macccc Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 (endret) Hei. Skal strekke cat6 kabler de fleste rom + garasjen. Har en fiberboks som er satt i bridge i kjelleren. Fra denne går det kabel til ruter på loftet som ruter nettet (kablet og wifi). ca 15-20 meter kabel. Fra denne må det gå en kabel tilbake til der fiberboksen står hvor det er en switch som igjen er koblet til alle rom. Fra swtichen vil jeg også ha en kabel ut i garasjen der jeg kan sette opp et trådløst nett også. Dette blir det jo fort 15-20 20 meter fra fiberboks til ruter -> 15-20 meter til swtich -> 10-20+ meter til garasje og andre rom.Blir dette for lange kabler, eller burde det gå fint?Hva burde jeg sette opp i garasjen for å få samme trådløs nett der? Ruteren jeg har er en asus n66u. Endret 7. juli 2016 av macccc Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 20 meter er ikke noe problem med cat6, skal fint kunne strekkes 100 meter uten forsterker. Router bør være beregnet for utendørs bruk særlig om vinteren. Lenke til kommentar
macccc Skrevet 7. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2016 20 meter er ikke noe problem med cat6, skal fint kunne strekkes 100 meter uten forsterker. Router bør være beregnet for utendørs bruk særlig om vinteren. Det vil bli innredet og være varme på i garasje. Ruteren på loftet i huset gir dårlig signal i garasjen. Kan jeg strekke en kabel fra ruter - > switch -> Garasje og koble denne på fks https://www.komplett.no/product/751411/datautstyr/nettverksprodukter/range-extender/asus-ea-n66 ? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Ja, men bare pass på trådløs kanalene ikke hovedrouten bruker samme kanalene på trådløs, ellers vil de jobbe mot hverandre. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Regner med at du skal kjøpe en rull med kabel+kontakter+tang? Blir ikke stort dyrere enn å kjøpe ferdige kabler, du får litt til overs og du får lagt de akkurat slik du vil ha dem Lenke til kommentar
macccc Skrevet 7. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2016 Regner med at du skal kjøpe en rull med kabel+kontakter+tang? Blir ikke stort dyrere enn å kjøpe ferdige kabler, du får litt til overs og du får lagt de akkurat slik du vil ha dem Ja. Må det. Blir mye kabler siden det blir kontakt i alle rom med nettuttak og Tv uttak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå