m1982 Skrevet 8. juli 2016 Del Skrevet 8. juli 2016 Hei, Jeg har en iPhone 6S 64GB jobbtelefon kjøpt fra Nordialog for ca 6+ mnd siden. Øvest til venstre på skjermen, ca 0.5x0.5cm, har telefonen fått en slags grumsete "skyer". Jeg har tenkt å levere inn telefonen til reparasjon hos Nordialog. Lurer på et par ting: -Vil jeg få en helt ny skjerm? Av samme kvalitet som opprinnelig skjerm? -Vil telefonen fremstå som "ny" etterpå, eller kan det oppstå småmerker ifm jobben? -Vil jeg få tilbake samme telefon som jeg ga fra meg, eller vil jeg få en annen brukt telefon som har blitt fikset? -Eller vil jeg få en helt ny telefon? -Bør jeg resette / slette alt innhold på telefonen før jeg leverer den fra meg? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 8. juli 2016 Del Skrevet 8. juli 2016 De bytter skjerm, det er selvfølgelig en originalskjerm fra Apple. De er forsiktige så "småmerker" oppstår ikke, du bør dog ta bilde av telefonen i tilfelle rottefelle men det gjelder uansett hva man skal fikse og hvor. Du vil få tilbake samme telefon, skjermbytte er enkelt og kjappt og det er ikke noe vits å gi en "ny" telefon. Å resette/ slette kan man si er lurt da man aldri vet hva folk gjør med ting som ligger der. De har nok muligheten til å komme seg inn. Blir vel samme som å legge igjen nakenbilder i bilen når den er på service Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 8. juli 2016 Del Skrevet 8. juli 2016 Er det bare skjermen det er feil på, så gjør de nok ikke noe annet enn å bytte den. Men hvis feilen ligger i tilkoblingen på hovedkortet, eller på annen måte i selve telefonen, så kan du risikere å få en erstatningsenhet/swap-enhet. Da får du ikke tilbake det som lå på din telefon, så ta alltid backup uansett. For serviceverkstedet har det ingenting å si om du sletter innholdet på telefonen eller ikke før du leverer den inn. Men har du innhold på telefonen du ikke vil at andre skal se, kan du gjøre det for din egen skyld. De kan imidlertid ikke komme inn på telefonen din om du har skjermlås med kode/fingerleser (selv FBI har problemer med det), men ofte vil de ha denne koden så de kan teste alle funksjoner på telefonen etter reparasjon. Lenke til kommentar
m1982 Skrevet 9. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2016 Takker for svar! Hilsen Martin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå