Gå til innhold

Når kommer abonnementene fra Banzai?

Gjest medlem-329093

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker Banzai alt vel i kampen mot dupolet Telenor/Telia og de lave datakvotene.

Jeg var betatester av app-løsningen deres i en periode, men forlot dem fordi Telia oppgraderte datakvotene sine.

Banzai er fortsatt bedre, men Telia er billigere.

Den eneste reelle konkurrenten til Telia og Telenor pr i dag er Ice, da de er den 3. nettoperatøren her i landet. Alle andre mobiloperatører er enten underbruk av, eller leier kapasitet av Telia og Telenor og er dermed avhengig av dem på den måten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Banzai er/var et selvstendig selskap som leier kapasitet av Telia, men som nå bytter til Telenor-dekning. Jeg er ikke sikker på nøyaktig hva det innebærer, og om navnet Banzai forsvinner.

De er ikke så selvstendige som ICE med egen infrastruktur, men likevel friere enn f.eks. Chess og Talkmore, som er heleide datterselskaper av de store operatørene.

Jeg ser ikke for meg Talkmore bytte til Telia-dekning, eller Chess inngå en samarbeidsavtale med Talkmore med det første.

Ettersom ICE aldri har vært i nærheten av skikkelige datakvoter, var Banzai det beste alternativ.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Hmmm.... Jeg slettet ironisk nok Banzai-appen min for et par dager siden.

Gikk over til to måneder gratis abonnement med 20GB/mnd. hos Komplett Mobil :)

(Jeg hadde bare lastet ned Banzai-appen for å ha den klar til jeg trengte den. Byttet fra Hello.)

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

For meg ser det ut til at banzai ble kjøpt opp av talkmore og kundemassen blir svelget. Det var synd. Hadde ikke Telia kverket tjenestene til Banzai i vår så hadde Banzai vært en god kunkurrent på markedet for større pakker fortsatt

Men siden Banzai har mobilt bredbånd på 100 GB til 599,- som i september blir overført til talkmore, så åpner det jo seg et aldri så lite smutthull der man kan få 100 GB data med telenor dekning og til Telia-priser. Noen som kommer til å utnytte dette mon tro? :)

Lenke til kommentar

Banzai har med andre ord kastet inn håndkledet sitt.  De har nok sett skriften på veggen både med henblikk på tjenester og kvaliteten som forventes av markedet.  De skal ha kudos for at de prøvde men det gikk dessverre ikke.   

Jeg tror ikke at Talkmore bare har banket på døren.  Det er nok Banzai sin eier som har kontaktet de enkelte lavprisaktørene for å se hvem som var villige til å bla opp.  Det som er spennende er at Talkmore nå får en "mobilt bredbånd" portefølje så blir det spennende å se om de videreutvikler denne eller bare har den lukket for tidligere Banzai kunder.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-329093

Jada, da venter jeg på portering til Hello igjen... Etter at jeg byttet til Komplett var abonnementet mulig å bruke fra starten av, men det sto registrert som "venter på aktivering" eller noe... Jeg ringte dem og ville nedgradere fra 20GB til 1GB, men det står fortsatt "venter på aktivering" og at jeg har 20GB abonnementet, så jeg ringte Hello i dag og fikk mail fra dem som jeg skulle sende svar på for å bli kunde hos Hello igjen. Nå er det en stund siden jeg fikk mailen og svarte på den, men har ikke hørt noe fra Hello. Regner med de må sende meg nytt SIM-kort også... håper det kommer før fredag. Men har altså ennå ikke fått noen bekreftelse på at jeg er kunde hos Hello igjen.

Så håper det ordner seg og fort. :)

Jeg tenkte jeg skulle være lojal mot Komplett, siden jeg fikk gratis abonnement en stund, men jeg orker ikke ting som ikke ser ut til å fungere skikkelig, og at det ikke virker som det går an å nedgradere på en enkel og rask måte.

Så sorry Komplett, jeg går tilbake til Hello. :)

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

Dem tar ikke portering ved månedsskifte. Er ikke sånn det systemet virker, men det tar gjerne 10 - ti dager å portere et nr. Sånn som jeg har skjønt det. Unødvendig lang tid, men operatørene må bake inn tid til at simkort og pinkode mår frem i posten. Er iallfall det som er unnskyldningen deres.

Lenke til kommentar

Siden jeg ga opp Telia/Netcom januar 15, så har jeg vært innom talkmore, ice, hello og chili.

Har fått simkort og pinkode fra alle operatørene nesten en uke før porteringen har blitt fullført.

Stiller meg bak mannen med ljåen og vil si at Telia bruker lengst tid. Bestilte kontentkort og mobilt bredbånd kontant fra telia og opplevde nesten to uker ventetid. Det er for dårlig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som har erfaringer med overføringen fra Banzai til Talkmore? Har inntrykk at dette fungerer heller dårlig.

Har et mbb abonnement, ble overført uten problemer. Liker derimot dårlig at Talkmore både struper hastigheten, og tar betalt for overforbruk dersom man går over inkl. mengde (39 kr pr dag)

Lenke til kommentar

Det ser ut til å ha bedret seg. 4G hastighet mellom 10-20 Mb/sek kan det stemme? prisen ser ut til å bli opprettholdt på opprinnelig nivå, i alle fall inntil videre.

Synes at dette faktisk er ganske bra, sånn rent bruksmessig. (Med 10 Mb/S så fungerer jo det hele ganske ok.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...