Gå til innhold

Generelle diskusjoner om voldtekt sammenlignet med tråder om innvandrere: Forskjellige standarder.

Anbefalte innlegg

Er du treg? Tror du skal lese mitt siste innlegg om og om igjen.

Din påstand om visse kulturers kvinnesyn forklarer ikke hvorfor du ikke er interessert i å finne ut hvem det er fra den kulturen som voldtar, når du er opptatt av dette for andre grupper. Innlegget ditt forklarer ikke hvorfor mørketall er relevant for menn generelt, men ikke for innvandrere. Ingenting om hvorfor man skal påpeke forskjellen på beskyldning/siktelse/dom for noen grupper, men ikke for andre. Du sier ingenting om hvordan falske anmeldelser er et viktig poeng for voldtekt og menn, men ikke for voldtekt og innvandrere.

Ingenting av det jeg tar opp i åpningsinnlegget, med andre ord.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

[...]

Antakeligvis fordi det er et åpningsinnlegg det er vanskelig, om ikke umulig, å si noe mot.

Bra tråd.

Unyansert syn på fienden , nyansert syn på sine egne. Minimiser din venns dårlig oppførsel, demoniser fiendens dårlig oppførsel. Det heter forskjellbehandling og undertrykkelse og har ført til mye galt

Det gir inntrykket at noe innvandrer motstandere egentlig ikke bryr seg mye om voldtekt men bruker voldtekt til å demonisere innvandrere.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Er du treg? Tror du skal lese mitt siste innlegg om og om igjen.

Din påstand om visse kulturers kvinnesyn forklarer ikke hvorfor du ikke er interessert i å finne ut hvem det er fra den kulturen som voldtar, når du er opptatt av dette for andre grupper. Innlegget ditt forklarer ikke hvorfor mørketall er relevant for menn generelt, men ikke for innvandrere. Ingenting om hvorfor man skal påpeke forskjellen på beskyldning/siktelse/dom for noen grupper, men ikke for andre. Du sier ingenting om hvordan falske anmeldelser er et viktig poeng for voldtekt og menn, men ikke for voldtekt og innvandrere.

Takk for at du bekrefter at du er treg.

Jeg har invitert deg til en bred debatt om temaet voldtekt, men du nekter. Som jeg har sagt om og om igjen, vi har en enkelt gruppe der vi kan fjerne uhorvelig mange overgrep fra ved hjelp av enkle grep. Hvorfor nekter feminister å bli med på dette tiltaket? Hvorfor er det panisk og hatsk motstand fra  feminister når en påpeker overtydelige kulturelle betingelser for overgrep begått av menn fra islamsk/arabisk kultur?

Ellers så er det en direkte løgn å påstå at jeg ikke er interessert i å finne ut hvorfor overgrep skjer. Igjen, jeg inviterer deg til debatt rundt akkurat dette punktet. Så kan vi snakke om psykopater, ensomhet, miljø, rus og lignende hos både overgriper og offer. Da vil kanskje du også se at i den norkse kulturen så er det avvikere som er overgripere, og at norsk kultur fordømmer denne formen for overgrep. Mens islamsk/arabisk kultur, i tillegg til å ha samme avvikere som norsk kultur, har et betydelig antall overgripere og overgrep som er direkte konsekvens av kulturen. Vi snakker om en kultur der kvinner straffes for å ha blitt voldtatt!

Så atter en gang, de er en nesten ubegripelig mengde overgrep vi kan bli kvitt ved å angripe en bestemt side ved en bestemt kultur. Når vi har en uhyre enkel løsning liggende rett i ansiktet på oss, hvorfor skal vi ikke ta tak i dette? Hvorfor skal vi tie stille og heller kun bruke tid på å hate hvite menn og å kun ha konflikter rrundt det som er kompliserte og sammensatte problemstillinger, som krever kompliserte og sammensatte løsninger? Dette handler ikke om mørketall, men om knallharde fakta og uhyre enkle tiltak for å beskytte kvinner mot overgrep.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

[...]

Antakeligvis fordi det er et åpningsinnlegg det er vanskelig, om ikke umulig, å si noe mot.

Bra tråd.

Åpningsinnlegget er direkte patetisk og mangler total vilje til å gjøre noe som helst for å beskytte kvinner mot overgrep. Noe som er klassisk når det komme rtil feminster og overgrep begått av fremmedkulturelle. Da er det mye viktigere for feminister å hate hvite menn enn å faktisk ta tak i problemer som er enkle å løse og som raskt vil forhindre flere tusen overgrep årlig.

Lenke til kommentar

Jeg har invitert deg til en bred debatt om temaet voldtekt, men du nekter. Som jeg har sagt om og om igjen, vi har en enkelt gruppe der vi kan fjerne uhorvelig mange overgrep fra ved hjelp av enkle grep. Hvorfor nekter feminister å bli med på dette tiltaket? Hvorfor er det panisk og hatsk motstand fra  feminister når en påpeker overtydelige kulturelle betingelser for overgrep begått av menn fra islamsk/arabisk kultur?

Ellers så er det en direkte løgn å påstå at jeg ikke er interessert i å finne ut hvorfor overgrep skjer. Igjen, jeg inviterer deg til debatt rundt akkurat dette punktet. Så kan vi snakke om psykopater, ensomhet, miljø, rus og lignende hos både overgriper og offer. Da vil kanskje du også se at i den norkse kulturen så er det avvikere som er overgripere, og at norsk kultur fordømmer denne formen for overgrep. Mens islamsk/arabisk kultur, i tillegg til å ha samme avvikere som norsk kultur, har et betydelig antall overgripere og overgrep som er direkte konsekvens av kulturen. Vi snakker om en kultur der kvinner straffes for å ha blitt voldtatt!

Så atter en gang, de er en nesten ubegripelig mengde overgrep vi kan bli kvitt ved å angripe en bestemt side ved en bestemt kultur. Når vi har en uhyre enkel løsning liggende rett i ansiktet på oss, hvorfor skal vi ikke ta tak i dette? Hvorfor skal vi tie stille og heller kun bruke tid på å hate hvite menn og å kun ha konflikter rrundt det som er kompliserte og sammensatte problemstillinger, som krever kompliserte og sammensatte løsninger? Dette handler ikke om mørketall, men om knallharde fakta og uhyre enkle tiltak for å beskytte kvinner mot overgrep.

Dette er ikke komplisert.

Du inviterte meg i en annen tråd. Den tråden handlet om voldtekt. Denne tråden handler ikke om voldtekt. Jeg nektet ikke, jeg takket ja. Du svarte aldri.

Denne tråden handler ikke om voldtekt. Denne tråden handler ikke om feminister. Denne tråden er ikke plassen for en debatt. Er det jeg som er treg? I innlegget rett over dette demonstrerer du klart og tydelig hvordan du misforstår, og du gjør det gang etter gang, så jeg ser ikke det store potensialet for bedring. Det er ingen som tvinger deg til å poste, hvis du ikke har noe å komme med som faktisk er relevant for tråden så finnes det mange andre tråder du kan leke deg i.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Dette er ikke komplisert.

Du inviterte meg i en annen tråd. Den tråden handlet om voldtekt. Denne tråden handler ikke om voldtekt. Jeg nektet ikke, jeg takket ja. Du svarte aldri.

Denne tråden handler ikke om voldtekt. Denne tråden handler ikke om feminister. Denne tråden er ikke plassen for en debatt. Er det jeg som er treg? I innlegget rett over dette demonstrerer du klart og tydelig hvordan du misforstår, og du gjør det gang etter gang, så jeg ser ikke det store potensialet for bedring. Det er ingen som tvinger deg til å poste, hvis du ikke har noe å komme med som faktisk er relevant for tråden så finnes det mange andre tråder du kan leke deg i.

Ikke skyld på meg for at du ikke evner å se at jeg svarer på det du spør etter.

Og jo, du nektet debatten. Når du krever at feminisme ikke skal være en del av debatten så har du allerede drept muligheten for å ha en fruktbar debatt. Jeg adresserer problemstillingen bredt, og du vil ikke gå i dialog. Jeg har nå tre ganger invitert til dialog og debatt og du svarer god dag mann økseskaft. Med andre ord, du bryr deg mer om å avspore debatten enn å ha en fruktbar meningsutveksling som kan bidra til å redusere antallet overgrep.

Lenke til kommentar

Jeg ba deg droppe tåpeligheter som "feminister hater menn", det er ikke å kreve at feminisme ikke skal være en del av debatten. At du tolker det slik, og at du i tillegg virker å tro at du har evnen til å redusere antall overgrep ved hjelp av slikt tomprat på et internettforum, det er noe som burde overraske meg. Men, det gjør det ikke.

Her, la meg prøve med visuelle hjelpemidler denne gangen: Denne tråden handler ikke om overgrep. Det er ikke meningen av vi skal bruke tråden til å snakke om måter å redusere antall voldtekter på. Det er off topic her, akkurat slik det ville vært off topic i tråden om Top Gear.

Hjalp det?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Jeg ba deg droppe tåpeligheter som "feminister hater menn", det er ikke å kreve at feminisme ikke skal være en del av debatten. At du tolker det slik, og at du i tillegg virker å tro at du har evnen til å redusere antall overgrep ved hjelp av slikt tomprat på et internettforum, det er noe som burde overraske meg. Men, det gjør det ikke.

Her, la meg prøve med visuelle hjelpemidler denne gangen: Denne tråden handler ikke om overgrep. Det er ikke meningen av vi skal bruke tråden til å snakke om måter å redusere antall voldtekter på. Det er off topic her, akkurat slik det ville vært off topic i tråden om Top Gear.

Hjalp det?

Nei, det hjalp ikke. Du ser, de tingene jeg har skrevet er direkte relatert til de du begynner tråden med. Men det ønsker jo ikke du å forstå, du ønsker jo bare å fornekte at det er en relevant problemstilling som forklarer nesten alle spørsmålene dine. Når du innser at kultur er årsaken til at du stiller spørsmålene, da kan vi snakke.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Da er vi tilbake til start, se innlegg #21.

Start er innlegg #1 Les det først, og så leser du mine svar til deg, og så tenker og resonerer du. Du spør mange spørsmål om hvorfor, jeg forteller deg hvorfor. Men siden det ikke er svar du vil ha eller liker så bestemmer du deg for at det er feil svar. Slutt å stille spørsmål du ikke ønsker svar på.

Lenke til kommentar

Christ. 

- Gruppe A voldtar med en frekvens lik X. Gruppe A kan deles opp videre, i X1, Y1 og Z1. Disse gruppene er forskjellige, for eksempel kan vi si at X1 voldtar mye mer enn Z1. Z1 voldtar tilnærmet aldri. Dette er visstnok viktig informasjon, og slik nyansering er nyttig.

- Gruppe B voldtar med en frekvens lik 4*X (pga. kultur!). Gruppe B kan deles opp videre, i X2, Y2 og Z2. Disse gruppene er forskjellige, for eksempel kan vi si at X2 voldtar mye mer enn Z2. Z2 voldtar tilnærmet aldri. Dette er visstnok ikke viktig informasjon, og slik nyansering er ikke nyttig.

Du har ikke forklart hvorfor X1, Y1 og Z1 er viktig å få frem, og hvorfor X2, Y2 og Z2 ikke er viktig å få frem. At 4X>X, og hvorfor tallene er X og 4X (det er her du trekker inn kultur, om dette ikke var tydelig nok), spiller ingen rolle for trådens tema. 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Christ. 

- Gruppe A voldtar med en frekvens lik X. Gruppe A kan deles opp videre, i X1, Y1 og Z1. Disse gruppene er forskjellige, for eksempel kan vi si at X1 voldtar mye mer enn Z1. Z1 voldtar tilnærmet aldri. Dette er visstnok viktig informasjon, og slik nyansering er nyttig.

- Gruppe B voldtar med en frekvens lik 4*X (pga. kultur!). Gruppe B kan deles opp videre, i X2, Y2 og Z2. Disse gruppene er forskjellige, for eksempel kan vi si at X2 voldtar mye mer enn Z2. Z2 voldtar tilnærmet aldri. Dette er visstnok ikke viktig informasjon, og slik nyansering er ikke nyttig.

Du har ikke forklart hvorfor X1, Y1 og Z1 er viktig å få frem, og hvorfor X2, Y2 og Z2 ikke er viktig å få frem. At 4X>X, og hvorfor tallene er X og 4X (det er her du trekker inn kultur, om dette ikke var tydelig nok), spiller ingen rolle for trådens tema. 

Nå har det nesten løsnet for deg! Det som er så fint er at vi lett kan få gruppe B ned på samme nivå som A ved å angripe direkte mot kulturen. Når vi så har gjort dette så kan vi begynne på den kompliserte jobben som omhandler det som er identisk for A og B.

Utfordringen er at feminister og venstresiden nekter å gripe fatt i det enkle, og insisterer på å kun snakke om det som er likt mellom A og B.

Ellers så bør det snart gå opp for deg at når vi er ferdige med kulturbiten så er det ingen forskjell på A og B. Det er samme bedritne vesen vi har med å gjøre. Det er de samme problemstillinger, det er de samme løsninger som må til. Da finnes det ikke relevant å skille mellom det du kaller X1 og X2 osv. Det er EN og SAMME årsak og løsning. DERFOR!

Lenke til kommentar

Tråden handler om X1, Y1 og Z1 vs X2, Y2 og Z2. Du sier at faktorene til disse gruppene er identiske, og at hele forskjellen kan forklares på nivået A vs B, Det burde implisere at X1... og X2... fikk like mye fokus, enten det er mye eller lite. Det er ikke tilfelle. X1, Y1 og Z1 får masse fokus, X2, Y2 og Z2 får ikke fokus i det hele tatt. Selv om de, i følge deg, er akkurat like (mye eller lite) viktige. 

Jeg kan ikke gjøre det tydeligere enn dette: Du mener at X1=X2. Men, du er åpenbart enig i at X1 bør belyses, men at X2 ikke bør det. Det gir ingen mening. 

Edit: "Nå har det nesten løsnet for deg! " Spar meg. Det var forsøk nummer fire eller fem på å forklare deg hva tråden handler om. Det står absolutt ingenting i innlegget du siterer som ikke står i åpningsinnlegget, det er bare en annen måte å formulere det på. 

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Tråden handler om X1, Y1 og Z1 vs X2, Y2 og Z2. Du sier at faktorene til disse gruppene er identiske, og at hele forskjellen kan forklares på nivået A vs B, Det burde implisere at X1... og X2... fikk like mye fokus, enten det er mye eller lite. Det er ikke tilfelle. X1, Y1 og Z1 får masse fokus, X2, Y2 og Z2 får ikke fokus i det hele tatt. Selv om de, i følge deg, er akkurat like (mye eller lite) viktige. 

Jeg kan ikke gjøre det tydeligere enn dette: Du mener at X1=X2. Men, du er åpenbart enig i at X1 bør belyses, men at X2 ikke bør det. Det gir ingen mening. 

X1 og X2 kan ikke få like mye fokus da det står en diger 4 ganger B og sperrer for X2. Men siden feminister og venstrevridde nekter å ta inn over sek kulturen som skaper 4*B og å gjøre noe med den så forblir B og X2 uløst, mens feminsitene og de venstrevridde skriker at alle i gruppe A er noen svin og vandrende potensielle voldtektsforsbrytere. Så lenge B kaster gedigne kulturelle skygger så er det fånyttes å fokusere på X2. X1 prøver en å jobbe med, og å ha fokus på, men det drukner som regel i støyen fra feminsitene sitt programmessige hat mot hvite menn.

Lenke til kommentar

Tråden handler om dette forumet. Disse feministene du fantaserer om finnes ikke her. 

Vi har kommet frem til at du mener X1 er helt lik X2, men at X1 likevel er relevant selv om X2 ikke er det. Her er eksempelet gjort enda mer konkret:

- Av 1 000 medlemmer i gruppe A, så finnes det 10 voldtektsmenn. 9 er i X1, 1 er i Y1 og 0 er i Z1. Alle gruppene er like store.

- Av 1 000 medlemmer i gruppe B, så finnes det 40 voldtektsmenn. 36 er i X2, 4 er i Y2 og 0 er i Z2. Alle gruppene er like store. 

- A = X1+Y1+Z1. 

- B = X2+Y2+Z2 = 4(X1+Y1+Z1).

Tråd om gruppe A: Vi kan ikke bare se på hele gruppen, det er unyansert. Se på X1! 

Tråd om gruppe B: Ingenting. Ingen er interessert i X2, selv om X2 forklarer nøyaktig like mye som X1. Ingen gidder å påpeke at Z2 er 100 % uskyldige.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tråden handler om dette forumet. Disse feministene du fantaserer om finnes ikke her. 

Vi har kommet frem til at du mener X1 er helt lik X2, men at X1 likevel er relevant selv om X2 ikke er det. Her er eksempelet gjort enda mer konkret:

- Av 1 000 medlemmer i gruppe A, så finnes det 10 voldtektsmenn. 9 er i X1, 1 er i Y1 og 0 er i Z1. Alle gruppene er like store.

- Av 1 000 medlemmer i gruppe B, så finnes det 40 voldtektsmenn. 36 er i X2, 4 er i Y2 og 0 er i Z2. Alle gruppene er like store. 

- A = X1+Y1+Z1. 

- B = X2+Y2+Z2 = 4(X1+Y1+Z1).

Tråd om gruppe A: Vi kan ikke bare se på hele gruppen, det er unyansert. Se på X1! 

Tråd om gruppe B: Ingenting. Ingen er interessert i X2, selv om X2 forklarer nøyaktig like mye som X1. Ingen gidder å påpeke at Z2 er 100 % uskyldige.

Slik jeg ser det, har ingen egentlig svarte spørsmålet ditt om dobbelstandarden mellom innvandrer og etnisk norske voldtekter blant flere deltagere i forumet. Det gjelder mange med ekstreme meninger mot feminisme og ekstreme meninger mot innvandring. Dobbelstandarden skjer fordi argumentet mot innvandring blir svakere hvis det blir nyansert, da må man innrømme at overveldende flertallet innvandrere ikke voldtar. Da riskererer de at fokuset blir på noe få innvandrere og ikke hele gruppen, som de vill sende tilbake.

En annen grunn blir kanskje at de ikke blir angrepet personlig når en snakker om innvandrer voldtekter. De fleste av oss har et mer nyansert syn mot gruppen vi tilhører enn gruppen vi hater.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...