Redaksjonen. Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Industri Energi saksøker Norsk olje og gass etter brønnservice-mekling Lenke til kommentar
Arne Knudsen Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Jeg trodde at man etter hvert hadde dempet forventningene i lønnsoppgjørene men det ser ikke slik ut. Industri Energi forbundet ser ut til å ta en "Scargill" uten hensyn til arbeidsplasser nå og i fremtiden. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Jeg trodde at man etter hvert hadde dempet forventningene i lønnsoppgjørene men det ser ikke slik ut. Industri Energi forbundet ser ut til å ta en "Scargill" uten hensyn til arbeidsplasser nå og i fremtiden. La de bare grave sin egen grav. Griskheten kjenner ingen grenser. Lenke til kommentar
sgrevskott Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Operatør, boring og forpleining fikk et tilegg på ca 15 000kr, hvorfor skal da service få 3100? Det er protokollfestet at lønnsgapet mellom service og operatøravtalen skal tettes, ikke gjøres større. Jeg håper de stakkers medlemmene i SAFE har meldt seg ut og flyttet over til IE i protest! 1 Lenke til kommentar
Arne Knudsen Skrevet 9. juli 2016 Del Skrevet 9. juli 2016 Operatør, boring og forpleining fikk et tilegg på ca 15 000kr, hvorfor skal da service få 3100? Det er protokollfestet at lønnsgapet mellom service og operatøravtalen skal tettes, ikke gjøres større. Jeg håper de stakkers medlemmene i SAFE har meldt seg ut og flyttet over til IE i protest! I slike situasjoner som denne vil man alltid finne noen som man kan sammenligne seg med og kreve store tillegg. Det øker bare stridslysten og man kommer inn i en kostnads spiral som ender med nedleggelse og oppsigelser. Og når nye kontrakter skal tegnes...hva da? I England har vi sett at grådighetskulturen har utradert hele industrigrener som bil og kull industrien. Hvis man tar en "Scargill tar man en stor sjanse på sikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå