Nukleosid Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Er ikke i nærheten av å unnskylde menn. Er genuint opptatt av hvordan en kan forhindre så mange voldtekter som overhode mulig. For mange av mine nærmeste venninner har blitt voldtatt på det groveste av hvite etniske nordmenn som de var i forhold med, eller venn med. Det er jo en av mange grunner til at jeg undrer meg over feministene sin motvilje til å fjerne alle de voldtekter vi vet vil skje, og som vi kan stoppe. De som er kulturelt betinget. Ellers kan vi diskutere rus, psykisk sykdom/skade, oppvekst, miljø o.l. hos både overgriper og offer. Men da er vi inne på betydelig mer kompliserte problemstillinger enn islam. I ditt første innlegg i tråden prøvde du å vri tråden over til å handle om etnisitet. Det betyr at du unnskylder mannlige voldtektsmenn, i følge din egen logikk i andre tråder. Slutt med det. Ingen her unnskylder voldtektsmenn her, men vi reagerer på at du setter alle menn i én gruppe, og kaller denne gruppen for voldtektsmenn. Det er vanvittig provoserende for oss som aldri har prøvd eller hatt lyst eller i det hele tatt tenkt på å voldta noen. Du, derimot, unnskylder voldtektskvinner i alt du skriver, bare fordi de er så få. 3 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 7. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2016 Jeg tror ikke du vil ha en seriøs diskusjon fordi grunnlaget for diskusjonen, og tilhørende problemstilling er intensjonelt idiotisk. Denne tråden er opprettet som en parodi på innvandrer/voldtekt-trådene du rakker ned på av en eller annen grunn. Jeg skjønner imidlertid ikke hvorfor du prøver å bagatellisere innvandringsdebatten. Hvorfor gjør du det? Tråden er begge deler. En parodi på katastrofal argumentasjon i andre tråder, og et ønske om å rette fokus på menn og voldtekt. Når folkene i tråden slutter å være fornærmet av å være medlem i en gruppe som er overrepresentert med over 5 000 %, og derfor slutter å prøve å skifte fokus over på andre, så kan jeg ta tråden i en mer seriøs retning. Jeg bagatelliserer ingenting. 2 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Jeg skjønner imidlertid ikke hvorfor du prøver å bagatellisere innvandringsdebatten. Hvorfor gjør du det? Fordi han liker tydeligvis ikke tallene som sier at innvandrere er overrepresentert på statistikken, dermed velger han å fokusere på at majoriteten er menn istedet. Litt på samme måte som media valgte å fokusere på at breivik spilte dataspill, altså total skivebom. 4 Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 (endret) - I 2014 ble 236 personer siktet for voldtekt. 226 menn, og 10 kvinner. - I 2013 ble 234 personer siktet for voldtekt. 232 menn, 2 kvinner. - I 2012 ble 229 personer siktet for voldtekt. 222 menn, 7 kvinner. - I 2011 ble 224 personer siktet for voldtekt. 222 menn, 2 kvinner. - I 2010 ble 224 personer siktet for voldtekt. 223 menn, 1 kvinne. Totalt 1 147 siktelser, 1 125 menn og 22 kvinner. Menn er altså overrepresentert med rundt 5 000 % i forhold til kvinner når det gjelder forbrytelsen voldtekt. Tall fra SSB. Hva sier disse tallene om holdningene til denne farlige gruppen? Er det kulturelt eller genetisk? Hva kan vi gjøre for å skjerme befolkningen? Hvorfor er det så lite fokus på menn her på forumet? Så antallet voldtekstkvinner i Norge har på kun 5 år økt med 1000%. Det er også ganske alvorlig. For menn er tilsvarende tall 1% økning. Merk også at dette er siktelser. Hvor mye større er prosentandelen kvinner som anmelder voldtekt (av de som faktisk er voldtatt) enn menn som anmelder voldtekt (av de som faktisk er voldtatt). Hvor mange flere kvinner lyver på seg å ha blitt voldtatt vs. menn? Du må også se på kulturen til ikke-vestlige innvandrere, der det er en ekstremt mye større sjanse for at ikke-vestlige menn voldtar, enn ikke-vestlige kvinner. Og på grunn av det genetiske, så vil en mann i større grad enn en kvinne svare positivt på seksuelle tilnærmelser, slik at det både blir mindre "nødvendig" for kvinnen å voldta for å få det hun vil, og en mann vil også i større grad "godta" å bli voldtatt. En mann som ikke ønsker å bli voldtatt, kan det også være vanskelig å voldta fordi han ikke får den nødvendige fysiske reaksjon, som er nødvendig for voldtekten. Til slutt, enkelte menn føler et behov for å dominere, mye mer enn kvinner. Og en del voldtekter går ikke nødvendigvis på det seksuelle, men på behovet for å vise dominans. Og dette er bare de tingene jeg kommer på sånn i farta. Det er altså utrolig mange faktorer du ikke har tatt hensyn til, som gjør at tallene gir et veldig skjevt bilde. Jeg forsvarer ingen med dette, jeg håper faktiske voldtekstmenn råtner i fengsel til snurrebassen har skrumpet såpass inn at den ikke kan brukes mer. Men det er bare en forklaring på tallene du presenterer. Endret 7. juli 2016 av Molekylet Lenke til kommentar
Minus Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Tenk på mørketalene her, jeg tipper 99 % av voldtatte menn ikke anmelder dette. 1 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 7. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2016 (endret) Ingen her unnskylder voldtektsmenn her, men vi reagerer på at du setter alle menn i én gruppe, og kaller denne gruppen for voldtektsmenn. Det er vanvittig provoserende for oss som aldri har prøvd eller hatt lyst eller i det hele tatt tenkt på å voldta noen. Du, derimot, unnskylder voldtektskvinner i alt du skriver, bare fordi de er så få. Edit: Innlegget mitt her er total skivebom, fordi jeg forvekslet brukernavn. Molekylet har ikke skrevet noe som rettferdiggjør denne responsen. Hvis ingen her unnskylder voldtektsmenn, så er det ingen i andre tråder som unnskylder voldtektsmenn med innvandringsbakgrunn. Slutt med de latterlige beskyldningene du stadig slenger ut, så skal jeg slutte å beskylde deg for å unnskylde voldtektsmenn. Jeg har ikke kalt menn for voldtektsmenn, hvis du tolker det slik så kaller du ikke-etniske innvandrere for voldtektsmenn. At du blir provosert av dette er ganske morsomt når det er din logikk som er i bruk. Endret 7. juli 2016 av Sheasy Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 7. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2016 Fordi han liker tydeligvis ikke tallene som sier at innvandrere er overrepresentert på statistikken, dermed velger han å fokusere på at majoriteten er menn istedet. Litt på samme måte som media valgte å fokusere på at breivik spilte dataspill, altså total skivebom. Feil, feil, feil. Jeg er fullstendig klar over statistikken, og har ingen problemer med å si at det er et stort problem. Akkurat slik det er et stort problem at menn generelt er overrepresentert med over 5 000 %. Denne tråden handler om sistnevnte, vi har 100 tråder om førstnevnte. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Ønsker du en seriøs diskusjon om voldtekt? Så skal du få den, men da må du også anerkjenne den konkrete problemstillingen som handler om islam. For å bekjempe voldtekt så må vi kategorisere de forskjellige elementene som er involvert. Ene og alene fordi de alle trenger forskjellig tilnærming og løsning. Denne tråden handler om menn. Islam kan du diskutere i andre tråder. Jeg vil gjerne ha en seriøs diskusjon, det går ikke hvis du skal fortsette med å unnskylde mannlige voldtektsmenn. Jeg har anerkjent andre kulturers kvinnesyn som en viktig variabel flere ganger, men det er ikke tema her. Jeg blir oppriktig skuffet hver eneste gang feminister nekter å ha seriøse diskusjoner om voldtekt. For meg så er det å pisse på ofrene. Hvis du ikke ønsker å snakke om voldtekt på en bred og skikkelig måte så kan du like så godt holde kjeften din. Jeg er dritt lei av feminsiter sin "hater alle menn" tilnærming til voldtekt og overgrep. Det eneste en oppnår er å aldri komme til roten av problemet. Et problem som i det store bildet er sammensatt av mye, veldig mye. Hvem er mulige ofre? Er noen ofre mer opplagte enn andre? Hvem er overgripere? Er noen overgripere mer opplagte enn andre? Hva skyldes miljø? Hva skyldes arv? Hvor har en kombinasjon av arv og miljø? Kan en potensiell overgriper oppdages før det blir et offer? Kan et potensielt offer oppdages før det ender i et overgrep?` Dette er bare noen av alle de spørsmål som må stilles og belyses. Er du villig til å ta praten? Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Jeg tror ikke du vil ha en seriøs diskusjon fordi grunnlaget for diskusjonen, og tilhørende problemstilling er intensjonelt idiotisk. Denne tråden er opprettet som en parodi på innvandrer/voldtekt-trådene du rakker ned på av en eller annen grunn. Jeg skjønner imidlertid ikke hvorfor du prøver å bagatellisere innvandringsdebatten. Hvorfor gjør du det? Tråden er begge deler. En parodi på katastrofal argumentasjon i andre tråder, og et ønske om å rette fokus på menn og voldtekt. Når folkene i tråden slutter å være fornærmet av å være medlem i en gruppe som er overrepresentert med over 5 000 %, og derfor slutter å prøve å skifte fokus over på andre, så kan jeg ta tråden i en mer seriøs retning. Jeg bagatelliserer ingenting. Så du er med andre ord intellektuelt uærlig. Det er ikke særlig ridderlig av deg. Det er heller smålig. Ingen liker det. Ingen synes det du gjør er vittig eller smart. Det er bare teit. Og du kommer ikke til å dra denne tråden i noen seriøs retning fordi selve fundamentet er bygget på søppel. Om du vil ha en seriøs debatt, så vær selv seriøs. Ikke vær et troll. 5 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 7. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2016 Så du er med andre ord intellektuelt uærlig. Det er ikke særlig ridderlig av deg. Det er heller smålig. Ingen liker det. Ingen synes det du gjør er vittig eller smart. Det er bare teit. Og du kommer ikke til å dra denne tråden i noen seriøs retning fordi selve fundamentet er bygget på søppel. Om du vil ha en seriøs debatt, så vær selv seriøs. Ikke vær et troll. Parodi er ikke uærlig, kom igjen. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Feil, feil, feil. Jeg er fullstendig klar over statistikken, og har ingen problemer med å si at det er et stort problem. Akkurat slik det er et stort problem at menn generelt er overrepresentert med over 5 000 %. Denne tråden handler om sistnevnte, vi har 100 tråder om førstnevnte. Ja det er et stort problem at menn er overepresentert. Vil du ikke da være enig i at løsningen blir å minimere antallet menn som voldtar? 2 Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Så du er med andre ord intellektuelt uærlig. Det er ikke særlig ridderlig av deg. Det er heller smålig. Ingen liker det. Ingen synes det du gjør er vittig eller smart. Det er bare teit. Og du kommer ikke til å dra denne tråden i noen seriøs retning fordi selve fundamentet er bygget på søppel. Om du vil ha en seriøs debatt, så vær selv seriøs. Ikke vær et troll. Parodi er ikke uærlig, kom igjen. Parodi er heller ikke et godt grunnlag for en seriøs debatt. Og en seriøs debatt er heller ikke målsetningen med denne tråden - selv om du påstår at det er nøyaktig det som er målsetningen. Du er intellektuelt uærlig. Og smålig. Hele tråden er bare støy. 4 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 7. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2016 Jeg blir oppriktig skuffet hver eneste gang feminister nekter å ha seriøse diskusjoner om voldtekt. For meg så er det å pisse på ofrene. Hvis du ikke ønsker å snakke om voldtekt på en bred og skikkelig måte så kan du like så godt holde kjeften din. Jeg er dritt lei av feminsiter sin "hater alle menn" tilnærming til voldtekt og overgrep. Det eneste en oppnår er å aldri komme til roten av problemet. Et problem som i det store bildet er sammensatt av mye, veldig mye. Hvem er mulige ofre? Er noen ofre mer opplagte enn andre? Hvem er overgripere? Er noen overgripere mer opplagte enn andre? Hva skyldes miljø? Hva skyldes arv? Hvor har en kombinasjon av arv og miljø? Kan en potensiell overgriper oppdages før det blir et offer? Kan et potensielt offer oppdages før det ender i et overgrep?` Dette er bare noen av alle de spørsmål som må stilles og belyses. Er du villig til å ta praten? Gjerne, når du slutter med det patetiske pratet ditt om feminister. Hater du innvandrere? Nei? Ingen her hater menn. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Ingen her hater menn. Jeg hater menn. Jeg synes vi er en gjeng brautende griser, men jeg synes ikke vi burde fjerne alle menn fordi. Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 7. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2016 Ja det er et stort problem at menn er overepresentert. Vil du ikke da være enig i at løsningen blir å minimere antallet menn som voldtar? Så klart. Det er mange måter å gjøre det på. Parodi er heller ikke et godt grunnlag for en seriøs debatt. Og en seriøs debatt er heller ikke målsetningen med denne tråden - selv om du påstår at det er nøyaktig det som er målsetningen. Du er intellektuelt uærlig. Og smålig. Hele tråden er bare støy. Det finnes allerede spor etter seriøs diskusjon, men du er ikke med der. Bli med, forlat tråden, gjør hva du vil. Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 (endret) Det finnes allerede spor etter seriøs diskusjon, men du er ikke med der. Bli med, forlat tråden, gjør hva du vil.Jeg gjør hva jeg vil når jeg poengterer simplisiteten i det du gjør. Du merker selv at du er defensiv for en dårlig sak. Jeg vet like godt som deg at du ikke egentlig mener at denne latterlig dårlige "parodien" har noen som helst konstruktiv hensikt. Men du må forsvare den, må du ikke? Fordi du er for stolt til å innse hvor idiotisk dette er. Du vet selv hva du selv bør gjøre. Og det er å forlate denne tråden, og la bålet slukne av seg selv. Jo mer du deltar, desto mindre vil folk respektere deg på forumet. Og det vil du vel ikke...? Redd det lille du har av verdighet mens du fortsatt kan Endret 7. juli 2016 av Løgn 3 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Hva kan vi gjøre for å skjerme befolkningen? Hvorfor er det så lite fokus på menn her på forumet? Man skal ikke skjerme befolkningen, det er viktig at folk vet om ting. Lite fokus på menn? Det er allmennkunnskap at 99% av sexuelle overgrep utføres av menn. Tallene dine er idiotiske og meningsløse slik du presenterer dem. Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Ingen her unnskylder voldtektsmenn her, men vi reagerer på at du setter alle menn i én gruppe, og kaller denne gruppen for voldtektsmenn. Det er vanvittig provoserende for oss som aldri har prøvd eller hatt lyst eller i det hele tatt tenkt på å voldta noen. Du, derimot, unnskylder voldtektskvinner i alt du skriver, bare fordi de er så få. Hvis ingen her unnskylder voldtektsmenn, så er det ingen i andre tråder som unnskylder voldtektsmenn med innvandringsbakgrunn. Slutt med de latterlige beskyldningene du stadig slenger ut, så skal jeg slutte å beskylde deg for å unnskylde voldtektsmenn. Jeg har ikke kalt menn for voldtektsmenn, hvis du tolker det slik så kaller du ikke-etniske innvandrere for voldtektsmenn. At du blir provosert av dette er ganske morsomt når det er din logikk som er i bruk. Tror du skal kjøle deg litt ned. Jeg har ikke skrevet et ord i denne tråden før det du siterer her. Likevel beskylder du meg for "latterlige beskyldninger" som jeg "stadig slenger ut". Og kritiserer min logikk, som om jeg har skrevet mye i denne tråden. Når det er sagt, så vil jeg påstå at din logikk er på ganske ustø grunn. Jeg kaller ikke ikke-etniske innvandrere for voldteksmenn, men når du skriver "Hva sier disse tallene om holdningene til denne farlige gruppen?" når du snakker om menn (du skriver ingenting om voldteksmenn, kun "menn"), så er jo menn generelt farlige i dine øyne. Du bør nok lære deg å skrive ned dine meninger litt mer tydelig, om du mente noe annet. For jeg er ikke den eneste som leser det du har skrevet på denne måten. 4 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 7. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2016 Man skal ikke skjerme befolkningen, det er viktig at folk vet om ting. Lite fokus på menn? Det er allmennkunnskap at 99% av sexuelle overgrep utføres av menn. Tallene dine er idiotiske og meningsløse slik du presenterer dem. Jeg mente selvsagt "skjerme" i betydningen "skjerme for voldtekt" ikke "informasjon om hvem som voldtar". Tror du skal kjøle deg litt ned. Jeg har ikke skrevet et ord i denne tråden før det du siterer her. Likevel beskylder du meg for "latterlige beskyldninger" som jeg "stadig slenger ut". Og kritiserer min logikk, som om jeg har skrevet mye i denne tråden. Når det er sagt, så vil jeg påstå at din logikk er på ganske ustø grunn. Jeg kaller ikke ikke-etniske innvandrere for voldteksmenn, men når du skriver "Hva sier disse tallene om holdningene til denne farlige gruppen?" når du snakker om menn (du skriver ingenting om voldteksmenn, kun "menn"), så er jo menn generelt farlige i dine øyne. Du bør nok lære deg å skrive ned dine meninger litt mer tydelig, om du mente noe annet. For jeg er ikke den eneste som leser det du har skrevet på denne måten. Her kan jeg ikke gjøre annet enn å beklage på det sterkeste, jeg forvekslet brukernavnet ditt med en annens. Menn er farlige enn kvinner, og mange flere menn er voldtektsmenn enn tilsvarende tall for kvinner. Det gjør ikke menn til voldtektsmenn. Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Tror du skal kjøle deg litt ned. Her kan jeg ikke gjøre annet enn å beklage på det sterkeste, jeg forvekslet brukernavnet ditt med en annens. Menn er farlige enn kvinner, og mange flere menn er voldtektsmenn enn tilsvarende tall for kvinner. Det gjør ikke menn til voldtektsmenn. Helt i orden. Alle kan gjøre feil. Men når det gjelder tallene, så skrev jeg følgende i et innlegg rett etter mitt første. Vet ikke om du fikk det med deg. Men er du ikke enig i at disse faktorene kan forklare i hvert fall en god del av tallene? "Merk at dette er siktelser. Hvor mye større er prosentandelen kvinner som anmelder voldtekt (av de som faktisk er voldtatt) enn menn som anmelder voldtekt (av de som faktisk er voldtatt). Hvor mange flere kvinner lyver på seg å ha blitt voldtatt vs. menn? Her er nok mørketallene store, da det innebærer større skam for menn å innrømme at de er voldtatt. Du må også se på kulturen til ikke-vestlige innvandrere, der det er en ekstremt mye større sjanse for at ikke-vestlige menn voldtar, enn ikke-vestlige kvinner. Det er ikke å gjøre innvandrere til voldteksmenn, men kulturen deres betinger at det er større sjanse for at mann voldtar enn kvinner, enn det er tilsvarende for vestlige menn og kvinner. Og på grunn av det genetiske, så vil en mann i større grad enn en kvinne svare positivt på seksuelle tilnærmelser, slik at det både blir mindre "nødvendig" for kvinnen å voldta for å få det hun vil, og en mann vil også i større grad "godta" å bli voldtatt. En mann som ikke ønsker å bli voldtatt, kan det også være vanskelig å voldta fordi han ikke får den nødvendige fysiske reaksjon, som er nødvendig for voldtekten. Til slutt, enkelte menn føler et behov for å dominere, mye mer enn kvinner. Og en del voldtekter går ikke nødvendigvis på det seksuelle, men på behovet for å vise dominans. Og dette er bare de tingene jeg kommer på sånn i farta. Det er altså utrolig mange faktorer du ikke har tatt hensyn til, som gjør at tallene gir et veldig skjevt bilde. Jeg forsvarer ingen med dette, jeg håper faktiske voldtekstmenn råtner i fengsel til snurrebassen har skrumpet såpass inn at den ikke kan brukes mer. Men det er bare en forklaring på tallene du presenterer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå