevet far fikk så står ikke dette nevnt overhode, men det kan godt hende at det står oppført i de interne saksdokumentene. Lappen lå forresten i postkassa da foreldre kom hjem, så de fikk jo det i retur ganske kjapt. Men greit - tror jeg har fått nok tilbakemeldinger nå. Ser de er litt delte, men tror jeg likevel anbefaler far å klage på dette. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 11. juli 2016 Del Skrevet 11. juli 2016 Dersom den sivile politibilen var uten skilter begynner man å nærme seg politiprovokasjon (lik da en sivil utrykningspolitibil hadde fått påsatt seg et L-skilt for noen år tilbake, bøtene for å kjøre forbli den ble frafalt). 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. juli 2016 Del Skrevet 11. juli 2016 Men etter forklaringen fra mine foreldre så synes jeg de likevel drar på ganske bra når de ber om førerkort - jeg synes de der og da burde ha vurdert situasjonen formidlende. I brevet far fikk så står ikke dette nevnt overhode, men det kan godt hende at det står oppført i de interne saksdokumentene. Lappen lå forresten i postkassa da foreldre kom hjem, så de fikk jo det i retur ganske kjapt. Men greit - tror jeg har fått nok tilbakemeldinger nå. Ser de er litt delte, men tror jeg likevel anbefaler far å klage på dette. Det er nettopp det - slik det beskrives, kan det umulig ha vært grunnlag for førerkortinndragelse. Forklaringen er dermed enten at din far har fortalt deg den rosemalte versjonen av det som skjedde og at det dermed egentlig var langt verre, eller at du serverer oss den rosemalte versjonen her siden du jo tross alt ønsker å fremstille din far i best mulig lys (helt naturlig det). Men ja, å klage vil være en definitiv avklaring av saken så det kan absolutt anbefales. Anonymous poster hash: 53d47...985 1 Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 11. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2016 Mnja - han fikk jo førerkortet tilbake ganske kjapt, så det var jo ikke grunnlag for førerkortinndragelse til å begynne med? Men jeg forstår godt at noe her virker litt "off", det er jo grunnen til at jeg spør. Til syvende og sist så kan det jo hende at han kjørte ned en ku lengre bak, men i brevet er han altså tiltalt for å ha vært for langt ute på motsatt kjørefelt rett før krysset. Ene og alene. Med det sagt så har jeg ikke sett brevet, men fått opplest deler av det av bror sist gang han var innom på besøk. Hendelsesforløpet frem til da har jeg jo fått fra fatter over telefon, så man må jo likevel åpne for at jeg ikke vet alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå