Gjest Slettet-376f9 Skrevet 8. juli 2016 Del Skrevet 8. juli 2016 Da noterer vi nok et glitrende kapittel i Sigve Brekkes visjon om å gjøre Telenor til et "digitalt fyrtårn". BTW: ekte mannfolk bruker ikke telefonsvarer, er det noe viktig ringer folk tilbake. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 9. juli 2016 Del Skrevet 9. juli 2016 Er det noen som bruker voicemail lenger? Det er kjappere og mindre pinlig/plagsomt å ringe tilbake enn å høre på en masse pusting og pesing. Ja, bruker det fortsatt i jobben. Hvis jeg har vakt, og en kunde ringer, så kan han legge igjen beskjed og telefonnummer hvis jeg ikke kan ta telefonen. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 9. juli 2016 Del Skrevet 9. juli 2016 Er dette noe Netcom har hatt i mange år? Jeg har vært bedriftskunde hos Netcom i 4 år og det eneste jeg har av apper er en SIM-app som ser ut som ble designet i 1997 for Symbian. Umulig å slette drittappen også. Kanskje man kan trykke voicemailknappen på iphone sin ringe-app...aner ikke Det stemmer. Det er bare å trykke på telefonsvarer-ikonet i telefon-appen. Apple innførte visual voicemail i 2007 eller noe, men det tok litt tid før operatørene begynte å implementere det. Selv hadde jeg abonnement fra NetCom i noen år, og hadde mye bruk for og stor glede av vvm. Det er kanskje den enkeltfunksjonen jeg savnet mest når jeg byttet til Telenor. At det nå er kommet hos telenor er kjempegreit! Veldig greit om man f.eks. har flere telefonsvarmeldinger man ikke har hørt og har behov for å høre beskjed nr 10 av 13 på nytt uten å måtte høre gjennom (eller trykke seg gjennom) de ni første igjen... Lenke til kommentar
Naephathe-a Skrevet 10. juli 2016 Del Skrevet 10. juli 2016 Jeg har da virkelig hatt "visual voicemail" hos Telenor lenge før smarttelefonene kom. Fikk Voicemailene min på email,som jeg kunne implementere i hvilken som helst platform. Lenke til kommentar
mmm... Skrevet 10. juli 2016 Del Skrevet 10. juli 2016 Det er mye sjefene hos nettoperatørene påstår er vanskelig å få til som forbrukerne burde hatt tilgang til for lenge siden. Her har man å gjøre med rov-kapitalister av verste skuffe som mer enn gjerne klatrer over likhauger for å tjene penger. Det er bortimot umulig å få skrudd på tjenester i nettene som er ferdig implementert hvis ikke disse svina har funnet en måte å kapitalisere det på. For oss som har fulgt bransjen tett de siste tiårene er det ikke mindre enn provoserende når tele-direktørene skryter på seg å drive med kundefokusert virksomhet. Det er en stor løgn. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123879 Skrevet 11. juli 2016 Del Skrevet 11. juli 2016 Er det ikke litt merkelig at de legger til støtte for iOS før Android, når flere bruker Android totalt? - Virker merkelig. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 11. juli 2016 Del Skrevet 11. juli 2016 Er det ikke litt merkelig at de legger til støtte for iOS før Android, når flere bruker Android totalt? - Virker merkelig. Meget merkelig... Kanskje iPhone selger mest hos Telenor. Det hele beror på prioriteringer og det er sannsynlig noen hos Telenor som bruker iPhone som har bestemt dette. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-OvFPdyiZ Skrevet 13. juli 2016 Del Skrevet 13. juli 2016 De "håper at også Android-brukere etter hvert skal få glede av denne nyttige tjenesten". De "håper" at de kan porte en app fra iPhone til Android. Ja, for et lite selskap som Telenor, med begrensede IT-ressurser, er det vel bare å håpe... Det er ikke snakk om en app, det er snakk om native-støtte i mobil-OS'et. Det var ikke før i fjor at dette kom for Android (Dette kom i Marshmallow, før det måtte en ha operatør-spesifikke apper om man ville prøve å få det til å fungere, noe svært få klarte). Ved lansering var det hele to operatører på verdensbasis som støttet Visual Voicemail på Android, og selv der var støtten middelmådig. Man kan blandt annet ikke motta voicemail over wifi. Det er ganske gode problemer med Visual Voicemail på Android, men om de sier at de jobber med det får man vel tro dem på dette. Telenor sine bedriftstjenester på Android blir stadig bedre, og nå når støtten i OS har vært der i et år har de vel lært et og annet fra forsøkene til konkurrentene så de kanskje får det lanseringsklart de også. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123879 Skrevet 13. juli 2016 Del Skrevet 13. juli 2016 De "håper at også Android-brukere etter hvert skal få glede av denne nyttige tjenesten". De "håper" at de kan porte en app fra iPhone til Android. Ja, for et lite selskap som Telenor, med begrensede IT-ressurser, er det vel bare å håpe... Det er ikke snakk om en app, det er snakk om native-støtte i mobil-OS'et. Det var ikke før i fjor at dette kom for Android (Dette kom i Marshmallow, før det måtte en ha operatør-spesifikke apper om man ville prøve å få det til å fungere, noe svært få klarte). Ved lansering var det hele to operatører på verdensbasis som støttet Visual Voicemail på Android, og selv der var støtten middelmådig. Man kan blandt annet ikke motta voicemail over wifi. Det er ganske gode problemer med Visual Voicemail på Android, men om de sier at de jobber med det får man vel tro dem på dette. Telenor sine bedriftstjenester på Android blir stadig bedre, og nå når støtten i OS har vært der i et år har de vel lært et og annet fra forsøkene til konkurrentene så de kanskje får det lanseringsklart de også. Hvis Netcom lanserte dette for 7 år tilbake, vil jeg vel kanskje anta teknologien er eldre? - Android støtte er ikke et problem for Netcom, eller? Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 13. juli 2016 Del Skrevet 13. juli 2016 Hvis Netcom lanserte dette for 7 år tilbake, vil jeg vel kanskje anta teknologien er eldre? - Android støtte er ikke et problem for Netcom, eller? Jo, Telia tilbyr også Visual Voicemail bare til iPhone (og evnt noen få Android som nå har fått støtte for det). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå