AnonymDiskusjon Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Hei dere. Jeg trenger litt hjelp her. Jeg har vært sammen med kjæresten i 2 år. I starten da vi ble sammen var jeg på en fest å drakk meg alt for full (selvom det her ikke er en unnskyldning), og rotet med en. Jeg fortalte selvfølgelig alt dette til han, og ble tilgitt. Noe jeg har satt utrolig stor pris på! MEN. Jeg mener, tilgir du noen så bruker du det ikke imot dem, hver gang du vil såre dem? Dette er et problem. Etter denne hendelsen sluttet jeg med alkohol, bare for å vise han at den personen ikke er meg! Dette er nå 1 1/2 år siden. Det er greit det at jeg har klart og holde meg unna alkohol og festing så lenge. Men jeg har heller ikke vært noe særlig sosial på denne tiden heller. Jeg er sliten av å ikke kunne være sosial, stikke ut i helgene( bare å stikke til venninner). Men gjør jeg det blir jeg spurt ut om alt! Og er han beruset selv, så går det i "h*re*" osv. Jeg er så ulykkelig og når jeg tar det opp blir han sur, og sier at han ikke vil feste, få nye venner osv... Anonymous poster hash: 72c0f...25e 2 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Ulykkelig i forholdet = avslutt forholdet. 5 Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 (endret) Dårlig idé å være i et forhold med en som mister kontrollen på denne måten i fylla. Endret 7. juli 2016 av oscrue10 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2016 Dette er en av de tingene som gjør utroskap så ødeleggende for forhold. På den ene siden så har du tabbet deg ut og må dermed finne deg i å gjøre det som trengs for å gjenvinne tilliten hans, men på den annen side så er det ikke rimelig av ham å holde det over hodet ditt og nærmest bruke det som utpressingsmiddel. Det høres ikke ut som om forholdet er positivt for hverken han eller deg slik det er nå. Anonymous poster hash: ba473...3e9 3 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Han er en urimelig dass, og du kan finne mye bedre. Dump fyren. Du er i et forhold med en som ikke respekterer deg eller bryr seg om deg. Han er en usikker fjott. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Du har tydeligvis såret han veldig mye ved å rote med en annen, derfor bruker han det fortsatt mot deg. Å si "jeg tilgir deg" er enn ting. Kan godt hende han mente det. Men å virkelig gjøre det og legge det bak seg, er noe helt annet. Jeg vil anbefale deg å snakke med han. Fortell, hvordan du føler, hvordan han sårer deg kvar gong. At det er ikke greit. En mulighet er å avslutte forhold. Samtidig, så finst ikke det "kun lykkelig" forhold. Det vil alltid vare noe. I alle fall, om dere bryr dere LITT om kvarandre. Så hvorvidt den er verdt å kjempe for eller ikke ser du vel sev. Men snakke med han, syns jeg, bør du i alle fall gjøre. 1 Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 (endret) Hei dere. Jeg trenger litt hjelp her. Jeg har vært sammen med kjæresten i 2 år. I starten da vi ble sammen var jeg på en fest å drakk meg alt for full (selvom det her ikke er en unnskyldning), og rotet med en. Jeg fortalte selvfølgelig alt dette til han, og ble tilgitt. Noe jeg har satt utrolig stor pris på! MEN. Jeg mener, tilgir du noen så bruker du det ikke imot dem, hver gang du vil såre dem? Dette er et problem. Etter denne hendelsen sluttet jeg med alkohol, bare for å vise han at den personen ikke er meg! Dette er nå 1 1/2 år siden. Det er greit det at jeg har klart og holde meg unna alkohol og festing så lenge. Men jeg har heller ikke vært noe særlig sosial på denne tiden heller. Jeg er sliten av å ikke kunne være sosial, stikke ut i helgene( bare å stikke til venninner). Men gjør jeg det blir jeg spurt ut om alt! Og er han beruset selv, så går det i "h*re*" osv. Jeg er så ulykkelig og når jeg tar det opp blir han sur, og sier at han ikke vil feste, få nye venner osv... Anonymous poster hash: 72c0f...25e Ingen av dere høres særlig perfekte ut. Det er mye du kunne gjort annerledes. Det er også ditt eget valg å begrense deg. Slik du fremstiller det var det ditt eget valg å slutte med alkohol. Og deretter var det ditt eget valg å slutte og være ute med venner. Merk at dette ikke er det samme. Det går fint an å være på fest uten å drikke. Det er kun din egen idé om at dette ikke går an som gjør at du synes det ikke går an. Du burde brukt dette 1,5 året på å finne ut hvor overflødig alkohol egentlig er. Du kunne vokst mye på det. Men uavhengig av akkurat dét, så er du åpenbart misfornøyd med typen din. Uansett hvordan han egentlig er, så stiller du han i et dårlig lys, og skylder på ham selv om årsaken til dine egne valg om å begrense deg var din egen skyld. Det virker uansett som du bare ser etter en unnskyldning for å slå opp med ham, men at du synes du bør få litt støtte fra et forum først. Så værsågod: Slå opp med ham, drikk deg breddfull, ligg med noen randoms, og skyld på at det bare var fordi det var så lenge siden du hadde drukket. Så lenge du skylder på alt og alle rundt deg, trenger du aldri å stå til ansvar for noe Endret 7. juli 2016 av Løgn Lenke til kommentar
Smiley93 Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Det er mye vi alle kunne gjort annerledes! Og svik av dine egne begrensninger er det også plenty av, humanity! Men les en gang til.. Etter min store feil, så har han tilgitt men ikke glemt. Noe jeg har stor forståelse for! Men dette hindrer Meg i å være med venner. Da han er veldig sjalu. Han skal ha veldig kontroll. Og det er slitsomt i lengden. Ingen eier en i et forhold, men man skal respektere hverandre. Jeg har heller aldri nevnt at man IKKE kan ha det gøy uten alkohol, tullprat! Finne meg selv? Åh tro meg! Det har jeg gjort på mange måter. Både psykisk og fysisk:) Nå har jeg jo heller ikke lagt noen som helst skyld på han. Jeg har heller aldri nevnt at jeg skal begynne å drikke igjen?! Jeg er jo som veldig mange andre mennesker, en person som liker å være sosial. Ikke å hore rundt! Og vi alle gjør feil, alle du møter har gjort en feil i livet sitt, og det skal vi lære av. Men har man tilgitt det, så blir det feil å bruke det imot en.. Jeg elsker han, og vil hans beste, men jeg vil selvfølgelig også mitt beste. så neste gang. Spar deg for personbeskrivelser du bommer totalt på, takk:) Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Nei nei, men ikke kom her og still spørsmål når du ikke vil ha svar. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Utroskap fremstilles som det verste man kan gjøre i et forhold, men ærlig talt. Det er ikke verken normalt eller sunt at ene parten kaller kjæresten sin for hore, og generelt sett oppfører seg ufint. Jeg hadde avsluttet dette forholdet. Det høres ikke ut som om noen av dere har det bra. Lenke til kommentar
G27 Skrevet 8. juli 2016 Del Skrevet 8. juli 2016 Hvis han skjeller deg ut hver gang han er beruset, så bør han holde seg unna alkohol selv. Psykopatisk oppførsel. Regner allikevel med at dere krangler om ett eller annet når det skjer, og da er det litt mer normalt å si ting man ikke mener. Utroskap er et enormt tillitsbrudd og er noe av det verste man kan gjøre mot sin partner, selv om det ser ut til at darkness er av en annen oppfatning. Det er ikke alle som klarer å stole på sin partner igjen, og da er forholdet i grunn ødelagt. Du burde i grunn ikke sluttet å være sosial. Han er vant med å ha full kontroll på deg nå, og reagerer med usikkerhet når du ytrer ønske om å gå ut med venner. Du har rett og slett mistet muligheten til å bevise at du er til å stole på. Du er aldri i situasjoner hvor du i teorien kunne vært utro, men har valgt å ikke være det. Det han forbinder med at du er ute og koser deg alene, er utroskap. Det samme gjelder alkoholen. Du sluttet med alkohol fordi du gjør dumme valg i fylla. Begynner du igjen med alkohol nå, hva tror du typen din vil tenke? At du kommer til å gjøre noe dumt igjen... Snakk med han. Kommuniser. Han blir nok vant med at du går ut alene igjen. Og hvis han ikke blir det, så må du avslutte forholdet, eller leve ulykkelig i resten av dine dager. 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2016 Herregud så mye kjipe svar du har fått då?? Det er helt og holdent stygt hvordan han bruker dette mot deg. Han hadde valget då du fortalte sannheiten. Han valgte å tilgi, ingen har sagt han skal glemme med det første. Men man bruker ikke det her i mot deg. Da foreslår jeg at du stikker på dagen! Det her har ei venninne opplevd sjøl og ho hadde det ikke bra.. Hu ble aldri me ut lenger, så begynte vi aldri å høre no fra henne. Så måtte vi til slutt dra hjem til ho å typen og da brøt ho sammen. Ho var så svak på slutten at D var bare bra at vi dro dit. Det er helt sykt hva maktsyke mennesker kan gjøre. Han burde heller valgt å ikke tilgi, så slepp du å gå i kvalme hele tiden. Du har ikke drept noen. Du har gjort en feil(y) Lykke til! Anonymous poster hash: 9a890...f2c 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2016 Hun har akkurat like stor mulighet til å avslutte forholdet som det han har, så det blir litt dumt å si. Er enig i at man ikke skal prøve å holde personen helt for seg selv, men hun dreit skikkelig på draget og da kan det ta lang tid å bygge opp tilliten, jeg sier ikke det han gjør er greit, men har man det så jævlig så kan man gjøre noe med det istedenfor å leke offer når det er hun som har forårsaket alt dette i utgangspunktet. Anonymous poster hash: 10944...c97 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå