TheWondereR Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Hei. Min opel combo dagli kjørt arbeidsbil.kjørt 97tusen ca. Men nå har det komt en brummelyd når jeg svinger til venstre, men ingen lyd når jeg svinger til høyre. Har selvfølgelig jekket opp bilen og sjekket alle 4 hjullagrene på bilen, og kan konkludere med at det ikke er der lyden kommer ifra. Spørsmålet er da hva annet kan det komme ifra, er det noen lager i forbindelse med drivverk som kan være slitt eller gåent..? Håper jeg har uttrykt meg sånn noenlunde, og at noen kan komme med gode forslag og ideer til hva som kan være galt. Mvh. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Vanskelig å sjekke hjullager uten belastning på de. Når du svinger til venstre blir det mer press på høyre hjul, derav logisk å tro at høyre hjullager kan være dårlig. 3 Lenke til kommentar
TheWondereR Skrevet 10. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2016 (endret) Så du mener det er hjullageret som er Gåent? Endret 10. juli 2016 av TheWondereR Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 10. juli 2016 Del Skrevet 10. juli 2016 Tilsvarende opplevelser med biler jeg har eid opp gjennom årene har endt med nytt hjullager. Utover det har jeg null peiling på bil... Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 10. juli 2016 Del Skrevet 10. juli 2016 Jeg bruker å sjekke hjullager med alle hjul i bakken. Ta tak og napp hardt i hjulet. Har du slark da er det hjullageret (kanskje). Har også prøvd å jekke opp men sjelden jeg får slark da. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 Kan være lurt å få sjekket hjullageret ja.Har det begynnt å romle og ule så blir det i hvertfall ikke bedre. Hadde det vært drivledd så hadde du få en anne lyd ved sving...så utifra det du skriver så vil jeg tro at det på tide å skifte høyre hjulllager (siden det er det som får belastning ved sving til venstre). Ville ha skiftet på begge sider, da dem jo er kjørt like langt, og sikkert bare er et spørsmål om tid før det samme skjer på venste side. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 Min gamle Mercedes begynte å ule/skrike når jeg svingte til venstre. Viste seg at både dempere og festet var totalødelagt. Lenke til kommentar
CYA Skrevet 22. juli 2016 Del Skrevet 22. juli 2016 Tipper hjullager. Dog på forrige Golf'en min hadde jeg også en uling i venstresving, men dette var forskyldt av girkassen. Oljeskift fjernet den ulingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå