Gå til innhold

Enkel laptop for å spela 4k filmar på TV.

Anbefalte innlegg

Hei

Er på jakt etter ein laptop som er god nok til å spela 4k filmar på TVen.

Om den er lett å ta med i tillegg er ikkje så negativt. Stor lagringsplass er ikkje så essensielt då eg har ekstern harddisk og kan forsåvidt benytta minnepennar.

Greit om den takler office-programmer og slikt.

Skal ikkje benyttast til noko spesiell speling, så det er ikkje så viktig. Skal hovudsakeleg vere ein media-pc som eg kan ta med meg ved behov.

Budsjett 5-8000kr. Alt ettersom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minste krav:

I5 5200 U eller i3 6100t eller bedre.

8 GB ram eller mere å foretrekke

SSD disk?

Regner med 4k spilling inkluder youtube?

Med slike cpuer har du ikke mye å gå på hvis du pakker en rar fil eller ha antivirus programmene kjøre i bakgrunnen.

Så verdt å tenke på. Seperat skjermkort er alltid å foretrekkes.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Når det gjelder 4k, er det dessuten måter å gjøre det på som er litt glupere enn andre. Her er et eksempel på at en 4k video på YouTube (satt til faktisk 4k kvalitet) og Big Buck Bunny 4k60fps kjører side om side: http://i.imgur.com/47qppyA.png

BBB spilles av med hardware decoding, og du ser effekten av det på ressursbruk. Og dermed får du denne effekten når du installerer h264ify, en Chrome(/FF)-plugin som tvinger YouTube til å streame h264, ikke det pisset de vanligvis bruker på PC: http://i.imgur.com/dDK2Fep.png

Begge videoene spiltes forøvrig av uten problemer i begge tilfeller, og spiltes av da SS ble tatt. 

Så bottom line er at så lenge du spiller av video i et format som skjermkortet tar seg av, ikke CPUen, og bruker programvare som faktisk lar det gjøre det, er det ikke fancy greiene du trenger for at det skal fungere uten problemer.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...