Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Lurer på hva "flammen" til en venn mener med å ikke gå for fort fram, etter masse sex og invitasjon til foreldrenes 30 års bryllupsdag bla

Anbefalte innlegg

Hei. Har en kompis(nr1) som er på vei inn i et forhold jeg ikke har lyst at han skal gå inn i. Denne jenta har en søster som er helt forjævlig. Søstra er sammen med en annen kompis(nr2) av meg. Hun er manipulerende, psykopatisk osv(la oss kalle henne manipulativ). Kompis 1 har vært i et forhold med venninna til manipulativ før, og det var absolutt ikke bra for noen parter.

Nå har det vært litt kræsj med kompis 1 og søstra til manipulativ. De har holdt på i litt over en mnd, og hadde sex ganske ofte. Plutselig sa kompis 1 at det var bom stopp. Hun var sliten og bare lå der sa han. Da så jeg kanskje lyset i enden av tunnelen. De gikk fra sex hver gang(kanskje annenhver dag) til 0 sex siden forrige fredag. Mandag kveld sendte hun en melding om at de måtte møtes for å prate sammen. Jeg ble kjempe glad, for det hørtes ikke bra ut. I dag ble de enige om å møtes og han sa at han gledet seg til å se hun(lol). Hun svarte på at han gledet seg med: "som jeg sa i går så må vi få snakket litt sammen ang oss to"

Enda en gang tenkte jeg YES! det blir ikke noe.

Når han ringte meg etter de hadde pratet, så sa han at hun egentlig ikke ville gå så fort fram. Og at kompis 2 hadde utrykt sin bekymring over at det kunne bli kleint på fester hvis de to ikke gikk overens en gang(manipulativ som må ha pratet igjennom kompis 2 her, eller en dårlig unnskyldning fra henne)

For meg høres ikke dette ut som et sunnhetstegn, og jeg håper ikke at det er det. Det er mye mer rundt saken, og kompis 1 kan jo være ganske tafatt til tider, og jeg antar at hun har mistet helt gnisten siden de ikke har hatt sex på "så lenge"

Dere synes jeg kanskje er et rasshøl her, men jeg vil ikke vil kompis 1 noe vondt, og jeg liker søster veldig godt. Men, dette er ikke et forhold som er dømt til å bli bra pga manipulativs kontrollerende oppførsel over søster og alle rundt seg(been there)

Jeg vet jo ikke hvordan han har oppført seg i dette. Han kan bli ganske tafatt når han er i fittetåka.

Hvordan leser dere dette med å "ikke gå for fort fram" og denne "pratinga" etter en del sex? Sier hu det bare for å ikke avvise han totalt med en gang? Eller vil hun faktisk prøve videre?

Endret av hfthomas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke bland deg med mindre han spør om hjelp. Han lærer best om han lærer på egen hånd. Og om det blir problemer etter at du har blandet deg, er det sannsynlig at du får skylda. Den manipulerende dama kan jobbe mot å splitte vennskapet dersom hun anser deg som en trussel.

Men ja, jeg hadde lett blanda meg :)

Les "In sheep's Clothing" av George K. Simon. Det er en enkel og grei bok som illustrerer manipulasjon på en lett forståelig måte. Få et overblikk over hva dette diffuse fanteriet faktisk er, og forklar kameraten din i detalj hvordan han blir styrt ned i heksegryta.

Du kan eventuelt manipulere ham for å få ham til å høre på deg. Spill på hans fravær av maskuline verdier, poengter at han blir styrt etc. Avhengig av hvem han er... Han virker jo noe blaut. Kanskje han til og med tar avstand fra å være dominant...

Endret av Løgn
Lenke til kommentar

Jeg har ikke tenkt å blande meg. Men, jeg sitter vel mer som en bekymret forelder når barna leker i lekestativet og holder på å falle ned :p Kompis 3 (for å blande inn enda en) har utrykt sin negativitet ang. dette ovenfor kompis 1, og dette har kompis 1 tatt opp med meg. Jeg sa at jeg ikke kommer til å blande meg inn på den måten, fordi det er hans liv.

Boken er nå lagt i køen min på amazon. Takk for tips! At jeg ikke tenkte å plukke opp en bok ang. det, jeg som leser bøker om alt mulig annet. Jeg kommer ikke til å si noe til kompis 1 som jeg lærer fra den boken før han evt er ute av forholdet, eller helt inne i det. Jeg vil ikke at han skal tro at jeg ikke støtter han. Det hender jo vi henger med kompis 2 og manipulativ, og da kan det være greit at han kan litt om det før eller siden. Men, akkurat nå er han veldig "sårbar", basert på hvor nervevrak han har vært ang denne jenta.

Han er blaut, men jeg unngår så langt det lar seg gjøre å styre han med vilje. Det er derfor vi har vært venner siden omtrent dag 1 etter fødsel, fordi jeg utnytter meg ikke av at han er den han er. Men, andre gjør det nok fort. Og der kommer manipulativ inn i bildet igjen. Ved forrige forhold han hadde, så anså nok hun meg som en trussel (aner ikke hvorfor), så alt som ble gjort ble bevisst gjort uten meg så langt det lot seg gjøre. Kompis 1, som er ganske konfliktsky av seg, tok ikke tak i dette før forelskelsen med eksen sin ble litt mer normal, og han kunne snakke med andre mennesker enn akkurat den lille gjengen.

Dette kommer naturlig nok til å skje igjen om det blir et forhold.

Jeg har fått bekreftet flere av mine mistanker i senere år, og jeg prøver å holde så mye avstand som mulig til dette vesenet. Skal bli gøy å se i den boken!

Kompis 1 har jo sett det selv, og vi snakker om manipulativ og kompis 2 sitt forhold stadig vekk. Måten kompis 2 har endret seg på(til det verre) er ekstremt. Han gikk fra en fyr vi hang med og kunne være oss selv rundt, til å være en man egentlig ikke orker å ha med, fordi det blir konkurranse, intriger og "dama mi er den beste dama" osv. Og der er ikke vi når vi skal ta noen øl og slækken.

Derfor synes jeg det er litt rart at kompis 1 skal gå i samme greiene igjen. Mitt eneste håp er at disse siste meldingene, og dette med å gå fram litt saktere og plutselig stopp med sex er et tegn på at hun ikke vil noe mer.  Hvis hun fortsatt vil og faktisk vil gå fram saktere, så kan det være enda dummere, fordi det bygger et bedre forhold enn bare å kjøre på. kanskje. 

Til syvende og sist, så må jeg bare akseptere det som skjer. Jeg kan liksom ikke styre andre voksne folks liv. Jeg klarer meg uansett forsåvidt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...