Gå til innhold

Ny PC, hva med den gamle?

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å kjøpe en ny pc i løpet av sommeren og tenkte å gå for en pakke (kanskje en av dem i tråden "Den perfekte PC-pakke). Fra før så har jeg en PC som fungerer "greit", (Phenom II 965 prosessor, HD 7950 skjermkort og 8GB ram). Spørsmålet er hva jeg skal gjøre med denne, synes det er for galt å hive den, samtidig så får jeg ikke noe penger for den eller delene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har planer om å kjøpe en ny pc i løpet av sommeren og tenkte å gå for en pakke (kanskje en av dem i tråden "Den perfekte PC-pakke). Fra før så har jeg en PC som fungerer "greit", (Phenom II 965 prosessor, HD 7950 skjermkort og 8GB ram). Spørsmålet er hva jeg skal gjøre med denne, synes det er for galt å hive den, samtidig så får jeg ikke noe penger for den eller delene.

Om du har plass til det, og interesse av sånnt, kan du bruke den gamle PC'en som server.

Ellers er det gratis å legge ut PC til salg på finn.no

Jeg solgte en nesten 8 år gammel stasjonær drittpc for 200 spenn. Det var en fyr som var ute etter delene, for å bruke dem i egne flipperspill etc som han laget på fritiden.

Du kan også vurdere "gis bort" på finn.

I alle tilfeller slipper du å måtte kaste den på avfallsstasjonen

Endret av Drogin
Lenke til kommentar

Noen kroner får du sikkert for delene , du kan jo teste bruktmarkedet her og legge ut hver eneste del , sånn i farta tipper jeg at du kanskje kan få en plass mellom 250 til 500 kr for skjermkortet og 250 kr for hver og en av de andre delene ( hovedkort , cpu , minne osv ).

Men om du er villig kan du faktisk ofte lage en liten medie pc av slike deler , eneste ulempen er som regel litt høyt strømforbruk og kanskje ikke helt lydløs , men klokker du ned skjermkortet og cpu kan man fort få til en behagelig medie pc.

Lenke til kommentar

Jeg har stort sett gitt bort alt av gamle PCer. Dessverre først etter dem har støvet ned i minst et år først. Alltid noen som søker. Sist var det en mamma med en gutt som skulle spille minecraft, slik at hun fikk laptopen sin i fred. Da slengte jeg med en skjerm jeg hadde planer om å pensjonere, samt et tastatur jeg aldri hadde brukt..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om du føler deg litt ekstra paranoid, kan det lønne seg å ta noen grep med harddisken din,

dvs å wipe hele disken.

Om du er litt stødig på Linux er det nok med f.eks

dd if=/dev/zero of=/dev/[HDD'en din her] iflag=nocache oflag=direct bs=4096

Jeg gjør dette med alle disker på PC'er jeg kaster, selger eller gir bort. Så re-creater jeg MBR'en med fdisk for å være litt snill med den som overtar pc'en

Endret av Drogin
Lenke til kommentar

Min erfaring er at prisnivået på finn er latterlig høyt. Unntaket er hvis du bor i Oslo, der er prisleiet litt mer fornuftig.

Det er lurt å tenke på hvem du selger til når du skriver annonsa - sannsynligvis noen som ikke kan så mye om data som vil ha lavbudsjetts spilleboks.

Endret av arehb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...