bjartewa Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 God kveld, godtfolk! Jeg var aktiv den gangen 233MHz CPU var det jeg hadde våte drømmer om, men skal nå ta opp igjen gamle interesser og trenger hjelp av dere som er "oppdaterte." Skal kjøpe ny PC der det meste er klart (Barton XP2800+, 512MB RAM, 120MB Maxtor HD 8MB cache, NEC DVD brenner, Abit NF7-S V2.0 hovedkort) utenom skjermkortet! Det er der pengene ligger føler jeg. Jeg må ha et skjermkort som duger til spill som Call of Duty og Hidden & Dangerous 2, samt duge til videoredigering. Må jeg virkelig opp i kort som PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB eller duger det med et til halv pris (f.eks Sapphire Radeon 9600 PRO Ultimate Edition.) Andre tips? Må ikke ha det hotteste, bare jeg slipper å dempe detaljnivået i spillene. Noen tips til støysvakt ATX kabinett? (Midi) Takker! -bjarte Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 hmm.. du kan gå for et 9800SE kort da! koster jo fra ca 1800 og oppover! ligger litt over 9600pro/xt i ytelse, og kan visstnok moddes til fullverdig pro kort! riktignok MÅ kortet ha minnet i L-form (da vises det at det er 256 bit) modder du det, og vips, så er det spart 1500 kr! ca;) og slikt liker du vel? kommer tilbake med test imorgen eller onsdag, da jeg har bestilt et 9800SE AIW fra hercules, (2255 på komplett.no) og det er jo verdt å ta en titt på! Lenke til kommentar
meeg Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Noen tips til støysvakt ATX kabinett? (Midi) Takker! -bjarte Skulle jeg valgt støysvakt kabinett i dag, ville jeg gått for et Aopen H600B. Kommer med stillegående Fortron/Source PSU Lenke til kommentar
bjartewa Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 (endret) Takker for tips! Er det noen som har foretatt en slik "modding" med hell? Er det like enkelt som å OK? Og hvordan sjekker man at minnet er i L-form, er det bare enkelte produsenter som har minnet slik? Endret 24. november 2003 av bjartewa Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Ville også gått for et bra minne ... noe som kan kjøre med lave timings. De har 9600XT @ PCutstyr til 1500 Ellers er PC9800SE @ komplett et bra kort mtp pris/ytelse. L-minnet gjaldt vel bare 9500-9700 serien.... ... er poster om 9800se modd på forumet Lenke til kommentar
HC Alexander Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Ska du kjøpe et radeon 9600 kort anbefaler jeg at du titter på Kortet: Radeon 9600 pro extreme. koster rundt 1800 kr ( veldig bra pris) Hvorfor bedre? vanlig 9600pro 400/600 EXSTREME 9600pro 400/730 Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Kjøp et radeon 9800pro kort. Da er du garantert et kort som varer en stund. De nye spillene som kommer nå, doom 3 Half-life 2 osv trenger et såpass bra kort om du ikke skal kjøre de på minimal grafikk. Hvis du allerede har en maskin, og det ikke haster, ville jeg ventet til rett over jul når Half-life 2 kommer ut. De har avtale med ATI om å selge spillet i bundle med kortene sine. To fluer i en smekk. Lenke til kommentar
sheriff Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 De nye spillene som kommer nå, doom 3 Half-life 2 osv trenger et såpass bra kort om du ikke skal kjøre de på minimal grafikk. Interessant hvis du har en link som viser dette... HL2 har vært "bundlet" til ATI-kort en god stund nå. Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 De nye spillene som kommer nå, doom 3 Half-life 2 osv trenger et såpass bra kort om du ikke skal kjøre de på minimal grafikk. Interessant hvis du har en link som viser dette... HL2 har vært "bundlet" til ATI-kort en god stund nå. http://www20.tomshardware.com/graphic/20030912/index.html Skjønner ikke helt den siste kommentaren din. Half-Life 2 er ikke kommet ut enda. Det ble utsatt pga stjålet kildekode. Så når det gjelder ytelsen til skjermkort på dette spillet må vi vente til det kommer før vi vet helt sikkert. Dumt å kjøpe et 9600 pro f.eks. for så å finne ut at man må skru av all 'eyecandy' i spillene som kommer de neste månedene. Lenke til kommentar
sheriff Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Skjønner ikke helt den siste kommentaren din. Half-Life 2 er ikke kommet ut enda. Det ble utsatt pga stjålet kildekode. Så når det gjelder ytelsen til skjermkort på dette spillet må vi vente til det kommer før vi vet helt sikkert. HL2 følger med XT-modellene, se f.eks. her: http://www.sapphiretech.com/vga/9600-xt.asp Må selvfølgelig vente som alle andre til det kommer ut. Enig at det kan være lurt til å vente over nyåret, men vil tro at 9600 kjører HL2 greit siden det da er bundlet med spillet. Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Skjønner ikke helt den siste kommentaren din. Half-Life 2 er ikke kommet ut enda. Det ble utsatt pga stjålet kildekode. Så når det gjelder ytelsen til skjermkort på dette spillet må vi vente til det kommer før vi vet helt sikkert. HL2 følger med XT-modellene, se f.eks. her: http://www.sapphiretech.com/vga/9600-xt.asp Må selvfølgelig vente som alle andre til det kommer ut. Enig at det kan være lurt til å vente over nyåret, men vil tro at 9600 kjører HL2 greit siden det da er bundlet med spillet. Ja, de sier at 9600 pro skal kjøre det bra. Men det er jo en kjent sak at man bør endel over recommended for å få skikkelig sving på sakene. Dessuten så er hl2 optimalisert for 9800 såvidt jeg forstår det. Uoffisielt så sier de vel at man må ha 9800 pro for å kjøre alt på fullt med akseptabel framerate. Når de skulle kjøre en demo (på E3 tror jeg) av spillet kjørte de det på en Intel 2,5 med 9700 pro, og da gikk det såvidt rundt. Nå har de nok fikset litt på koden så det er raskere, men det er jo en pekepinn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå