Gå til innhold

Hjemmekinopakke og tv til 15000

Anbefalte innlegg

Hallo.

Jeg har sett litt på på settet til sony SA-VS700 og SA-VS500H. De ser lekkre ut.

Er det noen som har erfaring med disse og kan fortelle litt om de?(pris,kavalitet, osv)

Revreceiver må jeg nok også ha, så ta med det også.

Ser at i sverige er det en pakke med høyttalerne og en revreceiver(STR-DB790).

(http://www.netonnet.se/item.asp?iid=50975)

Finne det en liknende pakke i Norge? Og er det en grei pakke?

Ellers er det bare å komme med andre forslag, men jeg er svak for slanke høyttalere lik de over.

Tv må jeg også ha. Er det noen som har et tv å anbefale?

Kravene er:

-100 Hz

-Widescreen

-Flatt bilderør

-32 " +

-Mulighet for å kunne bruke høyttalerne som nevnt over.

Bruksområdet er film, fotballkamper, PS2 og musikk. Er ikke musikkfanatiker, så jeg hører ikke forskjell mellom et anlegg til 10000,- og 30000,-.

Men husk at budsjettet er på 15000 kr.

På forhånd takk

Endret av Huggorm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel... må nok skuffe deg med at det prismessig nok ikke er mulig.

Den hjemmekinopakken du har sett på koster jo i seg selv 10000kr, hvis du i tillegg skal ha tv med de spesifikasjonene som du opplyser kommer du fort opp i over 18000 til sammen

edit: en mulighet er jo å kjøpe stereo i steden for surround... så kan du kanskje oppgradere seinere? altså kjøpe surround forsterker og bare 2 høytalere

Endret av SBS
Lenke til kommentar

tja

høres tvilsomt ut

bruk heller alle pengene til å kjøpe en bra tv og vent med å kjøpe hjemmekino anlegg til du har råd til noe skikkelig spør du meg

Men det er smak og behag...

Det er selvsagt mulig å finne, men kvaliteteten blir jo derretter

Enten bra tv og tvilsomt anlegg eller omvendt

Alternativt brukbar tv ikke med 100 hz og brukbart hjemmekinoanlegg...

Endret av tintin77
Lenke til kommentar

vel, jeg ser ingen grunn til å kjøpe noen av overnevnte sony-surround-systemene, verken lydmessig og aller minst prismessig...selv om de kanskje ser stilige ut da ;)

la meg foreslå, fra hi-fi-center.no;

Proson HFC-166 og Kit-166 Sort surround-sett 3995,-

Harman/Kardon AVR1550 3500,-

da har du halvparten (7500) igjen å bruke på en helt OK tv, feks;

32" 100Hz Widescreen fra Thomson fra http://www.elkjop.no..

dessuten vil jeg tro lydmessig dette oppsettet vil overgå disse små og spinkle sony-høyttalerene...da spesielt i stereo hvor slike små diskant-høyttalere vil slite ekstremt med mellomtoner...(selv om jeg vet du sa du ikke brydde deg så fryktelig

om lyden)

let litt mer, så finner du sikkert enda bedre tilbud...

:woot:

og, forøvrig, må jeg si jeg ser meg lei på users som svarer på innlegg uten (tilsynelatende) kompetanse. det finnes da virkelig ikke holdbarhet i en påstand som "SBS" kommer med;

«Vel... må nok skuffe deg med at det prismessig nok ikke er mulig.»

Hvordan kan du konstatere at dette ikke er mulig??

Selvfølgelig er det mulig, men om du mener det er så høl i huet så får du da iallefall fortelle oss hva en så moderat prisbegrensing vil gå ut over, av for eksempel lydkvalitet...

bleh

Endret av surtur
Lenke til kommentar

og, forøvrig, må jeg si jeg ser meg lei på users som svarer på innlegg uten (tilsynelatende) kompetanse. det finnes da virkelig ikke holdbarhet i en påstand som "SBS" kommer med;

«Vel... må nok skuffe deg med at det prismessig nok ikke er mulig.»

Hvordan kan du konstatere at dette ikke er mulig??

Selvfølgelig er det mulig, men om du mener det er så høl i huet så får du da iallefall fortelle oss hva en så moderat prisbegrensing vil gå ut over, av for eksempel lydkvalitet...

bleh

Jeg forsto det slik at han ville ha et "balansert" system... altså en noenlunde like god tv og hjemmekino. Og ikke en bra tv med dårlig surround, eller omvendt. Men du har nok rett skulle lest innlegget bedre der han nevnte at lyd ikke er så veldig viktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...