Gå til innhold

Rase-relasjoner når et nytt lavpunkt i USA.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pussig at man har et bilde av Obama uttale seg om en hendelse kvelden 8. juli fra det velkjente presserommet i det hvite hus, når han forlot 1600 Penn. Ave. 7. juli på vei til konferanser i Warszawa 8-9 juli, og dermed ikke var i landet verken 8. eller 9. juli.

Endret av xRun
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Uttalelsen i bildet til venstre (hvis man ser på ordene han faktisk sier) like dekkende for vold begått av sorte mot hvite, og gule mot røde, men det vil ikke nødvendigvis oppfattes slik om man er hvit og misliker fargede. Snarere tvert imot, en del rasister vil ha en tendens til å oppfatte det som kritikk direkte til dem, for så å konstruere slike sammenligninger i et forsøk på å dokumentere rasisme hos folk de ikke har noe til overs for.

Endret av xRun
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Uttalelsen i bildet til venstre (hvis man ser på ordene han faktisk sier) like dekkende for vold begått av sorte mot hvite, og gule mot røde, men det vil ikke nødvendigvis oppfattes slik om man er hvit og misliker fargede. Snarere tvert imot, en del rasister vil ha en tendens til å oppfatte det som kritikk direkte til dem, for så å konstruere slike sammenligninger i et forsøk på å dokumentere rasisme hos folk de ikke har noe til overs for.

Først prøvde du deg på faktafeil, og når det ikke gikk så er vi rasister. Komedie på høyt nivå.

Endret av Apox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Først prøvde du deg på faktafeil, og når det ikke gikk så er vi rasister. Komedie på høyt nivå.

Interessant. Påstår du at geita ikke er rasist (det var tross alt han som postet bildet, ikke du)? I så fall vil dere nok være veldig uenig om akkurat det, med mindre geita plutselig har blitt veldig politisk korrekt.

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg ikke det er kontroversielt å kalle følgende bruker rasistisk:

- Benekter Holocaust.

- Poster "dokumentarer" som er svært positive til Hitler.

- Poster videoer laget av nazister.

- Poster sitater fra nazister.

- Skriver om den kommende rasekrigen.

- Mener svarte er genetisk underlegne.

- Ville gjort sine egne barnebarn arveløse om de ikke var 100 % hvite.

- Mener 'fascist' ikke er et negativt ladet ord.

- Mener demokrati ikke er en god ting.

Men, du vet. Rasisme er jo så utvannet. Alle er rasister nå om dagen, hva? En kan ikke engang skryte av Hitler uten å bli kalt rasist, political correctness gone mad! Komedie på høyt nivå.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

Det beste med slike tråder er når "usa burde gjøre" kortet blir dratt opp. USA er faktisk så faens digert, at det nytter jo ikke å prøve å komme en generell løsning som skal gjelde for et land på størrelse med hele Europa både i forhold til areal og befolkning, delt opp i 50 stater. Et land med nesten 400 millioner innbyggere under ett styre vil aldri kunne bli perfekt, og problemer vil det alltid være nok av der borte.

Lenke til kommentar

Du pleier som regel å være mer nøye med hva du skriver i postene dine så må innrømme jeg blir litt overasket over at du nå velger å blande sannhet med en veldig simplifisert / om ikke løgnaktig liste som det der.

Uansett, tråden handler ikke om meg så.. carry on. :p

Endret av geita_
Lenke til kommentar

Det eneste jeg kanskje ikke har 100 % grunnlag for er at du mener svarte er genetisk underlegne, men jeg har at svarte har lav IQ på grunn av genetikk (og sannsynligvis, men jeg gidder ikke dobbelsjekke, at svarte er mer voldelige pga. genetikk). Åja, og at du kaller rasekrigen borgerkrig. Resten er direkte sitat.

Lenke til kommentar

Refererer som regel til wikipedia i slike sammenhenger så det tviler jeg på.

https://en.wikipedia.org/wiki/Nations_and_intelligence

Og denne

https://iq-research.info/en/page/average-iq-by-country

Men hvorfor det skulle ha noe å si når det kommer til utsagn som kommer fra Obama vet jeg ikke.

Uttalelsene hans er jo i linker litt lengre opp i tråden.

Endret av geita_
Lenke til kommentar

Var det egentlig en faktafeil, eller var det en feilkarakteristikk, og er du enig eller ikke i at kontekst har betydning?

Forøvrig... hvem er disse "vi" som du vier deg med, og er du sikker på at jeg sier det du ser ut til å svare på, til de du ser ut til å anta at jeg sier det til? Kaller jeg egentlig noen du liker å kalle "vi" for rasister? Er de skoene komfortable så burde du kjøpe dem, men om det er for å dille med kompetitiv semantikk virker det poengløst. Ønsker du virkelig å gjøre et ikke-poeng ut av det?

Lenke til kommentar

Det er ganske vanlig, og noe jeg finner veldig interessant.

Person 1: [Et eller annet kritisk til innvandring (eller noe annet raserelatert men fortsatt relativt normalt).]

Person 2: Hvite er den klart beste rasen.

Person 3: Shit, person 2 er rasistisk!

Person 1: Hvorfor er vi rasister?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ganske vanlig, og noe jeg finner veldig interessant.

Det er det. Når en blir hårsår på andres vegne pga. kritikk vedr. ting de selv ikke ønsker å vedkjenne seg, så har en igrunnen lagt kortene på bordet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...