PV7 Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Hei! Er 15år og skal ha konfirmasjon i september. Og tenker da at jeg skal kjøpe moped, har sett en del på Yamaha TZR 50. Har også sett på sanne tynne mopeder, men hva er fordelen med å ha en sann tynn istedenfor sann som TZR? Takk Lenke til kommentar
Janbanan123 Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 De tynne er bra i skogen og off road, tzr går fortere grunnet lav luftmotstand. Du burde kjøpe en moped med AM6 motor, Rieju MRT eller Yamaha TZR er to gode utgangspunkt, gå for en av de. 1 Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Kåpene (dekslet) på den typen som ser ut som en lett-motorsykkel er svindyre Samt hvorfor bruke mere penger på noe du skal bruke i 2-3år ? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 13. juli 2016 Del Skrevet 13. juli 2016 (endret) En scooter er best av følgende grunner: Automatgir. Du kontrollerer farten ved å justere gassen. Ingen clutch og gir. Selvstarter. Plass til hjelmen under setet når du parkerer, plass til bagasje når du kjører. Egen oljetank så du slipper hoderegning hver gang du fyller bensin. osv... Dette er selvsagt ditt valg, men den ultimate scooteren akkurat nå er Peugeot Speedfight 4 Total. Jeg har kjørt en slik i et par timer. Utrolig bra! Jeg har selv en hauggammel Speedfight fra år 2000. Brukes aktivt. Jeg vil ikke anbefale å kjøpe en som er så gammel, da det har vært en del verkstedbesøk i det siste. Men Speedfight er svært bra. Jeg ser ingen grunn til å kjøpe girmoped, medmindre du vil lære å gire for å ta motorsykkel-lappen lettere. Du ser ikke tøffere ut på girmoped enn scooter. Det er fremdeles kun en moped. Jeg vil dog gi deg et godt råd: Om du er 16 år, og skal ha mopeden i 2 år, inntil du kan kjøre bil på attenårsdagen, så trenger du ikke å kjøpe noe dyrt. Jeg har min av nostalgiske grunner. Kjøp brukt, og selg om to år til nesten samme pris. Endret 13. juli 2016 av Mannen med ljåen 1 Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 13. juli 2016 Del Skrevet 13. juli 2016 (endret) Hei! Er 15år og skal ha konfirmasjon i september. Og tenker da at jeg skal kjøpe moped, har sett en del på Yamaha TZR 50. Har også sett på sanne tynne mopeder, men hva er fordelen med å ha en sann tynn istedenfor sann som TZR? Takk Honda MT-5 Endret 13. juli 2016 av Yippee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå