BoschRexroth Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Det måtte et "eureka"-øyeblikk til før løsningen fungerte som de drømte om. Den er like genial, som den er enkel.ANNONSE: Disse Hønefoss-fabrikkene ville gjort James Bond og Tony Stark misunnelige Lenke til kommentar
Maren S Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Hva skjer med restavfallet som freses ut? Kan det brukes til noe fornuftig? Hva med å blande titan i asfalt? Lenke til kommentar
G Skrevet 8. juli 2016 Del Skrevet 8. juli 2016 (endret) Hva med å smelte det om, og gjenbruke det? Det gjøres jo med stål, aluminium, kobber allerede, så hvorfor ikke også titan. Det finnes støpeproduksjon av titan også, hva som kreves av renhet i et titanstøp vet jeg ikke. Men generellt, så er det store krav til lite forurensninger i et titanprodukt. Mulig at titan egner seg til enkelte legering også for hva jeg vet. Men, det fordrer å få "låst" molekylsammensetningen, slik at den ikke kan endre seg så lett i legeringen, og da er det nok mange atomtyper som ikke egner seg helt i sammen med titan, uten at jeg kan noe videre om faget. Endret 8. juli 2016 av G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå