Gjest medlem-329093 Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Sitter fortsatt og venter på Banzai sine abonnement med VoLTE/wifi-tale. Når kommer de i salg? Og hva blir prisen? Lei av å vente... Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 (endret) Tipper du kan vente og se når kundene slutter å klage. Jeg har byttet til Telia 40 GB på mobilen, men har data fra Banzai ut sommerferien. Jeg ønsker Banzai alt vel i kampen mot dupolet Telenor/Telia og de lave datakvotene. Jeg var betatester av app-løsningen deres i en periode, men forlot dem fordi Telia oppgraderte datakvotene sine. Banzai er fortsatt bedre, men Telia er billigere. Endret 7. juli 2016 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Sitter fortsatt og venter på Banzai sine abonnement med VoLTE/wifi-tale. Når kommer de i salg? Og hva blir prisen? Lei av å vente... VoLTE er en tjeneste som ligger i nettet og den kommer når Telia er klar til å levere. Lenke til kommentar
covah Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Sitter fortsatt og venter på Banzai sine abonnement med VoLTE/wifi-tale. Når kommer de i salg? Og hva blir prisen? Lei av å vente... Det Banzai skal levere er da ikke VoLTE? Det er en app man ringer med, på samme måte som feks. Skype, Viber osv. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 (endret) ...men mye mer integrert i telefonnettet. Med Banzai, vil ikke venner og familie merke forskjellen. Du beholde ditt telefonnummer, og får 100 GB data i moilabonnementet. Mer enn noen annen teleoperatør. Skype krever at du registrerer en konto, og at alle du snakker med gjør det samme. Banzai gjør ditt valg av operatør til en privatsak, og du ringer til/fra vanlige telefonabonnenter. Med Banzai foregår tale og SMS via data, enten via WiFi eller mobildata. Men bak kulissene ordner Banzai alt. Du kan ringe til/fra andre telefoner inkl. fasttelefoner. Dine venner trenger ikke en app for å snakke med deg. Ingen forskjell. Appen til Banzai er så bra at (når den virker) trenger ingen av dine venner å merke forskjellen. Du ringer med appen, ikke telefonens innebygde ringe-funksjon. Når noen ringer ditt nummer vil appen pipe i stedet for telefonen. Ingen forskjell i praktisk bruk. Ikke rare forskjellen. Ved installasjon vil appen automatisk importere dine kontakter fra Google Contacts. Jeg var betatester i en kort periode. Appen fungerte flott, men en teknisk feil gjorde at jeg kunne ringe ut fra appen, men ikke motta samtaler. Innkommende samtaler gikk til reservetelefonen. Jeg hadde to telefoner på den tiden, og det var kluss med portering av SIM-kort. Jeg er temmelig sikker på at problemet ikke gjelder andre. Banzai sine store abonnement er fremdeles i beta-fase. Jeg skulle gjerne vært kunde fremdeles, men jeg fikk et godt tilbud hos Telia. Jeg byttet pga. pris. Telia sitt største abonnement er på 40 GB. Det koster 699 kroner. Slik får du det billigere: (Sitat fra Telia sin support-chat) ...vil gjerne anbefale deg å ta kontakt med vår kampanjetelefon på tlf. 98245600. De kan gi deg et godt tilbud. De har åpent man-tors 09-20, fre 09-17. Jeg fikk et abonnemet verdt 699 for 559 i stedet, mot 12 måneders binding. Endret 7. juli 2016 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
covah Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 ...men mye mer integrert i telefonnettet. Det du beskriver er jo AKKURAT slik Skype med call-out/in fungerer. Eneste forskjellen er at Skype ikke har norsk nummer. Og det er IKKE det samme som VoLTE. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 (endret) Skype har ikke norsk nummer. Hvordan vil du motta samtaler fra din bestemor som har fasttelefon? Med Banzai-appen slipper du å konvertere alle dine kontakter til å bruke samme app som deg selv. Du beholder ditt norske nummer, og dine kontakter merker ingen forskjell når dere ringer hverandre. Jeg har aldri påstått at Banzai har VoLTE. Det er en app som ringer via internett, enten det er mobildata eller wifi hjemme eller på hotell. Banzai har dog ikke free roaming i EU slik mange andre teleselskaper har, så på ferie i utlandet bør du bruke hotellets wifi for å slippe høy minuttpris. Endret 7. juli 2016 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 (endret) Tja - Hva er da Volte sånn rent praktisk? https://en.wikipedia.org/wiki/Voice_over_LTE Hvis det er snakk om IP telefoni med norsk nummer inn så kan man godt lage dette selv hvis man gidder. Man kan sette opp en iP telefoni server hjemme, for eksempel Astlinux og så kan man bruke en IP telefoni på mobilen som man kobler opp mot hjemmeserveren. For eksempel så kan man bruke Zoiper for android som klient. Hemmeligheten for å få dette til å fungere er å bruke Asterisk sin ip telefoni klient ut til mobilklienten og ikke SIP (som krever port forwarding i routeren.) Ulempe med "hjemmelaget IP telefoni på mobil": Må "datalinje aktivisert" og klient logget på. Mulig at VoLTE kan gjøre dette med "transparant" hvis det reelt sett er snakk om ip telefoni. Med et slikt hjemmelaget oppsett så vil man jo ha to nummer på mobilen, et fasttelefoninummer og et mobiltelefoninummer, til "hvert sitt bruk". Med "hjemmelaget løsning" så kan man få "free roaming" i utlandet, dersom man har tilgang til en gratis datalinje eller en datalinje basert på et lokalt simkort. Fasttelefoninumret på mobilen følger da Zoiper klienten og ikke sim kortet. *** Hvis man vil få til noenlunde det samme, men teknisk sett en del enklere så kan man bruke Skype-inn med svensk nummer, og så viderekobler man det norske numret til det svenske Skype-inn nummeret. Endret 7. juli 2016 av arne22 Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Det er total "fog of war" for min del... Jeg ser verken noen som klager eller noen nyheter fra Banzai. Hvordan ligger de an i løypa nå da? Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Var det sånn at den ringe-appen hos banzai støtter samtaler (teknisk sett) via 2G, 3G, 4G og wifi? Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Var det sånn at den ringe-appen hos banzai støtter samtaler (teknisk sett) via 2G, 3G, 4G og wifi? Ja, mener det var sånn ja. Muligens bare 4G og wifi da, husker ikke... Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 (endret) Den bruker data for samtale. Funker med 3G, 4G og wifi. 2G støttes ikke pga. lav hastighet.Snart har det ingenting å si, for operatørene oppgraderer alle basestasjoner til 4G, og legger ned 2G-nettet om få år. Manglende 2G-støtte er irritasjon nå, men snart er det ikke et problem. Endret 9. august 2016 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 (endret) Nedlegges 2G? Jeg trodde det var 3G som kom til å forsvinne først, siden det kun er en mellomstasjon. Er så mye utstyr som bruker 2G i dag som ikke støtter 3G og 4G. Jeg syns tale-appen burde støtte 2G også. Nekter å tro at tale bruker sååå mye båndbredde. 200 kbit er mer enn nok, som edge ca. støtter. Bedre å ha noe å falle tilbake på enn å ikke ha noe som helst. Endret 10. august 2016 av Kynxx Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Du har rett i at 3G forsvinner før 2G, på tross av at 3G er mye bedre. Dette skyldes alarmer og slikt som bare virker på 2G. Begge systemene er dødsdømt, for alle basestasjoner skal oppgraderes til 4G. 2G er antakelig ikke raskt nok for tale via appen. Eller kanskje de bare ikke gadd å programmere støtte for et dødsdømt system som nesten ingen trenger. De fleste basestasjonene har jo 3G eller 4G "allerede" nå, og det blir bare bedre. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Ikke for å kverrulere nå, men "de fleste" er langt fra alle, og for meg er det da ikke bra nok. Jeg tenker sånn at jeg ofrer heller data før tale og sms. Rett og slett i tilfelle jeg må ringe et nødnummer. Nå aner ikke jeg hvordan banzai løser dette via tale appen, men håper det går greit Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 (endret) Telefonen din kan ringe nødnummer, uten SIM-kort og uten å taste PIN-kode. En telefon vil alltid kunne ringe nødnummeret. Da bruker ikke Banzai-appen, men telefonens telefon-funksjon. Banzai er muligens ikke for alle. Men jeg savnet ikke 2G særlig sterkt mens jeg var betatester-kunde. Endret 10. august 2016 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Overraskende nyheter: Banzai har inngått avtale med Talkmore. I september mottar dere nytt SIM-kort og går over til Telenor-dekning. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 (endret) Overraskende nyheter: Banzai har inngått avtale med Talkmore. I september mottar dere nytt SIM-kort og går over til Telenor-dekning. Har de gitt noe informasjon om nye abonnementstyper eller blir det komplett overføring til Talkmore og Banzai opphører å eksistere? Ser det ligger en liten notis nederst på Banzai.no: BANZAI HAR INNGÅTT AVTALE MED TALKMOREDette betyr at alle våre kunder får tilsendt et nytt simkort fra Talkmore i løpet av september. Se tilsendt kundeinformasjon. Banzai vil ikke tilby noen tjenester etter 30.9.2016 Endret 31. august 2016 av Hedonism Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Det betyr at Talkmore har kjøpt kundemassen til Banzai og at kundene etter hvert vil få vilkår som andre Talkmore-kunder. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Nå får du et enda bedre abonnement! Banzai har inngått en avtale med Talkmore. Denne avtalen innebærer at du får et enda bedre abonnement. Alle kunder hos Banzai kan i løpet av september kalle seg Talkmore-kunder. Fordeler med Talkmore Kort fortalt beholder du abonnementet du har i dag. Du får samme datamengde til samme pris. Foreløpig er Banzai-kunder de eneste som får mobilt bredbånd fra Talkmore. Du får også mange nye fordeler: Full kontroll på forbruk i Talkmore-app’en og Mine sider. Gunstige utlandspakker når du er på reise i Europa, USA og resten av verden. Kundeservice som er åpen hverdager 9-17 og lørdager 10-14. Ingen binding Full Telenor-dekning. For å gjøre det enkelt vil du som Talkmore-kunde få første faktura på e-post. Siden kan du velge den betalingsmåten som er enklest for deg. Både vi i Banzai og Talkmore er opptatt av at du som kunde blir ivaretatt under overføringen. Derfor gjør vi dette så enkelt som mulig for deg. Når skjer overgangen? Du vil snart motta en mail fra Talkmore som i detalj beskriver hvordan overgangen finner sted. Kort fortalt får du i løpet av september tilsendt et SIM-kort fra Talkmore. Dette kan du aktivere og ta i bruk i løpet av måneden. Frem til dette skjer, bruker du ditt gamle SIM-kort fra Banzai. NB! For å være sikker på at du mottar ditt nye SIM- kort, sjekk at vi har riktig postadresse registrert på deg. Du kan endre denne på MinSide under «min profil-informasjon» Fra 1. Oktober vil ikke Banzai-nettet lenger eksistere og du må derfor innen den tid aktivere det nye SIM-kortet. Har du spørsmål til overføringen? På våre nettsider, banzai.no, har vi listet opp en del spørsmål og svar som du muligens måtte ha til hva som skjer fremover. Du kan også kontakte Talkmores kundeservice på 815 68 680 eller via Chat på talkmore.no/velkommen. Velkommen til Talkmore! Med vennlig hilsen Talkmore og Banzai-teamet Det er selvsagt full hevingsadgang på abonnementet ditt uten noen ekstra kostnad for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå