Bruker-163290 Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 (endret) Det er godt mulig jeg tar feil om intensjonene dine med tråden, jeg antok at det var slik da du, tja, virket kanskje litt som om du var ute etter å trolle. Alle voldtekter er et problem. Om vi tar vekk voldtekter utført av utlendinger fra ikke vestlige kulturer i Oslo, og gjør samme prosessen med etnisk Norske menn er forskjellen ekstrem. Faktisk så ekstrem at antallet overfallsvoldtekter synker med 90% om vi fjerner førstnevnte. 45 av 48 overfallsvoldtekter i Oslo ble utført av ikke vestlige. Et perfekt samfunn er vanskelig å oppnå, men vi kan da gjøre et forsøk med utdannelse og særdeles skjerpede straffer for voldtekter? Jeg forenkler: Om man måtte velge er det best med 45 voldtekter eller 3? Hvordan tror du vi skal få bukt med problemet? I trafikken fokuserer politiet og veivesenet på unge menn som bor på belastede steder i Norge. De oppsøker rånemiljøer for å unngå ulykker, informerer og utdanner samt har et økt fokus når de patruljerer. Er dette diskriminerende imot denne gruppen, eller er det et smart grep av politiet? Om politiet hadde dratt til et muslimsk samfunn for å lære de om kvinners posisjon i vårt samfunn, ville dette vært rasisme eller forebyggende arbeid? 1 200+ voldtekter i året, hvorfor fokuserer du på 48? 40-50 % av alle anmeldte voldtekter er festvoldtekter, hvordan ser forskjellene ut der? Ja, overfallsvoldtekter er et stort problem. Ja, det er den voldtektsformen hvor ikke-vestlige innvandrere er mest overrepresenterte. Nei, jeg unnskylder ingen. Dette er visstnok blitt nødvendig å presisere. Jeg tok utgangspunkt i Oslo og overfallsvoldtekter. Jeg har ikke statistikk på de 1200+ du nevner, men kan ta alle voldtekter i Stavanger som et annet eksempel, festvoldtektene inkludert. Fra 2009 til 2011 hvor voldtektsparagrafen ble brukt lærte vi følgende: 18 dommer, 22 tiltalte og 20 dømte. blant de dømte: Tre etnisk Norske, en polakk, ti afrikanere og 5 asiater. Du tar feil, veldig enkelt forklart. Veldig feil. Sorenskriver Helge Bjørnestad ved Stavanger tingrett er ikke like overrasket over tallene. – Jeg tror ikke dette er en tilfeldig opphopning. Det stemmer dessverre med vårt inntrykk, sier han. – Det ligger åpenbart en forklaring i forbindelse med kvinnesyn, respekt og integritet. Men det er neppe den fulle forklaring, sier han. Ikke-vestlige er overrepresentert både i overfallsvoldtekter og voldtekter som har skjedd under sosiale sammenkomster eller i familierelasjoner. Endret 7. juli 2016 av Mammakamelen 4 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 7. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2016 Jeg tok utgangspunkt i Oslo og overfallsvoldtekter. Jeg har ikke statistikk på de 1200+ du nevner, men kan ta alle voldtekter i Stavanger som et annet eksempel, festvoldtektene inkludert. Fra 2009 til 2011 hvor voldtektsparagrafen ble brukt lærte vi følgende: 18 dommer, 22 tiltalte og 20 dømte. blant de dømte: Tre etnisk Norske, en polakk, ti afrikanere og 5 asiater. Du tar feil, veldig enkelt forklart. Sorenskriver Helge Bjørnestad ved Stavanger tingrett er ikke like overrasket over tallene. – Jeg tror ikke dette er en tilfeldig opphopning. Det stemmer dessverre med vårt inntrykk, sier han. – Det ligger åpenbart en forklaring i forbindelse med kvinnesyn, respekt og integritet. Men det er neppe den fulle forklaring, sier han. Ikke-vestlige er overrepresentert både i overfallsvoldtekter og voldtekter som har skjedd under sosiale sammenkomster eller i familierelasjoner. To tredjedeler av fjorårets voldtektsmenn var født i Norge. En betydelig andel av disse var etnisk norske, naturlig nok. Er det et problem at disse voldtar, ja eller nei? Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Du har har allerede vist din intensjon. Du er ikke interessert i noe annet enn din egen agenda. Og hva er så det? Du ser ut til å ha bestemt deg for at menn voldtas like mye som kvinner. Hvor tar du det fra? Hva mener du? Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Du har har allerede vist din intensjon. Du er ikke interessert i noe annet enn din egen agenda. Og hva er så det? Du ser ut til å ha bestemt deg for at menn voldtas like mye som kvinner. Hvor tar du det fra? Hva mener du? Hvor har du det fra at jeg har bestemt meg for at menn voldtas like mye som kvinner? Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 (endret) Hvor har du det fra at jeg har bestemt meg for at menn voldtas like mye som kvinner? "Ser ut til", var formuleringen jeg brukte. Igjen vrir du på hva som blir sagt. Det eneste jeg har sett deg gjøre i denne tråden er å presentere en studie som viser at menn voldtas like mye som kvinner, og at halvparten av voldtektene menn utsettes for, utføres av kvinner. Deretter utfordrer du ideen om at kvinner voldtas mer enn menn, og at menn stort sett er dem som voldtar. Dette er å "se ut til å ha" inntatt en posisjon som forsvarer ideen om at "menn voldtas like mye som kvinner". Det kan imidlertid tenkes at dette er spillet ditt, og at du egentlig bare er villedende. I så fall er du ytterligere intellektuelt uærlig. Fy! Endret 7. juli 2016 av Løgn Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 (endret) Hvor har du det fra at jeg har bestemt meg for at menn voldtas like mye som kvinner? "Ser ut til", var formuleringen jeg brukte. Igjen vrir du på hva som blir sagt. Det står da ikke "ser ut til" her gjør det vel?: Du har har allerede vist din intensjon. Du er ikke interessert i noe annet enn din egen agenda. Nei takk, jeg er ikke interessert i å ha en diskusjon med deg. Dette ser da heller ut til å være absolutte påstander. Syns ikke du også det løgn? Det eneste jeg har sett deg gjøre i denne tråden er å presentere en studie som viser at menn voldtas like mye som kvinner, og at halvparten av voldtektene menn utsettes for, utføres av kvinner. Deretter utfordrer du ideen om at kvinner voldtas mer enn menn, og at menn stort sett er dem som voldtar. Dette er å "se ut til å ha" inntatt en posisjon som forsvarer ideen om at "menn voldtas like mye som kvinner". Så dette prinsippet gjelder bare for deg selv altså, og ikke for andre debattanter?: Men likevel skriver du altså at den store majoriteten av voldtekter er utført av menn. Hvorfor tviler du ikke på dette av samme grunner? Det har jeg aldri sagt. Jeg har sagt at "de fleste vil si seg enig i at majoriteten av voldtekter også utføres av menn". Dette er ikke en påstand om hva som er fakta angående voldtekt, men hva folk tror angående voldtekt. Dette var en kommentar rettet til formålet med tråden. Når du hiver ut en påstand uten å kommentere den ytterligere, så kan altså dette ikke antas å være din egen mening, og "det har jeg aldri sagt" er svaret når man antar det, mens når noen andre legger ut noen studier uten å kommentere dem så er dette plutselig det samme som denne personens meninger? Du ser ikke dobbeltstandarden din her? Det kan imidlertid tenkes at dette er spillet ditt, og at du egentlig bare er villedende. I så fall er du ytterligere intellektuelt uærlig. Fy! Er det ikke intellektuelt uærlig å ha et prinsipp for seg selv hvor man i ettertid kan si at en påstand ikke er ens egen mening, mens man ikke bruker det samme prinsippet når man vurderer andre sine innlegg? Endret 7. juli 2016 av flesvik Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 8. juli 2016 Del Skrevet 8. juli 2016 (endret) Hvor har du det fra at jeg har bestemt meg for at menn voldtas like mye som kvinner? "Ser ut til", var formuleringen jeg brukte. Igjen vrir du på hva som blir sagt. Det står da ikke "ser ut til" her gjør det vel?: Du har har allerede vist din intensjon. Du er ikke interessert i noe annet enn din egen agenda. Nei takk, jeg er ikke interessert i å ha en diskusjon med deg. Dette ser da heller ut til å være absolutte påstander. Syns ikke du også det løgn? Dette er heller ikke setningen du omformulerte. Du omformulerte setningen hvor jeg sa at det "ser ut til at du har bestemt deg". Du omformulerte setningen ved å ta vekk "ser ut til". Det var åpenbart dette jeg refererte til, da dette var forrige setning i diskusjonen vår - som du svarte på. At du finner andre setninger hvor jeg ikke har brukt "ser ut til" viser bare at du liker å kverulere fremfor å konfrontere svaret på hva du faktisk etterspør, nemlig hvor jeg har fått dette inntrykket fra. Det eneste jeg har sett deg gjøre i denne tråden er å presentere en studie som viser at menn voldtas like mye som kvinner, og at halvparten av voldtektene menn utsettes for, utføres av kvinner. Deretter utfordrer du ideen om at kvinner voldtas mer enn menn, og at menn stort sett er dem som voldtar. Dette er å "se ut til å ha" inntatt en posisjon som forsvarer ideen om at "menn voldtas like mye som kvinner". Så dette prinsippet gjelder bare for deg selv altså, og ikke for andre debattanter?: Igjen avstår du fra å konfrontere nettopp hva du etterspør, men fortsetter heller å kverulere. Merk også at jeg forklarer hvordan jeg kommer frem til mitt synspunkt, mens du spør retorisk om din konklusjon ikke er rasjonell å komme til, uten å forklare hvorfor den er det. Hvordan har jeg gjort det? Er det ikke bare rasjonelt å anta at en person som kommer med en påstand som svar til et tema er enig med denne påstanden? Du forklarer heller ikke hvorfor det er relevant hva jeg tror. I den aktuelle kommentaren poengerer du at jeg viser min implisitte antagelse om at menn voldtar oftere enn kvinner. Dette motbevises heller ikke studien du selv viser til. Igjen ser det ut til at du er mer interessert i å kverulere. Når du hiver ut en påstand uten å kommentere den ytterligere, så kan altså dette ikke antas å være din egen mening, og "det har jeg aldri sagt" er svaret når man antar det, mens når noen andre legger ut noen studier uten å kommentere dem så er dette plutselig det samme som denne personens meninger? Du ser ikke dobbeltstandarden din her?Du har ennå ikke entydig klargjort hva din posisjon er, og følgelig forholder du deg tvetydig og villedende. Jeg har forklart nøyaktig hvordan jeg resonnerer, mens du unnlater å forklare deg. Det du derimot gjør er å fortsette og kverulede ad nauseam. Når jeg svarer på kritikken hopper du til neste punkt uten å hensynta mitt svar som du tidligere har etterspurt. Det er en klassisk villedende og intellektuelt uærlig diskusjonstaktikk. Du vinner imidlertid ingen poeng fordi du nekter å holde deg til én sak om gangen. Du ser ikke ut til å bry deg om tema i diskusjonen, men snarere å vinne. Dette er å kverulere. Merk at diskusjonen vår startet med din introduksjon av kontroversielle funn i en studie. Hvor er vi nå? Nå kveruleres det om setningsbygging fordi du vrir på hva som blir sagt sånn at du enklere kan "vinne". Jeg poengterte at ordene du la i munnen min ikke var det jeg sa. Det var ikke det jeg sa, og det var ikke dét poenget jeg illustrerte der du hentet kommentaren fra. Jeg poengterte dette også entydig for deg. Og da svarte du ved å stille et retorisk spørsmål for å rettferdiggjøre deg. Du tok kommentaren ut av kontekst og omformulerte den. Slik du har gjort flere ganger. Det er dette jeg poengterer for deg. Det blir lagt merke til. Og det er intellektuelt uærlig. Det kan imidlertid tenkes at dette er spillet ditt, og at du egentlig bare er villedende. I så fall er du ytterligere intellektuelt uærlig. Fy!Er det ikke intellektuelt uærlig å ha et prinsipp for seg selv hvor man i ettertid kan si at en påstand ikke er ens egen mening, mens man ikke bruker det samme prinsippet når man vurderer andre sine innlegg? Du tok min kommentar ut av kontekst, som forklart. Jeg kommenterte deretter på en studie du siterte. Du kritiserte posisjonen som du konstruerte for meg ved å omformulere min kommentar som ble tatt ut av kontekst. Det er å være intellektuelt uærlig. Kanskje du ikke engang merket det selv. Deretter etterspør du min begrunnelse for hvordan jeg resonnerer, og når jeg leverer, overser du svaret, og hopper til et nytt punkt du kan kverulere på. Du ser ut til å være mer interessert i å "vinne" enn å ivareta din integritet. Du viser en smålig karakter, mer eller mindre som et troll, hvor din eneste hensikt ser ut til å lage støy. Nei, jeg sier ikke at jeg er feilfri. Men intensjonen min er ikke å kverulere. Det ser det imidlertid ut til at din intensjon er. Jeg skal innrømme at jeg tok feil angående din agenda. Du virker ikke lenger å være interessert i selve saken, overhodet. Men jeg hadde rett i at å diskutere med deg er totalt intetsigende og meningsløst. Endret 8. juli 2016 av Løgn Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 8. juli 2016 Del Skrevet 8. juli 2016 Hva sier disse tallene om holdningene til denne farlige gruppen? Er det kulturelt eller genetisk? Hva kan vi gjøre for å skjerme befolkningen? Hvorfor er det så lite fokus på menn her på forumet? Du gjør deg her dummere enn du egentlig er, og for oss som kjenner deg er din reelle agenda åpenbart å forsøke å unskylde muslimsk voldtektskultur ved å konfluere den med norsk drikkekultur og seksuelle overgrep i nære relasjoner slik du har gjort i mange diskusjoner tidligere. Det ene unskylder ikke det andre. Faktisk er det slik at nesten alle muslimske kvinner på denne planeten, inkludert de som bor her i Norge, er stadige ofre for ekteskapsvoldtekter. Disse anmeldes sjelden eller aldri. I muslimsk kultur har en mann adgang til å voldta sin kone. Mørketallene her er enorme. Kvinner i islam er stort sett slaver og velger ikke selv sin partner. Ei heller velger de å ha sex. Det er en kulturell forventning. Nekter hun vet hun at hun kan bli slått eller sanksjonert av familie, venner, naboer og miljø. Når det gjelder drikkekultur og voldtekt vil jeg også påpeke følgende: 4 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 8. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2016 (endret) [...] Du sier det ene ikke unnskylder det andre, så det virker som du er enig i at det er et problem at menn generelt voldtar, ikke bare innvandrermenn. Er det mulig å diskutere flere problemer, eller må alle ting alltid handle om det man mener er verst? Må vi overse etnisk norske voldtektsmenn helt til alle etniske grupper voldtar like mye? 40-50 % av voldtekter skjer på fest. Kan vi ikke snakke om disse før alle overfallsvoldtekter er borte? Endret 8. juli 2016 av Sheasy 1 Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 8. juli 2016 Del Skrevet 8. juli 2016 [...] Du sier det ene ikke unnskylder det andre, så det virker som du er enig i at det er et problem at menn generelt voldtar, ikke bare innvandrermenn. Er det mulig å diskutere flere problemer, eller må alle ting alltid handle om det man mener er verst? Må vi overse etnisk norske voldtektsmenn helt til alle etniske grupper voldtar like mye? 40-50 % av voldtekter skjer på fest. Kan vi ikke snakke om disse før alle overfallsvoldtekter er borte? Om vi skal tro på tallene vi får servert er ikke tallene annerledes der. Ingen her overser etnisk norske voldtektsmenn, den eneste som overser er deg, du velger å se bort ifra det faktum at vi har en jobb å gjøre når det kommer til integrering. Det er en sammenheng mellom ikke vestlige innvandrere og voldtekter i sosiale sammenhenger, som jeg tidligere postet. Fra politi.no: Som kjent kan man ikke med sikkerhet si at ikke etnisk norske er overrepresentert blant det totale antall gjerningsmenn. Overrepresentasjon blant de anmeldte overgrepene er imidlertid alvorlig nok i seg selv, og det synes fornuftig å spisse tiltak mot personer som er nyankomne til Norge. Slik undervisning kan med fordel også rettes mot ungdom i skolealder som har vært en tid i Norge. Holdninger, grensesetting og kultur kan ta lang tid å lære. Politiet snakker litt med delt tunge her, de mener det ikke er et problem med innvandrere og vildtekt på fest, men man burde ha fokus på de. Hvorfor vil de fokusere på den folkegruppen om de ikke er like overrepresentert der som i andre voldtekter? Hvorfor spisse tiltakene imot ikke etnisk norske? Nå er argumentene dine ødelagte av retten, statistikken og sist men ikke minst politiet selv på sine egne hjemmesider. 4 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 8. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2016 (endret) Om vi skal tro på tallene vi får servert er ikke tallene annerledes der. Ingen her overser etnisk norske voldtektsmenn, den eneste som overser er deg, du velger å se bort ifra det faktum at vi har en jobb å gjøre når det kommer til integrering. Det er en sammenheng mellom ikke vestlige innvandrere og voldtekter i sosiale sammenhenger, som jeg tidligere postet. Fra politi.no: Som kjent kan man ikke med sikkerhet si at ikke etnisk norske er overrepresentert blant det totale antall gjerningsmenn. Overrepresentasjon blant de anmeldte overgrepene er imidlertid alvorlig nok i seg selv, og det synes fornuftig å spisse tiltak mot personer som er nyankomne til Norge. Slik undervisning kan med fordel også rettes mot ungdom i skolealder som har vært en tid i Norge. Holdninger, grensesetting og kultur kan ta lang tid å lære.[/size] Politiet snakker litt med delt tunge her, de mener det ikke er et problem med innvandrere og vildtekt på fest, men man burde ha fokus på de. Hvorfor vil de fokusere på den folkegruppen om de ikke er like overrepresentert der som i andre voldtekter? Hvorfor spisse tiltakene imot ikke etnisk norske? Nå er argumentene dine ødelagte av retten, statistikken og sist men ikke minst politiet selv på sine egne hjemmesider. Hvor velger jeg å se bort fra at vi har en jobb å gjøre angående integrering? Jeg forventer et sitat, dette er ikke et retorisk spørsmål. Det begynner å bli en vane at du beskylder meg for ting, og du har så langt aldri backet det opp. Er det fjerde gangen nå? Femte? Gang på gang presiserer jeg at, ja, innvandrere er overrepresenterte både i kriminalitetsstatistikken generelt og i voldtektsstatistikken. Også hvis vi justerer for kjønn og alder. Vi vet at det er slik, jeg benekter det overhodet ikke. Ja, det er et problem. Ja, vi bør forsøke å løse det. Ja, jeg ønsker tiltak rettet mot nyankomne menn velkomment. Ja, det er flott at politiet er klar over dette. Nei, det er ikke det eneste problemet. Politiet er heldigvis klar over dette også, fordi de ikke er idioter. Vi vet at norske menn også voldtar. Synes du det er dumt, eller synes du det er helt greit at de voldtar, siden menn med annen bakgrunn tross alt voldtar mer? Jeg håper dette er et dumt spørsmål. Endret 8. juli 2016 av Sheasy 1 Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 8. juli 2016 Del Skrevet 8. juli 2016 Det har jeg besvart, det er ikke greit. Vi vil aldri oppnå null voldtekter når det kommer til menn som voldtar kvinner, dessverre. Du fokuserer på menn som voldtar kvinner, det har jeg forstått. Jeg beskylder deg for å trolle. Jeg har ikke et godt svar på hvorfor menn voldtar mer enn kvinner, kanskje det er noe som henger igjen fra da vi ikke var like utviklede som nå. Med tiltak som f.eks kjernekar og opplysning vil dette tallet forhåpentligvis gå nedover. Det sagt, når en så stor del av problemet er kvinnesynet til andre kulturer er jeg enige med politiet om at vi må øke fokuset på de tingene jeg har nevnt tidligere. En viss prosent av menn vil voldta, det er noe vi bør jobbe med. Jeg tror hverken du eller jeg har noe godt svar på hvorfor det skjer oftest med menn, jeg er helt sikker på at du ikke har det da jeg har lest hva du har skrevet. Selvfølgelig anklager jeg deg for å se bort ifra problemet. Du generaliserer. Tallene er der, hadde ikke vestlige voldtekter blitt trukket vekk fra regnestykket hadde tallene vært annerledes. I eksempelet mitt da jeg brukte stavanger var det 1 kvinne imot 3 menn, det er en stor forskjell. Så vi kan si at menn voldtar mest. Tar du inn ikke vestlige innvandrere øker forskjellen til 1 kvinne mot 18 menn, det er en ekstrem forskjell. I førstepost skriver du "I 2014 ble 236 personer siktet for voldtekt. 226 menn, og 10 kvinner" forskjellen på ikke vestlige og etniske er rundt regnet 5 ganger høyere i eksempelet mitt. Etter vi fjerner ikke vestlige med samme rate som i Stavanger er det 45 menn mot 10 kvinner. Jeg vil anta det er store mørketall innenfor voldtekter av menn, men la oss bruke de tallene. Da er trådens navn og din post ugyldig og feil. Dette velger du å unngå å nevne i førstepost, du går i detalj for å diskutere problemet voldtekt av kvinner gjort av menn og gir alle data unntatt det absolutt mest oppsiktsvekkende og grunnen til påstanden din. Anbefaler deg å lese denne, hvor du blir svar skyldig i din fremleggelse. Han snakker faktisk akkurat om det du driver med her Helt merkelig hvordan han avkler din fremleggelse av fakta, og hvor uærlig førsteposten din er. http://www.dagbladet.no/2016/01/30/kultur/meninger/ideer/helgekommentaren/kjetil_rolness/42944005/ 4 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 8. juli 2016 Del Skrevet 8. juli 2016 Ny massevoldtekt nå hvor 3-5 utenlandske menn har voldtatt en 20 år gammel kvinne. De dro henne inn i huset sitt og gangbanget henne.Men husk, det har ingenting med religion eller kultur å gjøre... og nordmenn er verre... fordi vi er hvite og... eh... uh... slaveriet og korstogene og sånn http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/ung-kvinne-skal-ha-blitt-voldtatt-i-kongsberg-fem-paagrepet/a/23733918/ 3 Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 8. juli 2016 Del Skrevet 8. juli 2016 Det virker som at enkelte hvite ikke har forstått at vi er gruppen som for alltid må betale og unnskylde for ting som skjedde for over flere tusen år siden, og jo nærmere du kommer nåtiden desto hardere bør du unnskylde for ting som har skjedd. Vi skal alltid være imøtekommende og overgi både land og ressurser til andre som vil ha, vår velferd er et privilegie vi aldri hadde rett til å ha i utgangspunktet. Alle andre kulturer og samfunn er bedre enn det hvite noen gang har fått til, hvorfor skulle vi ha noe å si på hvem som kommer hit ? Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 8. juli 2016 Del Skrevet 8. juli 2016 Gang på gang presiserer jeg at, ja, innvandrere er overrepresenterte både i kriminalitetsstatistikken generelt og i voldtektsstatistikken.Og det på tross av at ikke-vestlige innvandrere utgjør kun ca 10% av befolkningen. Med andre ord er det over 10 ganger så stor sjanse for at en ikke-vestlig innvandrer er voldteksmann, enn en nordmann. Og nettopp derfor er det veldig viktig å ta tak i dette så fort som mulig, for med at andelen ikke-vestlige innvandrere i Norge øker, er det også nærliggende å tro at antallet voldtekter også øker kraftig. Som deg ønsker jeg at politiet gjør tiltak mot innvandrere, men selv om det selvsagt også er et problem at nordmenn voldtar, så må man først og fremst ta tak der problemet er størst. Og det er uten tvil blant ikke-vestlige innvandrere. De står også blant de mest voldsomme voldtektene, med mest utført vold, gjengvoldtekter, overfallsvoldtekter og lignende. Jeg ønsker selvsagt tiltak rettet mot nordmenn velkomne også, men ikke hvis det går på bekostning av tiltak rettet mot ikke-vestlige. Man må "slå til" der problemet er størst. 3 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 8. juli 2016 Del Skrevet 8. juli 2016 Gang på gang presiserer jeg at, ja, innvandrere er overrepresenterte både i kriminalitetsstatistikken generelt og i voldtektsstatistikken.Og det på tross av at ikke-vestlige innvandrere utgjør kun ca 10% av befolkningen. Med andre ord er det over 10 ganger så stor sjanse for at en ikke-vestlig innvandrer er voldteksmann, enn en nordmann. Tja, men det er småtterier sammenlignet med 50 ganger så stor sjanse for at en nordmann er voldtektsmann, enn en kvinne. 1 Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 8. juli 2016 Del Skrevet 8. juli 2016 (endret) Tja, men det er småtterier sammenlignet med 50 ganger så stor sjanse for at en nordmann er voldtektsmann, enn en kvinne. Nok en gang brukes det argumentet, uten at man tar hensyn til de faktorene som kan fordreie dette tallet kraftig i forhold til virkeligheten. Jeg listet de opp tidligere i tråden (innlegg 40) om du er interessert. Uansett så snakket vi om å rette tiltak dit det er mest bruk for de, og det er mot ikke-vestlige menn. Jeg har aldri sett tiltak rettet mot kvinner så innlegget ditt var totalt unødvendig. Endret 8. juli 2016 av Molekylet Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 8. juli 2016 Del Skrevet 8. juli 2016 Uansett så snakket vi om å rette tiltak dit det er mest bruk for de, og det er mot ikke-vestlige menn. Jeg har aldri sett tiltak rettet mot kvinner så innlegget ditt var totalt unødvendig. Tiltaket må selvsagt rettes mot den gruppen som er ansvarlig for de fleste voldtektene, dvs menn generelt og ikke bare en liten del av mennene som IKKE står for flertallet av voldtektene. 1 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 9. juli 2016 Del Skrevet 9. juli 2016 Uansett så snakket vi om å rette tiltak dit det er mest bruk for de, og det er mot ikke-vestlige menn. Jeg har aldri sett tiltak rettet mot kvinner så innlegget ditt var totalt unødvendig. Tiltaket må selvsagt rettes mot den gruppen som er ansvarlig for de fleste voldtektene, dvs menn generelt og ikke bare en liten del av mennene som IKKE står for flertallet av voldtektene. Men nå er det jo strengt talt kvinner som bringer disse mennene til verden, de lager våpen med vilje, det kan åpenbart ikke gå ustraffet. Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 9. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2016 (endret) Det har jeg besvart, det er ikke greit. Vi vil aldri oppnå null voldtekter når det kommer til menn som voldtar kvinner, dessverre. Du fokuserer på menn som voldtar kvinner, det har jeg forstått. Jeg beskylder deg for å trolle. Jeg har ikke et godt svar på hvorfor menn voldtar mer enn kvinner, kanskje det er noe som henger igjen fra da vi ikke var like utviklede som nå. Med tiltak som f.eks kjernekar og opplysning vil dette tallet forhåpentligvis gå nedover. Det sagt, når en så stor del av problemet er kvinnesynet til andre kulturer er jeg enige med politiet om at vi må øke fokuset på de tingene jeg har nevnt tidligere. En viss prosent av menn vil voldta, det er noe vi bør jobbe med. Jeg tror hverken du eller jeg har noe godt svar på hvorfor det skjer oftest med menn, jeg er helt sikker på at du ikke har det da jeg har lest hva du har skrevet. Selvfølgelig anklager jeg deg for å se bort ifra problemet. Du generaliserer. Tallene er der, hadde ikke vestlige voldtekter blitt trukket vekk fra regnestykket hadde tallene vært annerledes. I eksempelet mitt da jeg brukte stavanger var det 1 kvinne imot 3 menn, det er en stor forskjell. Så vi kan si at menn voldtar mest. Tar du inn ikke vestlige innvandrere øker forskjellen til 1 kvinne mot 18 menn, det er en ekstrem forskjell. I førstepost skriver du "I 2014 ble 236 personer siktet for voldtekt. 226 menn, og 10 kvinner" forskjellen på ikke vestlige og etniske er rundt regnet 5 ganger høyere i eksempelet mitt. Etter vi fjerner ikke vestlige med samme rate som i Stavanger er det 45 menn mot 10 kvinner. Jeg vil anta det er store mørketall innenfor voldtekter av menn, men la oss bruke de tallene. Da er trådens navn og din post ugyldig og feil. Dette velger du å unngå å nevne i førstepost, du går i detalj for å diskutere problemet voldtekt av kvinner gjort av menn og gir alle data unntatt det absolutt mest oppsiktsvekkende og grunnen til påstanden din. Anbefaler deg å lese denne, hvor du blir svar skyldig i din fremleggelse. Han snakker faktisk akkurat om det du driver med her Helt merkelig hvordan han avkler din fremleggelse av fakta, og hvor uærlig førsteposten din er. http://www.dagbladet.no/2016/01/30/kultur/meninger/ideer/helgekommentaren/kjetil_rolness/42944005/ Du generaliserer selvsagt også. Tror du at folk med bakgrunn fra Irak har like tall som folk fra India? Somalia? Mauritius? Selvsagt ikke. Så, er du uærlig? I følge din logikk: ja. Jeg ba deg også om en forklaring, du beskylder meg for å se bort fra at vi har en jobb å gjøre angående integrering. Siter meg. Hvor gjør jeg det? Kan kan finne frem flere innlegg hvor jeg er klar på at visse grupper er overrepresentert, og at kultur er en viktig faktor. Finn et innlegg hvor jeg sier det motsatte. Beklager, men jeg driter i eksempelet ditt. Vi har bedre tall. I fjor var 64 % av gjerningsmennene født i Norge, dette er tall fra Kripos. En solid andel av disse er etniske nordmenn, av åpenbare årsaker. Det er mange menn som voldtar, etniske norske og ikke etnisk norske. Men, flott. Du er enig i at alle voldtekter er et problem. Vi har utallige antall tråder om hvor mye utlendinger voldtar. 1 000 tråder, kanskje? Går det an å diskutere annet i én tråd, eller må alle tråder handle om ikke-vestlige innvandrere helt til alle er likt representert? Igjen, dette er ikke et retorisk spørsmål. Edit: Hva i alle dager ... Rolness skriver absolutt ingenting relevant for tråden her. Jeg gjentar meg selv for hundrede gang: jeg vet at ikke-etniske innvandrere er overrepresenterte. Det er bare i din fantasi at jeg benekter eller skjuler det. Endret 9. juli 2016 av Sheasy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå