Gå til innhold

Makro objektiv vs mellomring.

Anbefalte innlegg

Da blir det reversering 'ring' på meg. Billig leketøy. Kommer heller ikke til å kjøpe dedikert makro objektiv, men makroringer der jeg får autofokus etc. Det er bra med diskusjonsforum der man kan få ideer og svar på konkrete spørsmål. Jeg søker gjerne og dobbeltsjekker svar jeg får. Da danner jeg meg en mening. Men nå blir det makro på meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ett bilde jeg tok med Canon 100mm f/2.8 L IS USM på et Canon 5D mk2. Stack med 6 bilder satt sammen i Photoshop. Var vel f/16 om jeg ikke husker feil. Har litt lyst på Canon MP-E 65mm 1-5x macro som kan justere helt opp til 5 ganger forstørrelse. Men har ikke funnet plass i budsjettet enda. Macro er morsomt, men kan være en skikkelig tålmodighetsprøve til tider.

Personlig har jeg aldri brukt mellomringer, men resultatene kan bli skikkelig bra dem.

post-4613-0-13360500-1468256276_thumb.jpg

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar

Har jo Canon 30D. Det begynner å bli gammelt, men er veldig fornøyd med billedkvaliteten selv om det er8Mpix billedbrikke. Begrensningene blir hvis jeg skal ta utsnitt av bilder. Jeg har også Sigma 150mm f2,8 makro som jeg skal selge. Kanskje jeg skal ta det I bruk føre jeg selger det. Har solgt Canon 60D, men var vel egentlig mer fornøyd med 30D.

Det var et fint bilde der hele bia er skarp. Er fiksa med software.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...