Gå til innhold

Hva skiller disse skjermkortene?


[SFP]Radar

Anbefalte innlegg

Jeg skal nå bestille nytt sjermkort men, lurer på hva som skiller disse:

 

Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB

- AGP, ATI, "Ultimate Edition", Retail mot dette: Sapphire Radeon 9800PRO AIW 128MB DDR

- AGP, ATI All in Wonder 9800PRO, Retail

 

Samt dette:Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 256MB

- AGP, ATI 9800PRO, DVI, TV-Out, Retail () mot dette: Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 256MB

- AGP, ATI, "Ultimate Edition", Retail

 

 

At to har 128 og to har 256 ser jeg men, hva er forsjellen på "ultimate Edition" og AIW

 

Hvilket er best for spilling? :wow:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

128MB Radeon 9800 PRO bruker 'vanlig' DDR på 340MHz, mens 256MB versjonen bruker DDR-II på 350.

 

Forskjellen på AIW og Ultimate versus 'vanlig' er at AIW har TV-tuner og fjernkontroll, mens Ultimate har en vifteløs Zalman heatpipe kjøleløsning (helt stille, altså). ''Vanlig' har ingen av delene.

Lenke til kommentar
Ulitmate er et ordinert pro kort med passiv kjøling (heat pipe).

 

Fireblade er vel en utgave som skal være "bedre" på overklokking, eller? Jeg tror det, er ikke sikker.

Fireblade versjon er en versjon som er klokket litt høyere enn vanlig, før så kom den den med bedre ram, men nå så har de fleste 9600pro samme minne som fireblade edition.

 

Ps. 9800 kommer ikke i fireblade edition. Bare 9600

Lenke til kommentar
Rimelig sikker på at begge de 2 har lik ram men... begge 2 har vel DDR2 ram!

Det er feil. 256MB versjonen har DDR2 på 350, mens 128MB versjonen har DDR på 340. Ytelsesforskjellen kommer likevel av at mengden er forskjellig, ikke antall MHz. (DDR2 er nemlig bittelitt tregere)

Etter hva jeg har forstått så er vel også Ultimate Edition klokket ned noe på hastigheten ettersom den ikke har vifte?
Da har du forstått feil. Ultimate Edition har samme hastighet som kortet det er UE av.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...