krippa1970 Skrevet 8. juli 2016 Del Skrevet 8. juli 2016 For en stund gjore jeg en tabbe og lasta ned en driver som rota til maskina.Jeg fikk 2 disker i bios an en,så tok jeg ssden ut og formaterte den på htpc og fikk det same opp i bios.I dag satte jeg en ny ssd inn i maskina og klarer ikke å legge inn win7.Det som skjer er att den går inn i bios hele tiden og kommer ikke til der man skal trykk på en tast.Dvd piper men lager ikke det bråket som den brukker når den leser og etter en stund ikke en lyd.Kan den vere ferdig og ny må inn.Den vises i bios Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 8. juli 2016 Del Skrevet 8. juli 2016 Og du har koblet ut alle andre disker enn den du vil ha OS på? Lenke til kommentar
krippa1970 Skrevet 8. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2016 Det er kun ssd og dvd som er koblet til hk Lenke til kommentar
Khrathrox Skrevet 9. juli 2016 Del Skrevet 9. juli 2016 Har du sjekket at dvd er satt som 1. prioritet i boot-menyen på BIOSen din? Dette kan være problemet Lenke til kommentar
Smooshball Skrevet 9. juli 2016 Del Skrevet 9. juli 2016 Prøv å resette BIOS ved å røske ut klokkebatteriet i et minutt. Ved oppstart skal det komme et bilde av hovedkortet, med informasjon om hva som er tilkoblet:Ram, DVD, HDD. Sjekk boot prioritering etter resett, kan også vare Win7 disken som ikke er oppegående. Lenke til kommentar
krippa1970 Skrevet 9. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2016 En ting når det gjeller å ta ut batteriet stiler bios seg tilbakke til bios som var med hk ut av fabrikk.I går la jeg inn den nyste fra websiden til Asus uten at det hjelp.Hk er Asus Z87-PRO.Ssd som sitter i maskina er ny. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. juli 2016 Del Skrevet 9. juli 2016 Nei, BIOS versjonen forandrer seg ikke. Det er kun innstillingene i menyene som tilbakestilles til default. Det pleier å være en BIOS tast for "Boot Menu" (f.eks F12), den lar deg boote hva du vil uavhengig av innstilling for prioritet. Hva kommer opp når du bruker den? Lenke til kommentar
krippa1970 Skrevet 9. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2016 Jeg kommer å prøve de råd som jeg har fått i morgen eller Mandag.Nu brygger en wit til en bursdag i sep Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå