Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gjør jeg meg selv uattraktiv? Misunnelig på andre jenter..

Anbefalte innlegg

Trenger noen synspunkt.. 

Det har seg slik at det svermer ikke med mannfolk rundt meg. Det kan være fordi jeg ikke er glad i å feste og ikke liker å gå på fest uten å drikke selv.. Jeg tåler alkohol dårlig, og jeg er også veeeldig ukomfortabel i sosiale sammenkomster, jeg er typisk "introvert", jeg holder meg for meg selv, leser en god bok, chatter med randoms på nettet og slike ting. Er ganske ensom, men har ganske store tilknytningsproblemer så har ikke turt å prøve meg i kjærlighetslivet enda. Men vurderer det. 

Problemet er... Alle andre jenter er så attraktive. Går jeg en tur på butikken f.eks en varm sommerdag ser jeg sykt mange jenter i sommerkjoler, korte shortser, lyse farger, de fleste er blonde, fint sminka og brun hud.. Ser jo noen som bare gir faen i hvordan de ser ut osv også, men det er jo disse pene jentene som fremhever seg selv som blir lagt merke til. Slanke og trente kropper og sånt. Så ser jeg de jeg følger på instagram av bekjente, legger ut bilde av seg i helfigur, gjerne lettkledde og får drøøøssevis med likes og kommentarer, viser hud osv. Er jo kjempe mange menn som liker disse jentene. 

Så har vi meg, som ikke er slik.. Jeg er ikke så glad i å vise hud, for eksempel utringing syns jeg det er litt ukomfortabelt å gå med fordi noen menn har en tendens til å stirre, noe jeg vet er normalt altså, men jeg liker det ikke så godt.. Jeg byr lite på meg selv i den forstand, jeg kler meg ikke lettkledd, ikke på sommeren heller. Går i trange knebukser for eksempel og en singlet, å vise mage/rygg og lignende takler jeg ikke. Er litt komplekser inni bildet, men mest av alt føler jeg meg bare ukomfortabel i magetopp og shorts. Har slank kropp og trener selv, og syns selv kroppen min ser grei ut. Skal jeg føle meg sexy så kler jeg meg i trange bukser og trange topper liksom for å fremheve hoftene, rumpa og puppene, da uten utringingen fordi det blir for mye syns jeg. På toppen av de hele så er jeg ikke blond, jeg farger det mørkt/nesten svart. Jeg kler meg ok feminint, men kjoler for eksempel blir kun brukt på høsten, da med tykk strømpebukse under. Dette er basic kjoler da. Bruker ikke andre farger enn svart og grått.. Har seriøst ikke et eneste plagg som er i en annen farge! Jeg liker ikke farger, føler meg ikke bra med det og syns jeg kler veldig mørke farger/ikke farger best. Har fått drøssevis med komplimenter for stilen min men er ikke ofte jeg hører det av det motsatte kjønn.. Også er jeg jo inka og stukket hull på i trynet et par ganger, men er ikke into piercinger nå lenger, så er uten smykker i ansiktet. Jeg er også litt høy, rett under 180 cm tipper jeg, husker ikke eksakt høyde, er leeeenge siden jeg målte høyden sist. Er ofte veldig misunnelig på lave jenter som er sånn 150-160 cm, de er så søte og feminine. Og syns de virker ofte som at menn innerst inne bare liker nette jenter. Og jeg er 25 år gammel. Sykepleierutdanning og har planer om å videreutdanne meg til intensivsykepleier.. Så jeg har jobb og utdannelse og sånt. 

Noen som kan se hvorfor jeg er uattraktiv og hvorfor ingen legger merke til meg? :( Jeg er ikke så glad i ansiktet mitt og syns ikke selv jeg er pen men jeg har fått høre at jeg er det. Kroppen min har jeg jobbet hardt for og jeg syns den er flott, men kanskje jeg har litt for mye i følge noen menn? Har stor rumpe, store pupper og kraftige lår, lårene er et herk, prøver å trene dem ordentlig stramme men litt vanskelig. De er ganske fyldige. Trener styrke 3-4 dager i uken og pilates 3 dager i uken. Varierer derimot litt med treninga siden jeg ofte jobber natt og da roter jeg med treningsrutinene, så kan fort gå 2 uker hvor jeg bare har hatt et par økter. Men pilatesen skipper jeg så og si aldri. Jeg sminker meg og alt sånt, jeg tar vare på meg selv både på innsiden og utsiden. Er ikke så mye sminke når jeg er på jobb da og så klart ikke lakk på neglene, men når jeg har fri så bruker jeg ekstra tid på slikt. 

Blir noen ganger ekstremt misunnelig på alle de blonde jentene der ute som byr på seg selv, kler seg lett og viser frem f.eks kløft og hud på bein, men jeg klarer det ikke selv. Det er liksom ingen menn som vier meg oppmerksomhet. Har skjedd at noen stirrer på meg men det kan jo være mange grunner til at noen stirrer, trenger ikke være fordi man syns personen er pen. Har også skjedd på jobb at menn har vært ekstra hyggelige mot meg men hvordan skiller man flørt ifra det å være hyggelig? Kan virke som jeg er usikker på meg selv men er egentlig ikke det. Begynner derimot å bli det siden jeg føler jeg ikke er attraktiv for det motsatte kjønn. Prøvde litt klær i en butikk her om dagen med farger osv og kledde meg opp i shorts og magetopp, men syns det så gruuuusomt ut på meg. Også gikk jeg på butikken med utringing en dag og jeg følte meg skikkelig dårlig, følte meg ikke som "meg". 

Huff så langt dette ble.. Håper noen har innspill. Bør jeg forandre stilen/utseende mitt eller har jeg en forskrudd holdning? 

Anonymous poster hash: d2e43...6ef
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo helt umulig å kommentere ditt utseende når man ikke har noe å gå på. Men derimot kan jeg kommentere ditt "innseende". Du virker jo adekvat reflektert og synes å kjenne deg selv ganske godt. Men ditt innlegg bærer preg av at du har både et godt selvbilde, men samtidig ikke. Dette er jo bare ganske typisk for mennesker i allmennhet. Så, nei, du er overhode ikke forskrudd. Helt vanlig vil jeg si.

Jeg er ganske sikker på at det finnes en person et eller et annet sted i din nærhet som ser litt ekstra på deg og som er litt interessert i å lære kjenne deg. Du har nok bare lukket øynene for at det faktisk skjer. Du må bare finne vedkommende og tørre å ta noen sjanser. Rent statistisk er ikke den første relasjonen, den som siden varer livet ut, men så lenge man vet hva man gir sen inn på er det aldri feil med forelskelse, selvbildeboost og regelmessig sex.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Du virker også som ei dame som har mye indre "problemer". Jeg tipper du tiltrekker deg, og er tiltrukket av menn som er mer sosiale utskudd enn "vanlige". Et "vær varsom"-tips til deg er å være spesielt på vakt for folk som vil utnytte svakheten din. Og det er din dårlige selvtillit. Hele stilen din forteller verden dette. Du kler deg nøytralt i grått og svart fordi du ikke vil tiltrekke deg oppmerksomhet. Du er introvert, og ikke komfortabel med oppmerksomhet. Du oppsøker ikke oppmerksomhet, og du får dermed heller ikke like mye oppmerksomhet som du opplever at "alle andre" får. Når du da først får oppmerksomhet fra en fyr med mye sjarm og selvtillit, bør du være litt på vakt. Ikke bare fokuser direkte på hva han sier, men hva han antyder, og hvordan han styrer deg.

Jeg har møtt flere damer som deg, som er veldig tilbakeholdne og som på et eller annet tidspunkt har forvillet seg inn i et forhold de hater, men ikke "kan" forlate. Det er ikke voldsomt stor sannsynlighet for at det vil skje med deg, men det er mindre sannsynlighet for det dersom du er oppmerksom, og ikke bare fokuserer på oppmerksomheten du tror du ønsker deg (men er ukomfortabel med å få).

Endret av Løgn
Lenke til kommentar

Hehe, vell, jeg sliter allerede med å vise hud i offentlighet, så å da ta et bilde og legge det ut på nettet er selvfølgelig uaktuelt! :p:) Fikk derimot inntrykk av at du kanskje tenker det er kroppen min det er noe galt med? At jeg ikke ser på den slik den er og "lyver" på meg gode ord? For det gjør jeg ikke altså.. Jeg er veldig objektiv.. Vet at jeg ikke er den peneste jenta i gata, men den styggeste er jeg nok ikke heller. Midt på treet? men utrolig hva sminke og hårfarge kan gjøre. Så lenge man vet hva man driver med.. 

En av dere skriver at ikke alle menn løper etter dokkefjes, utringing osv.. Sant nok, men hvorfor vil alle menn løpe etter ei blond dame med ganske tynn kropp og silikonpupper fremfor meg som har litt store pupper naturlig, slank kropp med fylde på "de rette stedene" og mørkt hår? Hvorfor er det slik liksom? Og nei nå har jeg så klart ikke prøvd ut det her da, men ser ikke for meg at så mange hadde valgt meg gitt. Føler jeg ikke har noe å stille opp med imot de blonde og tynne. Nå drar jeg kanskje alle under en kam, det er ikke meningen, men jeg tror dere vet hva jeg snakker om:) Og jeg vet også at menn er forskjellige men de som liker den typen jenter som meg får jeg ikke tak i. :p 

Alltid oppmerksom og observant. Ingen mann skal få utnytte meg. Oppmerksomhet skyr jeg egentlig som pesten, jeg tiltrekker meg dessverre litt ofte oppmerksomhet på jobb siden jeg er litt imot den normen om at sykepleiere skal være naturlige og nøytrale. Jeg har jo en del kroppskunst og flere ganger fått høre at jeg minner veldig om Nemi (haha, men hun har ikke tatoveringer? tror jeg? Leser ikke Nemi), og er visst mange som lar seg fascinere av dette.. Det plager meg ikke i den forstand men jeg liker det ikke og prøver veldig fort å skifte samtaleemne, blir fort ukomfortabel og veldig utilpass når noe med meg påpekes. Og nei jeg takler ikke komplimenter så bra heller. Vet ikke helt hva jeg skal svare på en måte. 

Takk for uansett gode råd og synspunkt, setter pris på det:) Nettdating blir for "overfladisk" for meg. Kunne så klart testa det ut men jeg vet ikke helt. Liker ikke å dømme andre etter utseende og føler man gjør det ofte på nettdating, ja man har gjerne en profil der man utdyper litt om seg selv men folk er da aldri 100% ærlige. Ingen som skriver om de negative aspektene ved seg selv og sine dårlige holdninger, men disse kommer tydelig frem face to face. Noen mennesker ser gjerne ikke sin verdi og skriver dermed ingenting/lite om seg selv.. Så nei, nettdating er ikke noe jeg vil satse på tror jeg. Men blir jeg desperat nok så blir det nok noe slikt. 

Lenke til kommentar

Det er ikke slik. Det er bare du som tror det.

Forresten... nett dating for overfladisk? Det er jo helt motsatt.

Det er ved nett dating man prøver å finne en person som passer personlighetsmessig i motsetning til randoms på gata, puben, kassa eller whatever hvor en KUN går etter looks.

(Klart... ikke alle er like seriøse i begge båser).

Endret av Invader Zim
Lenke til kommentar

Som tidligere "skjørtejeger" er det mange pene jenter. Men hun som fikk meg inn i et forhold er ikke noe babe. Sexy, pen, morsom, kunnskapsrik og til og med søt, men ingen jeg hadde snudd meg etter på gata. Det som endret seg var at jeg kunne være 100% meg selv rundt henne og begynte å trives bedre med henne enn uten, det var rett og slett en interesse der som ikke noen andre kunne gi meg.

Anonymous poster hash: b565f...1a3

Lenke til kommentar

En av dere skriver at ikke alle menn løper etter dokkefjes, utringing osv.. Sant nok, men hvorfor vil alle menn løpe etter ei blond dame med ganske tynn kropp og silikonpupper fremfor meg som har litt store pupper naturlig, slank kropp med fylde på "de rette stedene" og mørkt hår? Hvorfor er det slik liksom? Og nei nå har jeg så klart ikke prøvd ut det her da, men ser ikke for meg at så mange hadde valgt meg gitt. Føler jeg ikke har noe å stille opp med imot de blonde og tynne. Nå drar jeg kanskje alle under en kam, det er ikke meningen, men jeg tror dere vet hva jeg snakker om:) Og jeg vet også at menn er forskjellige men de som liker den typen jenter som meg får jeg ikke tak i. :p 

Jeg skrev det, og jeg har aldri løpt etter dokker med silikon, tynn kropp eller blondt hår. Jeg er jo ikke glad i sminke en gang!  :laugh:

Lenke til kommentar

Slik du beskriver deg selv, jobber du ganske hardt for å gjøre deg usynlig og ikke tiltrekke deg oppmerksomhet. Da er det jo dessverre slik at du reduserer sjansen for å "bli oppdaget" - det er jo ren statistikk det. Jo oftere du stikker deg frem (i positiv forstand), jo større blir sjansen for at noen får sansen for deg.

Og, som Løgn er inne på, du kan også være "lett bytte" for menn som ikke bare har edle hensikter.

Anonymous poster hash: 469a1...ad6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...