Malvado Skrevet 8. juli 2016 Del Skrevet 8. juli 2016 Tredjepart-kortene som kommer den 19 Juli er priset til $249. FE koseter $299, men det er ingen som tvinger deg til å kjøpe de. Warhammer er et spill AMD har hjulpet til med å lage, så selvfølgelig har de lagt inn mest mulig hindringer for ytelsen på Nvidia kort. Sjekk gjerne fakta først : Total War : Warhammer er laget av : Creative Assembly og utgiver er Sega. Warhammer 40.000 Dawn of War 3 er laget av : Relic Entertainment og utgiver er Sega. ... Fakta ja... I følge Guru3D som har gjort testen så har tydeligvis AMD vært sentrale i DX12 utvidelsen. Leseproblemer? Spillet jeg snakket om er det kommende Dawn of War 3 som er utviklet av Relic Entertainment , de 2 første i serien var "sponset" av Nvidia. Det er også spillet jeg lurer på om kan legges inn til test i innlegg NR 3 og som jeg påpekte per dags dato kan jeg ikke se at Amd sponser utviklerne i dette spillet på noen måte da det ikke engang er utgitt enda (har ikke sett noen AMD logo i videoene som jeg har sett ) , men om de fortsatt bruker Essence Engine og PhysX delen så vil det trolig få en Nvidia logo. Skal heller ikke forundre meg at spillet er rent DX11 og ikke 12. Så der ja, et spill som jeg spurte om de kunne legge til i testen og som trolig ikke engang har DX12 , rett og slett fordi jeg liker spillene i serien og føler at variasjon er bra for de som tester ut spill i skjermkortestene. Lenke til kommentar
Te5lac0il Skrevet 8. juli 2016 Del Skrevet 8. juli 2016 "120 W" Imponerende. Godt innenfor grensen på 150 W i motsetning til AMD sitt 480 som kan ødelegge ditt hovedkort med sitt for høye strømforbruk. Tydelig at AMD enda har store problemer med at deres kort bruker for mye strøm. Nvidia sitt kort vil altså yte bedre og samtidig bruke mindre strøm. Nvidia har satt prisen til $249. Lønner seg selvfølgelig prismessig å vente på andre kort enn de med referansekjøler. Kommer også med DVI utgang for de som trenger det i motsetning til AMD 480 som ikke har det. Vil bare minne på at selv 750ti i utgaver uten 6pin trekte over 75w fra pcie.. Selve strømforbruket bryr i allefall ikke jeg meg særlig om, det som er problemet er om strømforbruket er såpass høyt at kjøleløsningen støyer mye. Jeg vil ikke kalt strømforbruker til 480 ett stort problem, det hadde ihvertfall ikke stoppet meg fra å kjøpe det. Det som stoppet meg var prisen her og at det ikke hadde vert noen oppgradering fra 290/970 så jeg gikk for 1070 pga ytelsen. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 8. juli 2016 Del Skrevet 8. juli 2016 (endret) Det er i 4K man får se hvor kraftig et skjermkort yter, og i tillegg har jeg 4K skjerm. og er ute etter sterk ytelse i 4K og ikke i 1080p.Enda en teit påstand. Dette stemmer ikke. Så visst et kort drar store fps tall i 1440p og 1080p men ikke fult så høyt i 4k yter det dårlig? Nei nei, her blir det mye fjas La åss heller forkusere på 1060. Syntes det er litt trist for dem som er i dette prisnivået at de ikke har muligheten til å ordne et til 1060 senere og SLi. Absolutt ikke fjas :-) 1080p er en 15 år gammel teknologi, og er på vei ut av market. 4k er absolutt nyeste teknologi og kommer snart også med 144 Hz skjermer. Trur pipa blir annen fra deg når du ser forskjell på grafikken fra 1080p og 4k. Hvis man har 4k skjerm uten freesync/g-sync, så har man iallefall tabba seg ut om man spiller spill Egentlig er 60hz tabbe å spille på i fps spill. 3440x1440 100hz g-sync er derimot helt konge i forhold til 4k med 60hz. Både til spill og generell bruk. At 4k blir nevnt i en tråd for middelklasse-skjermkort er i seg selv helt på tryne, mener jeg. G-Sync gir for mye forsinkelse i FPS-shootere. Kun salgsgimmick Sikkert noen som spiller for en visuel opplevelse eller historiens skyld, bortkastet tid. Man kan nå kjøpe grafikkort inn i evigheten og skjermer inn i evigheten og fremdeles suge i video og komputerspill. Det som teller er Crystal Castles fra 1983 og da har man hatt 33 år på seg uten å unnskylde seg med vente på diverse gimmicky utstyr. Dette er et spill så hefitig at man må ha hanske på hånda som styrer trackballen for å ikke flerre av huden etter ei ukes spilling. Maks score teller ned for hvert sekund, roter man bort et eneste sekund så går det i dass. Endret 8. juli 2016 av BadCat Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 8. juli 2016 Del Skrevet 8. juli 2016 (endret) Absolutt ikke fjas :-) 1080p er en 15 år gammel teknologi, og er på vei ut av market. 4k er absolutt nyeste teknologi og kommer snart også med 144 Hz skjermer. Trur pipa blir annen fra deg når du ser forskjell på grafikken fra 1080p og 4k. Det kom ikke dugelige skjermer i FHD før i 2007/2008. Gode spillere kjører fremdeles lave oppløsninger. De som bryr seg om grafikk er folk som suger i spill og ikke har noe bedre å bruke tiden på. Skal man følge din tankegang så er ikke de som hadde skjerm med 4k-oppløsning i 2001 enig med deg, de synes det er gammel teknologi. Endret 8. juli 2016 av BadCat 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 8. juli 2016 Del Skrevet 8. juli 2016 Du vet at RX480 er crap når powertech reviewer skriver slikt Vet ikke hva powertech er, men det eneste jeg vet når jeg leser slikt er at de ikke har beina plantet på jorda iallefall. "Hurr durr alt under vannkjølt 1080 på 2.1Ghz og alt under 8 kjerner på CPU er for treigt" Lenke til kommentar
nagina Skrevet 8. juli 2016 Del Skrevet 8. juli 2016 https://www.techpowerup.com/ Vet du ikke så vet du ikke kanskje så mye at all. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 8. juli 2016 Del Skrevet 8. juli 2016 techpowerup vet jeg av, men var ikke det du skreiv. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 8. juli 2016 Del Skrevet 8. juli 2016 (endret) Glemte helt av at jeg satt på et norsk forum hvor folk ikke forstår noe hvis det er litt skrivefeil/typo, my bad. Endret 8. juli 2016 av nagina 1 Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 8. juli 2016 Del Skrevet 8. juli 2016 Hvor fikk du de talla ifra? De kom med det billigste 8GB kortet til 2790kr. Nei, RX480 kom på markedet til 2790kr. Så jeg synes det er rimelig å anta at 1060 kommer til 2900-3000kr Jeg fikk de tallene fra å gå inn på komplett.no et par timer etter at RX480 ble lagt ut. Der var de fleste lagt ut til 3299. Er nok ikke slik det fungerer. Prisjakt og Prisguide. Komplett er ikke mye billig for tiden, å man går ikke etter en dyrere butikk for å finne dyrere priser vettu 1 Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 8. juli 2016 Del Skrevet 8. juli 2016 Glemte helt av at jeg satt på et norsk forum hvor folk ikke forstår noe hvis det er litt skrivefeil/typo, my bad. Altså.. i hans forsvar.. så er ikke "techpowerup" det samme som "powertech". er ganske mye forskjell her. 2 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 8. juli 2016 Del Skrevet 8. juli 2016 Jeg tok ikke koblinga, men jeg burde jo kanskje gjort det når jeg ser techpowerup sin logo i bildet i etterkant. Var for opptatt med innholdet i posten til å legge merke til det. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 8. juli 2016 Del Skrevet 8. juli 2016 Tenkte folk kjente igjen revieweren som er nokså kjent, så my bad again. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 8. juli 2016 Del Skrevet 8. juli 2016 (endret) W11zard er kjent, ja. Endret 8. juli 2016 av BadCat Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 8. juli 2016 Del Skrevet 8. juli 2016 Spørsmålene er: Blir man bedre til å spille av å kjøpe nytt grafikkort: Nei Blir man bedre til å spille av å kjøpe ny skjerm: Nei Behøver man kjøpe nytt utstyr dersom man har noe som virker og er nyere enn 2008: Nei 2 Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 8. juli 2016 Del Skrevet 8. juli 2016 Spørsmålene er: Blir man bedre til å spille av å kjøpe nytt grafikkort: Nei Blir man bedre til å spille av å kjøpe ny skjerm: Nei Behøver man kjøpe nytt utstyr dersom man har noe som virker og er nyere enn 2008: Nei Den blir for dum. Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 8. juli 2016 Del Skrevet 8. juli 2016 (endret) ... Sikkert helt tilfeldig at det er et RTS som muligens kommer til å bruke Async Compute tungt. Ikke subtilit nok Endret 8. juli 2016 av LoveAmiga Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. juli 2016 Del Skrevet 8. juli 2016 ... Sikkert helt tilfeldig at det er et RTS som muligens kommer til å bruke Async Compute tungt. Ikke subtilit nok Og hva baserer du dette på? Har du i det hele tatt noen bevis på det? Per dags dato har utviklerne ikke akkurat kommet med så mye informasjon , men som en tidligere spiller av serien ser det ut som det er samme motor som sist , altså DX11 og Essence Engine i en muligens oppgradert versjon. Tviler personlig på full DX12 støtte og det er trolig ikke engang nødvendig for denne tittelen. Men for all del , om du har noe konkret å komme med når det gjelder Dawn of War 3 så kom med det . Om noe burde dette spillet kjøre uten problemer på Nvidia 1060 og DX11. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 8. juli 2016 Del Skrevet 8. juli 2016 (endret) Spørsmålene er: Blir man bedre til å spille av å kjøpe nytt grafikkort: Nei Blir man bedre til å spille av å kjøpe ny skjerm: Nei Behøver man kjøpe nytt utstyr dersom man har noe som virker og er nyere enn 2008: Nei Den blir for dum. Godt nok utstyr er godt nok. De som er gode til å spille fokuserer på spillingen, de som ikke er fult så gode fokuserer på utstyret. "Haha, hvorfor har du en flere år gammel PC, spurte de? Hvem vant turneringen, spurte han tilbake? Det var du som vant. Hvorfor kritiserer dere da utstyret når jeg vant? Dere har det siste av utstyr og når meg ikke til knærne i spillferdigheter." De kunne ikke måle seg i spillet så de gikk inn for å kritisere utstyret til han som vant. Endret 8. juli 2016 av BadCat Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 8. juli 2016 Del Skrevet 8. juli 2016 Spørsmålene er: Blir man bedre til å spille av å kjøpe nytt grafikkort: Nei Blir man bedre til å spille av å kjøpe ny skjerm: Nei Behøver man kjøpe nytt utstyr dersom man har noe som virker og er nyere enn 2008: Nei Den blir for dum. Godt nok utstyr er godt nok. De som er gode til å spille fokuserer på spillingen, de som ikke er fult så gode fokuserer på utstyret. "Haha, hvorfor har du en flere år gammel PC, spurte de? Hvem vant turneringen, spurte han tilbake? Det var du som vant. Hvorfor kritiserer dere da utstyret når jeg vant? Dere har det siste av utstyr og når meg ikke til knærne i spillferdigheter." De kunne ikke måle seg i spillet så de gikk inn for å kritisere utstyret til han som vant. Vi kan ta en match i ett fps da. Du med 20 fps og jeg med 200, så kan vi se hvem som vinner Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 8. juli 2016 Del Skrevet 8. juli 2016 ... Sikkert helt tilfeldig at det er et RTS som muligens kommer til å bruke Async Compute tungt. Ikke subtilit nok Og hva baserer du dette på? Har du i det hele tatt noen bevis på det? Per dags dato har utviklerne ikke akkurat kommet med så mye informasjon , men som en tidligere spiller av serien ser det ut som det er samme motor som sist , altså DX11 og Essence Engine i en muligens oppgradert versjon. Tviler personlig på full DX12 støtte og det er trolig ikke engang nødvendig for denne tittelen. Men for all del , om du har noe konkret å komme med når det gjelder Dawn of War 3 så kom med det . Om noe burde dette spillet kjøre uten problemer på Nvidia 1060 og DX11. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1731310 Her kan du fortsette å kommentere dette spillet som du er så opptatt av. Jeg står fritt til å tenke hva jeg vil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå