Eirik Helland Urke / TU Skrevet 8. juli 2016 Del Skrevet 8. juli 2016 Ukens podcast.Kan batterier revolusjonere skipstrafikken? Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 9. juli 2016 Del Skrevet 9. juli 2016 (endret) Dere gutter i TU ! Denne snutt fra MIT er en aktuell sak hva angår batteri i båt, 20 000 kW timer er ikke store klumpen. Og en dynamisk motvektskjøl ala seglbåt, i kombinasjon med vindmøller på dekk burde ikke by på store problemet. Problemet er bunkers-olje til under 50 øre pr kW time avgitt effekt. https://youtu.be/sqB1vMmuhFQ For mindre båter på batteridrift er transportetapper på veg som gir 10 - 20 gangeren aktuelt, altså en MultiOceanVehicle, eller BoBilBåt om De vil. Og vil vere en game-chainger, siden byggeteknikken kan forandrer seg fullstendig over 6-7 meter. Da kan den blandt annet ha en utbyttbar arbeidsplattform alla en stander 20-24 fots skipps-conteiner. Men som i snutten under og med Askeladden, her vil du motstand få. Her er en snutt om det fra SVT, som går ut den 28 i NRK, og er umulig å finne på YouTube. Skulle gjerne snakket litt dritt om norsk forvaltning og poletiet, men lar dette ligge. Folk har jo fått seg en tur ut glaset også hertillands. https://tv.nrk.no/program/KOID31002914/patent-986 Endret 9. juli 2016 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå