Sheasy Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Jeg opprettet en tråd om hvordan menn står for rundt 98 % voldtekter i Norge, og den tråden viste seg å bli svært livlig. Jeg fikk en hel del innvendinger, og jeg lister de opp her med paralleller til innvandringsdebatten. Poenget her er ikke at innvendingene er dårlige eller dumme, for det er de ikke, men jeg vil belyse hva jeg ser som en påfallende kontrast til voldtektsrelaterte tråder som handler om innvandrere. - "Hva med etnisitet?" Dette er den vanligste innvendingen, enten det er etnisitet eller religion. Svaret på at menn er overrepresenterte er altså at noen menn er mer overrepresenterte enn andre, og av vi må se på flere faktorer. Ok, men hvorfor skjer det så sjeldent når tråden handler om innvandrere? Det er muslimer, innvandrere, utlendinger, migranter, lykkejegere, rapefugees, ikke mannlige muslimer, innvandrere, mannlige utlendinger, mannlige migranter, mannlige lykkejegere, mannlige rapefugees, Å trekke inn alder, bosted, sosioøkonomisk status etc. er helt uaktuelt. Hvis vi absolutt skal se på andre faktorer for menn, hvorfor ikke for ikke-etniske? Hvorfor er ikke dette interessant? Gjentas det ikke gang på gang at vi må snakke om hvem som virkelig voldtar? - "Dette er snakk om siktelser. Hva om mørketallene er høyere for kvinnelige overgripere enn for mannlige?" Kanskje de er det. Jeg vet ikke, men det høres ikke umulig ut. Men, hei, hva om mørketallene er høyere for etnisk norske overgripere enn for ikke-etniske? Hvorfor spør ingen om det? Jeg sier ikke at de er det, jeg vet ikke. - "Voldtektsbegrepet er så utvannet." Vel, jeg er veldig uenig, men hvorfor har jeg aldri sett dette i en tråd hvor innvandrere anklages for voldtekt? - "Siktelse er ikke dom, en siktet trenger ikke være en voldtektsmann." Nei, helt riktig. Jeg ser sjeldent dette bli lansert som et problem i tråder om innvandrere, dog. - "Hva med alle kvinnene som lyver." Jeg har absolutt ingen intensjon om å diskutere utbredelsen av falske anmeldelser, men igjen, er det helt tilfeldig at jeg aldri ser dette spørsmålet når det handler om innvandrere? Ikke bare har vi en solid kontingent innvandringskritikere som plutselig ikke er opptatt av nyansering og forklarende faktorer så fort vi har landet på innvandrere, men hvis noen prøver å nyansere, eller sier seg uenig i retorikken som blir brukt, så kommer påstandene om at dette er å forsvare innvandrere som voldtar. Hvorfor holder trådene om innvandrere så ufattelig lav kvalitet? 2 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Hvorfor vil du gå bredere i begrepene når innvandrere allerede er ganske bredt? Hva om vi går ut enda et steg og bare sier mennesker voldtar? Poenget er? 3 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 7. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2016 Dobbelstandarden. Poenget er dobbelstandarden. Hvordan er det ikke tydelig? 5 Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 - "Voldtektsbegrepet er så utvannet." Vel, jeg er veldig uenig, Hvorfor det? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Dobbelstandarden. Poenget er dobbelstandarden. Hvordan er det ikke tydelig? Det er da ingen dobbelstandard. Det er kun du som irriterer deg over at statistikken sier at innvandrere er overrepresentert. Skal vi være mer spesifikk og si muslimske menn av arabisk opprinnelse, er det bedre? 6 Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Dobbelstandarden. Poenget er dobbelstandarden. Hvordan er det ikke tydelig? Er ikke du glad i dobbeltstandarder da? Det virker jo slik av ditt innhold på dette forumet. 3 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 7. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2016 Det er da ingen dobbelstandard. Det er kun du som irriterer deg over at statistikken sier at innvandrere er overrepresentert. Skal vi være mer spesifikk og si muslimske menn av arabisk opprinnelse, er det bedre? Jeg fortalte deg senest for en time siden at jeg overhodet ikke har problemer med den statistikken, og er helt inneforstått med at dette er sant. Dette vet du, så om du skal fortsette å insinuere noe annet så avslutter vi dette med en gang. Selvsagt er "muslimske menn av arabisk opprinnelse" bedre enn "muslimer". Hvorfor stoppe der? Hvorfor ikke diskutere mørketall, falske anmeldelser, siktelser vs domfellelser? Om voldtekt egentlig er voldtekt lengre? Du vet, slik vi gjør når det er snakk om menn generelt, eller hvite menn. 2 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 (endret) Jo du virker å ha store problemer med det siden du lager tråd etter tråd der du henger deg opp akkurat samme tema. Om man ser voldtekter som enkeltsaker så blir det bare værre å værre. Man må stoppe importen av folk som er overrepresentert, selv om mange som ikke voldtar da også nektes adgang. Såpass er sikkerheten til vårt folk, og våre kvinner verdt. Det er ikke en menneskerett å få flytte til norge, men det er en menneskerett for nordmenn å være trygge i sitt eget land. Politikere virker dog ikke å ha skjønt dette. Hvis du ikke ser forskjellen på dette og å stoppe alle menn fra å bo i norge, så er det ingen grunnlag for diskusjon en gang. Endret 7. juli 2016 av Apox 6 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 7. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2016 Du fortsetter, og klarer heller ikke å holde deg til tema. Hvis du vil ha siste ordet, eller vil avspore tråden, så er det bare å kjøre på, men jeg bruker ikke mer tid på deg. Lenke til kommentar
eplerOGappelsiner Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 (endret) Sheasy: Takk for at du setter mere fokus på overfallsvoldteker begått av muslimske menn med arabisk opprinnese med alle trådene du starter. Endret 7. juli 2016 av eplerOGappelsiner 7 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Hvis jeg avsporer kan du kanskje forklare deg litt bedre hva du egentlig vil frem til, for det fjaset du har kommet med så langt har kun forvirret. 4 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 @Sheasy Jeg prøvde å få deg med på en saklig og bred debatt, men det ville du ikke ha. Si i fra når du ønsker å snakke om ALLE sider ved voldtekt, overgripere og offer så kan det kanskje bli noe poeng i å diskutere med deg. Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 7. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2016 Jeg ser ikke hvordan det er relevant for hva som står i førstepost. For ordens skyld: jeg sa at jeg gjerne ble med på en diskusjon, så lenge du droppet de tåpelige utsagnene dine, som "feminister som hater alle menn", "kritikk mot innvandring er rasisme" etc. Du svarte ikke. Dette er ikke tråden for en slik diskusjon, forresten. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 8. juli 2016 Del Skrevet 8. juli 2016 Det er da ingen dobbelstandard. Det er kun du som irriterer deg over at statistikken sier at innvandrere er overrepresentert.Skal vi være mer spesifikk og si muslimske menn av arabisk opprinnelse, er det bedre?Jeg fortalte deg senest for en time siden at jeg overhodet ikke har problemer med den statistikken, og er helt inneforstått med at dette er sant. Dette vet du, så om du skal fortsette å insinuere noe annet så avslutter vi dette med en gang.Selvsagt er "muslimske menn av arabisk opprinnelse" bedre enn "muslimer". Hvorfor stoppe der? Hvorfor ikke diskutere mørketall, falske anmeldelser, siktelser vs domfellelser? Om voldtekt egentlig er voldtekt lengre? Du vet, slik vi gjør når det er snakk om menn generelt, eller hvite menn. Hvorfor skal vi diskutere mørketall? Mørketall er jo en ukjent faktor. Skal det brukes til å vanne ut diskusjonen slik vi så etter visse rapporter om emnet i media der disse ble brukt for harde livet for å dekke over faktum? 2 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 8. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2016 Hvorfor skal vi diskutere mørketall? Mørketall er jo en ukjent faktor. Skal det brukes til å vanne ut diskusjonen slik vi så etter visse rapporter om emnet i media der disse ble brukt for harde livet for å dekke over faktum? Jeg sier ikke at vi skal diskutere mørketall. Jeg sier at hvis en tråd handler om voldtekt generelt, eller voldtekt og etniske nordmenn, da vil folk trekke inn mørketall og en haug andre faktorer. Hvis en tråd handler om innvandrere, så vil folk ikke trekke inn mørketall eller andre faktorer. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 13. juli 2016 Del Skrevet 13. juli 2016 Hvorfor skal vi diskutere mørketall? Mørketall er jo en ukjent faktor. Skal det brukes til å vanne ut diskusjonen slik vi så etter visse rapporter om emnet i media der disse ble brukt for harde livet for å dekke over faktum? Jeg sier ikke at vi skal diskutere mørketall. Jeg sier at hvis en tråd handler om voldtekt generelt, eller voldtekt og etniske nordmenn, da vil folk trekke inn mørketall og en haug andre faktorer. Hvis en tråd handler om innvandrere, så vil folk ikke trekke inn mørketall eller andre faktorer. Da undres jeg hvilke debatter du er i? For de siste som Tjomlid, Rolsness etc har vært i så bruker jo noen av dem mørketall som livet deres var på spill...så mørketall brukes fint i begge leire. Faktum er jo at ved ikke etniske synes de å stå bak de værste formene for voldtekt (om en kan si det slik)...de som får hele byer til å skjelve nærmest. Mørketall har da vitterlig ikke noe i en slik debatt å gjøre tenker jeg. 2 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 13. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2016 (endret) Da undres jeg hvilke debatter du er i? For de siste som Tjomlid, Rolsness etc har vært i så bruker jo noen av dem mørketall som livet deres var på spill...så mørketall brukes fint i begge leire. Faktum er jo at ved ikke etniske synes de å stå bak de værste formene for voldtekt (om en kan si det slik)...de som får hele byer til å skjelve nærmest. Mørketall har da vitterlig ikke noe i en slik debatt å gjøre tenker jeg. Tråden handler om diskusjoner på dette forumet, ikke andre steder, og jeg tar som sagt ikke stilling til om mørketall er relevant eller ikke. Endret 13. juli 2016 av Sheasy Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 13. juli 2016 Del Skrevet 13. juli 2016 Jeg ser ikke hvordan det er relevant for hva som står i førstepost. For ordens skyld: jeg sa at jeg gjerne ble med på en diskusjon, så lenge du droppet de tåpelige utsagnene dine, som "feminister som hater alle menn", "kritikk mot innvandring er rasisme" etc. Du svarte ikke. Dette er ikke tråden for en slik diskusjon, forresten. Jeg skal gi deg et lite hint om hvorfor en tenker annerledes om overgrep begått av kulturelle nordMenn og overgripere med islamsk/arabisk bakgrunn. Nesten absolutt alle kulturelle nordMenn fordømmer seksuelle overgrep og vil ta avstand fra og avsky en overgriper. Mens de fremmedkulturelle med islamsk/arabisk bakgrunn vil gi hverandre en "high five" for å besudle en skitten og syndig vesterlandsk kvinne. Du som ikke har hijab en gang er til for å brukes og lekes med. Dette er direkte kulturelt betinget og står i sterk kontrast til kulturen mellom nordMenn der trakassering og seksuelt missbruk er bare noe nedrige svin holder på med. Dessverre så nekter feminister å ta inn over seg denne klokkeklare kulturelle betingelsen og skriker rasisme hver gang en prøver å påpeke at dette er overgrep som er veldig enkle å forhindre. Overgrepene som begås av kulturelle nordMenn er mer utfordrende, men ikke umulig, å få bukt med fordi det nesten utelukkende dreier seg om overgripere som ville ha vært menneskelig søppel uavhengig av kulturell bakgrunn. Hvorfor feminister insisterer å ha denne doble standarden, og hvorfor feminister nekter å jobbe for å forhindre kulturelt betingede overgrep er for meg en gåte. Men, så er ikke evne til refleksjon det første en forbinder med feminister akkurat... Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 13. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2016 Jeg foreslår at du leser åpningsinnlegget en gang til. Der spør jeg om hvorfor en ikke skal justere for enkelte faktorer når det er snakk om en spesifikk gruppe, mens man skal gjøre det for andre grupper. Det er hva tråden handler om, ingenting annet, du er på feil sted. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 13. juli 2016 Del Skrevet 13. juli 2016 Jeg foreslår at du leser åpningsinnlegget en gang til. Der spør jeg om hvorfor en ikke skal justere for enkelte faktorer når det er snakk om en spesifikk gruppe, mens man skal gjøre det for andre grupper. Det er hva tråden handler om, ingenting annet, du er på feil sted. Er du treg? Tror du skal lese mitt siste innlegg om og om igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå