Ralljens Skrevet 8. juli 2016 Del Skrevet 8. juli 2016 Jeg sitter på en aldrende i5 2500K med AMD Radeon 6950, og tenker at det så smått begynner å bli på tide med en oppgradering. Jeg skal bruke den nye maskinen min til utvikling, 3D-modellering og spill, så trenger en kraftig allround-maskin. I tillegg ønsker jeg å lage en build med sidevindu, så jeg ønsker at ting skal se litt ordentlig ut når det står ferdig (det er jo halve moroa med å bygge selv). Budsjettet er på maks 20K, og med de valgte komponentene ligger jeg og vaker rett under grensen. Mine hardware-kunnskaper er rustne, og ville satt pris på om noen kunne tatt en titt og kommet med evt. anbefalinger. Jeg har selv noen usikkerhetsmomenter i dagens oppsett: CPU-kjøler: Er det verdt å gå for en AIO-kjøler? Ønsker minst mulig støy, og er åpen for å gå for en god luftkjøler i stedet. Men ser jo tøft ut da. GPU: Er det noen bedre 1070-alternativer her? Ønsker selvsagt ikke Founder’s Edition. Kabinett: Syns Phanteks Enthoo Evolv ATX ser veldig kult ut, men har også vurdert å gå for en ITX-build. Noen råd eller formaninger? Hovedkort: Her er jeg veldig lite oppdatert. Har ikke så veldig store behov, men ønsker minst én M.2 NVMe, og mulighet for overklokking (trenger ikke tyne til siste MHz). Mitt valgte kort er ganske dyrt, og føler kanskje at det er litt overkill. Har også sett på følgende alternativer: ASUS Z170 Pro MSI Z170A Krait Gaming 3X MSI Z170A Titanium Felles for alle kortene er at Intel nå har en pågående kampanje ved kjøp av HK og i7 6700K, der ASUS-kortene vil få 400,- i cashback, mens MSI-kortene får 515,-. Tar gjerne i mot råd, med f.eks. Krait Gaming 3X kan jeg jo da få HK og CPU for under 4.400,- med cashback. Ellers lurer jeg generelt på om det er noe som kan justeres på, og om det finnes bedre valg for noen av komponenetene. Jeg har skjem, mus og tastatur, og jeg blir å slenge på et eksternt optisk drev av billigste sort. Da vil jeg bare på forhånd si takk til de som tar seg bryet med å lese denne posten og ta en titt på handlelista mi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå