Eriksendrul Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 (endret) Noen som har noen tips til mat på festival uten kjøling og grill ? jeg gidder ikke betale 90 kr for en 150 grams burger som smaker som stekte skosåler.. Riktig nok er stekte skosåler som gourmet og regne når man er dritings men er sjeldent full når de bodene er åpne. Helst noe annet en brødskiver,polarbrød osv. Endret 7. juli 2016 av Eriksendrul Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Har du tilgang til varmt vann? Real Turmat har en god del ok mat, riktignok ikke det billigste, men absolutt verdt det etter min mening. Ellers er jo en billig primus fra f.eks biltema antagelig en god investering, da kan du steke f.eks egg og bacon, eller lage din egen hamburger. Det koster ikke mer enn 250kr på biltema Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Kalde pølser og ketchup går ned på høykant Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Kalde pølser og ketchup går ned på høykantUten Kjøling blir det riktignok sure kalde pølser. Lenke til kommentar
Shi Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 (endret) Solsikkefrø-knekkebrød med god ost. Er ikke sånn super billig, men veldig godt, og metter godt. Populær frokost er det også om man deler ut noen til folkene i campen. Endret 7. juli 2016 av Shi Lenke til kommentar
eplerOGappelsiner Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Du får vel 4 - 5 pølser oppi en termos med varmt vann så har du med deg en pose med brød også, men en slik løsning krever vel at du har en liten sekk med deg Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Hva er målet med maten? Smake godt, billig, "sunt"? Kald boksemat? Spagetti ala Capri (tror jeg er navnet) smaker ikke akkurat bra, kan tvinges ned, og en boks til en 50-lapp fyller magen. Den billige lapskausen på Coop (tror jeg det er) til 20-30 kroner smaker bedre og ikke så altfor dårlig på sunnhetsskalaen. Så har vi mye bedre ting som tunfisk. Du kan fint lage en god tunfisksalat med bare boksemat. Kidneybønner, maiskorn, erter, etc. og blande sammen vil jeg tro smaker ganske bra Makrell i tomat, som jeg hakker selv sidend et er bittelitt billigere, er godt å spise uten noenting. Et godt knekkebrød sammen er også bra, sevlfølgelig. Er en del frokostblandinger som er helt greie med vann, eventuellt eplejuice av alle ting. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 7. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2016 Jeg får se hva det blir, real turmat er en god ide, den er jo god også =) Mulig jeg kryper til korset en kveld og kjøper noe middag men får se om de har noe mer en de skosålene og pølser Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Det er vel nærbutikker i nærheten av festivalen der du kan kjøpe hvertfall kald mat, kanskje varm også? Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 (endret) TS. Du nevner ikke noe om tidsbegrepet her og antall måltider. Gjelder det kun en ettermiddag og en kveld med overnatting, kommer du langt med en pose Real og varmt vann på en thermos, til kvelds/middag. Og knekkebrød (alla Wasa) og tubeost/kaviar ordner frokosten. (Selv ville jeg nok hatt med noen oppskjærte brødskiver, for eventuell frokost og lunch) Er festivalen over 2 døgn, ville jeg hatt med en primus,/rødsprit/gass apparat, for koking/steking av div. Fremdeles med basis i Real, min. til middag. Pølser/kjøtt kan spises første dagen, de tåler noen timer i varmen. Men er det varmt, egner slik mat seg ikke for dag to. Da er det hermetikk, eller alla Real som egner seg. Egg og bacon/salt sideflesk holder seg bra. Endret 7. juli 2016 av Friluftskar Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Kald boksemat? Spagetti ala Capri (tror jeg er navnet) smaker ikke akkurat bra, kan tvinges ned, og en boks til en 50-lapp fyller magen. Den billige lapskausen på Coop (tror jeg det er) til 20-30 kroner smaker bedre og ikke så altfor dårlig på sunnhetsskalaen. Hverken lapskaus eller spagetti synes jeg er spiselig kald fra boks. Heller da Turistproviant eller til nød Snurring, gjerne med flatbrød til! Men alle fire vinner seg betraktelig på oppvarming, så en billig gass- eller spritbrenner anbefales. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå