Tmz Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Hei Jeg har endelig fått gjort litt innkjøp i stua. Poenget var å kunne høre musikk i god kvalitet i stereo og samtidig kunne utvide til surround senere. Har siklet på Focal Aria 926 lenge og høytalervalget falt derfor på dem. Forsterker var jeg litt mer i tvil om. Kjøpte en Yamaha rx-a3050 men usikker på om denne er god nok for høytalerne? Jeg trenger litt hjelp til hva jeg bør oppgradere neste gang. Jeg mangler selvsagt surround høytalere. Men det er mest på signal/forsterkerbiten jeg trenger hjelp. Pr nå spiller jeg over BT ifra spotify osv. Men regner med at jeg får bedre lyd hvis jeg har en bedre kilde? Noen tips? Lenke til kommentar
tommytoa Skrevet 11. juli 2016 Del Skrevet 11. juli 2016 Hei! Det ser bra ut det der, den forsterkeren gjør nok jobben mer enn godt nok, spesielt dersom du skal utvide anlegget på sikt. Spiller du spotify via blåtann vil du få deg en positiv overraskelse om du går over til wifi-strømming/ethernet kabling istedenfor. Blåtann klarer ikke å overføre spesielt god lyd. Når det er sagt vil jeg anbefale deg å prøve ut Tidal Hifi (199kr mnd) som spiller med cd-kvalitet. Med et anlegg på nivå med ditt vil du høre relativt stor forskjell. Mange sier det ikke er forskjell, men de fleste tror lydplanke er hifi-lyd. Spesielt lyder i bakgrunnen i lydbildet (korstemmer, instrumenter o.l) forsvinner mer eller mindre med spotify, noe som gjør at du mister dybdeperspektivet i lydbildet. Selvsagt er det mulig du kan få ytterlige bedre lyd med å spille cd-er via veldig gode cd-spillere (eventuelt vinyl), men skal du opp på et slikt nivå har du igjen startet karusellen med å utnytte det potensialet via enda bedre dedikerte stereo-forsterkere, høyttalere osv. Kort oppsummert; Behold det du har, det fungerer svært bra. Oppgrader kilde ved å gå fra spotify til Tidal Hifi og bruk kablet overføring. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 17. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2016 På sikt var planen å ha dedikert forsterker til frontsettet, og platespiller er ihvertfall noe jeg skal ha etterhvert. Men pr nå er jeg mer enn fornøyd med streaming/lossless fra usb. Fulgte rådet ditt og signerte tidal abonnent. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå