Gå til innhold

Kan batterier revolusjonere skipstrafikken?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere gutter i TU !

Denne snutt fra MIT er en aktuell sak hva angår batteri i båt, 20 000 kW timer er ikke store klumpen. Og en dynamisk motvektskjøl ala seglbåt, i kombinasjon med vindmøller på dekk burde ikke by på store problemet.

Problemet er bunkers-olje til under 50 øre pr kW time avgitt effekt.

https://youtu.be/sqB1vMmuhFQ

 

For mindre båter på batteridrift er transportetapper på veg som gir 10 - 20 gangeren aktuelt, altså en MultiOceanVehicle, eller BoBilBåt om De vil.

Og vil vere en game-chainger, siden byggeteknikken kan forandrer seg fullstendig over 6-7 meter. Da kan den blandt annet ha en utbyttbar arbeidsplattform alla en stander 20-24 fots skipps-conteiner. Men som i snutten under og med Askeladden, her vil du motstand få.

Her er en snutt om det fra SVT, som går ut den 28 i NRK, og er umulig å finne på YouTube. Skulle gjerne snakket litt dritt om norsk forvaltning og poletiet, men lar dette ligge. Folk har jo fått seg en tur ut glaset også hertillands.

https://tv.nrk.no/program/KOID31002914/patent-986

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...