stoolman Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Holder på å sette opp en maskin til en kompis med følgende spec.. A7V8X-X hovedkort fra ASUS 2500+ cpu Geil minne pc3200 m blå heatspreader.. WD 80GB disk med 2mb cache radeon 9200SE skjermkort.. Under installasjon av Windows får jeg noen merkelige feilmeldinge... lastingen av de føtste filene går greit, altså jeg kommer inn slik at jeg får partisjonert disken.. Formaterer deretter disken med NTFS (hurtig). Begynner deretter å laste inn filer, men stopper på ca 27%, etter Driver.cab... Første gangen mente jeg det sto at en maskinvareendring var skylden, derretter kom det opp at det var noe feil med NTFS, og siste gangen sto det at jeg måtte kjøre CHdisk... Har testet minnet, og har vanskelig for å tro at dette dreier seg om feil på CPU(Hele maskinen er ny, dvs alle komponentene), og sitter da igjen med feil på disk, eller hk... Har noen opplevd dette? Noen som kan gi meg en ide om hva som kan være feil? Takker og bukker for alle svar! Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 hadde samme prob med en maskin måtte slå av turbo på rammen (stilles i bios) Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Det er ikke det som er problemet, det er jeg helt sikker på! Har testa rammen i en annen identisk maskin og kjørt installasjon på denne... Ingen prob. Det er ikke ram... Noen andre? Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Har du prøvd å slette alle partisjoner, opprette de pånytt og kjøre grundig formatering istedet for hurtig? Og jeg håper du bruker original windows XP cd og ikke en kopiert slik at driver.cab ikke er korrupt. Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Ingen problem, orginal xp... Lenke til kommentar
peet-79 Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Eg har samme kort eg måtte oppdatere biosen Funka da. Nytter ikke å skrue av ting i biosen da tar d bare 8 timer å legge in Xp Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Brutteren adde samme probet med et Abit HK ... det viste seg å være defekt (DOA) Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Hm.. hadde en morro variant her for noen uker siden.. fikk en en maskin av en kunde som han trodde var blitt tatt av lynet.. værtfall, det som var feil på den: PSU sprengt.. Hk dødt.. Cpu ustabil.. Minne ustabilt.. Så, etter GRUNDIG testing av alle komponenter.. så var det kun ISA lydkortet, cdrom, harddisk og floppy som funka Så, prøv å bytte alt Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Eventuelt prøv å installer på en anna harddisk.... Lenke til kommentar
bigbom Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Hadde tilsvarene problem dajeg instalerte XP student. (oppgradering). Det er XP med sp1. Det er noen filer som ikke instalasjonsprogrammet ikke finner, så de må hentes manuelt fra cd-rom'en. Dette skjedde engang for meg da jeg reinstalerte. Lenke til kommentar
Noty Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Hadde et tilsvarende problem selv. Kjørte memtest i 10 timer men ingen feilmeldinger. Fikk testet en anen minne brikke, og da fungerte det med en gang. Enten likte ikke hk rammen (abit nf7 v2.0 og twinmos 2.5 pc3200) Eller så klarte ikke memtest å finne feilen på rammen. Lenke til kommentar
luresau Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 jeg har også hatt samme feil. Var også for meg minnet som hadde skylden. Lenke til kommentar
Feyd Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Stiller meg bak at minne er problemet. Hadde samme problemet selv og det løste jeg med å prøve forskjellige slot plassering av ram. Kun 1 av to mulige slotplasseringer for å få "dual-ram" funker for meg. Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 ser du bruker ddr 400 ram det og mange andre hk jeg har vært borti har oxo vanskeligheter med å takle ddr400 selv om dem sier at dem skal prøv å sett den på 166 mhz i bios slik at den blir ddr 333 oppdatere bios er oxo et alternativ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå