Ludvig86 Skrevet 8. juli 2016 Del Skrevet 8. juli 2016 Heisann! Grunnet at skjermen på min mors telefon tok kvelden (Samsung S3 - tror jeg) så måtte hun kjøpe seg en ny. Og det ble da en Samsung A5. Hun ville ha overført alt av bilder, meldinger og kontakter til den nye telefonen. Men siden skjermen ikke virker, bare er sort, så ble dette litt vanskelig å gøre via Blutooth/WiFi. Jeg lastet da ned programmet "Kies" og fikk tatt en sikkerhetskopi av telefonen. Men her kommer problemet! Den nye telefonen støttes ikke av Kies. Den fungerer bare med appen "Smart Switch". Noe som sikkert fungerer utmerket. Men siden skjermen på den forrige telefonen har tatt kvelden, så blir det umulig. Så hva gjør jeg nå? Jeg har ført over bildene til maskinen min, så de er trygge. Men resten av innholdet på telefonen, som jeg nå har sikkerhetskopiert over til Kies, hvordan får jeg det inn på den nye telefonen? Noen råd og tips her? Vi takker for alle innspill! Lenke til kommentar
myhken Skrevet 8. juli 2016 Del Skrevet 8. juli 2016 Kan ikke hjelpe deg nå, men du burde i alle fall sørge for at den nye telefonen er koblet opp mot google, onedrive eller en av de andre tjenestene som automatisk tar backup når den er på wifi, slik at om du mister telefonen, ødelegger den, eller bare kjøper ny, så kobler du bare opp den nye mot google/onedrive/etc kontoen, og velger hva du vil overføre. Har ikke mistet et telefon nummer eller melding eller bilder siden jeg fikk min første android telefon i 2010, og jeg har byttet ofte for å si det slik. Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 8. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2016 Den er koblet opp imot Google. Tenkte å innstallere Dropbox e.l. også for direkteoverføring av bilder og videoer. Har aldri hatt problemer med backup/overføring av nummer selv. Problemet her er at skjermen er helt sort. Om ikke så hadde dette aldri vert noe problem. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 8. juli 2016 Del Skrevet 8. juli 2016 Få en bekjent med helt maken telefon til å gå med på at dere setter over skjermen hans til din telefon. Ta backup, ordne det dere må, og sett tilbake skjermen. (Krever selvsagt litt teknisk innsikt, men ikke mye. Det ligger mange tutorials på youtube) Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 8. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2016 Etter litt leting og knoting fant jeg faktisk appen til Mac! Så da ordnet det seg heldigvis! Men takker for innspillene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå