Trailerduck Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Hei! Har en Opel Vectra 1.8 16V 1997 jeg kjøpte for en måneds tid siden. Den har fulgt alle servicer frem til 190.000 og har nå kjørt 204.000. Registerreima var skiftet på 177.000 men dette var i 2011! Må denne byttes nå eller går det fint med tanke på at den bare har kjørt snaue 27.000 siden den gang? Jeg er helt blank på bil så setter pris på alle svar! Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 (endret) Skoda som jeg jobber med har gått vekk fra år, og bruker kun km.stand, men vi brukte alltid å si 5år på reima. Min far kjørte 10år på samme reima (Volvo S70), men han kjører veldig lite, så han var langt unna på km stand. Jeg bytta den uansett så lenge det hadde gått såpass lenge. Endret 7. juli 2016 av Simkin Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Det er ikke lett å vite når ei regissterreim vil ryke. Følg bilprodusentens anbefaling, som er både max kilometer og max antall år. Jeg kjørte Peugeoten min 7 år med samme registerreim da jeg var uoppmerksom. Men det gikk bra. Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Opel opererer med skiftintervall på 60 000km eller hvert fjerde år på disse motorene, det som inntreffer først. Vannpumpe byttes samtidig. Hvis reima ryker blir det motorhavari. Jeg ville byttet med en gang. Gjerne be om pris flere plasser, har byttet på både 2.0 og 1.8 på Vectra B, begge gangene ble det billigst hos Opel selv. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 9. juli 2016 Del Skrevet 9. juli 2016 Ville ikke stresset så veldig, men om reima er enkel å komme til ville jeg tatt en titt på den å se om gummien ser bra ut. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 10. juli 2016 Del Skrevet 10. juli 2016 Jeg er 15 år på overtid med regreima på en Peugeot 106 jeg fikk for noen uker siden... Har gått fint til nå. Ny regreim og vannpumpe ligger klart, må bare få satt av tid til å gjøre det... Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 10. juli 2016 Del Skrevet 10. juli 2016 15 år på overtid? Sikker? Forrige eier kan ha skiftet den selv, eller på et uavhengig verksted. Arbeidet er altså ikke lagret på et lett tilgjengelig sted, men kan like fullt være utført på en god måte. Om du venter til den ryker, blir motoren sannsynligvis smadret. Registerreima må byttes før den ryker. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 11. juli 2016 Del Skrevet 11. juli 2016 (endret) Forrige eier var min far og før han min bestemor. Rimelig sikker den ikke er skiftet. Det er 5 års intervaller og bilen har bare gått 85 000km. De har sikkert ikke tenkt noe over aldersbegrensningen. Er vel omtrent bare motorolja som har blitt skiftet på den bilen. Til trådstarter: Jeg henger meg på de over som anbefaler å skifte den så fort som mulig. Det er en billig sikkerhet. Endret 11. juli 2016 av CFM Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 11. juli 2016 Del Skrevet 11. juli 2016 Levér bilen på merkeverksted snarest mulig, og forklar hvor dårlig vedlikeholdet så langt har vært. Ikke vent. Plutselig dauer den fullstendig. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 11. juli 2016 Del Skrevet 11. juli 2016 (endret) Opel brente seg på lange intervaller som jeg tror var 120.000 km, men vet vet ikke når dette ble endret. Jeg har en Astra 2001 mod. og det skal skiftes hver 60.000/5 år. Tidsintervallet har noe med at registerreima stivner. Det spørs hvilket tidsperspektiv du har på denne bilen. Hvis du ser for deg en 5 års tid kan du likså godt skifte med det samme selv om den nok holder en god stund til. Med 2-3 år ville jeg tatt sjansen på å la være. Kommer litt an på hvor strøken denne bilen ellers er. Med hele pakka bør du kunne finne noen som gjør jobben med deler for ca. kr 5000. Jeg fikk gjort det for 4000.- (uautorisert) Tipper Vectra vs Astra blir det samme. Endret 11. juli 2016 av GeirHH Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå