Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Telenor klar med visual voicemail - syv år etter Netcom...

Gjest Marius B. Jørgenrud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Er det noen som bruker voicemail lenger? Det er kjappere og mindre pinlig/plagsomt å ringe tilbake enn å høre på en masse pusting og pesing.

Lenke til kommentar

Er dette noe Netcom har hatt i mange år? Jeg har vært bedriftskunde hos Netcom i 4 år og det eneste jeg har av apper er en SIM-app som ser ut som ble designet i 1997 for Symbian. Umulig å slette drittappen også.

Lenke til kommentar

Er dette noe Netcom har hatt i mange år? Jeg har vært bedriftskunde hos Netcom i 4 år og det eneste jeg har av apper er en SIM-app som ser ut som ble designet i 1997 for Symbian. Umulig å slette drittappen også.

den er nok lik for oss alle dessverre, uavhengig av abonnement.

Lenke til kommentar

den er nok lik for oss alle dessverre, uavhengig av abonnement.

Det som er i SIM kortet er ikke VisualVoicemail. VisualVoicemail er gjerne noe som er innebygd i "telefon-appen" som kommer med telefonen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen som bruker voicemail lenger? Det er kjappere og mindre pinlig/plagsomt å ringe tilbake enn å høre på en masse pusting og pesing.

Skulle til å si det samme. Legger aldri igjen beskjeder og har skrudd av min egen for lengst.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Telia har hatt funksjonen i 7 år, Telenor har arbeidet med å implementere den i 7 år.

Ingen av dem har klart å lage en Android-versjon.

Allikevel påstår de at at "vi jobber for å få dette på plass".

Telia og Telenor: Har dere ikke klart å få til dette på 7 år kan dere bare spare dere sånne uttalelser og heller innrømme at det ikke blir noe av.

• Liker 2
Lenke til kommentar

https://source.android.com/devices/tech/config/voicemail.html

https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/hardware/dn790032(v=vs.85).aspx

Jeg finner ingen info om Apple bruker OMTP spesifikasjonen for Visual Voicemail slik som Android og Windows Phone gjør. I og med at Telenor kun støtter iphone så yder det jo på at Apple bruker en proprietær protokoll og at Telenor har valgt å gå for det. Hadde vært fint om Digi kunne avklart slike tekniske ing som dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje man kan trykke voicemailknappen på iphone sin ringe-app...aner ikke :)

Lenke til kommentar

De "håper at også Android-brukere etter hvert skal få glede av denne nyttige tjenesten".

De "håper" at de kan porte en app fra iPhone til Android. Ja, for et lite selskap som Telenor, med begrensede IT-ressurser, er det vel bare å håpe...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...