Flexxy Skrevet 6. juli 2016 Del Skrevet 6. juli 2016 Hei, Hadde besøk av venner ifra Malmø. De lånte en BMW E39 520i '98 mod av noen de kjenner og satte kurs for Norge. De skulle videre til Oslo fra Stavanger også retur til Malmø. Tilfeldigvis møtte jeg dem i nærheten hvor jeg bor og de skulle akkurat til å ringe meg... " Bilen koker, fylt på mer kjølevæske enn bensin"... Turen tok dem mer enn 12 timer ifra Svinesund til Oslo, pga. de måtte stoppe hele tiden underveis, fikk bilen tauet i en tunnel siden den stoppet, ble stoppet av politiet... nok med det. Eier vil ha bilen tilbake og få dem til å betale for skifte av motor i Malmø. Jeg har spurt 3 transportselskap om pristilbud på frakt av bil, ene vil ha 7200 sek, andre 7950 kr, tredje selskap vil ha 3950 + mva kr, men bare til Gøteborg. Alternativet er å ta DFDS Oslo - København, koster 1626 med en bil og lugar, samt 1000 retur for meg. Da kan de selv finne på en løsning - Fikse bilen i København eller få den tauet til Malmø ( Som ikke er altfor langt unna. ) Er det mulig å få bilen ombord DFDS uten å drite meg ut? Den er kjørbar 2-3km før den begynner å koke over og det kommer en storm av hvitt røyk fra eksospotta bak. De dekker transportkostnadene mine, samtidlig får jeg besøkt dem og en tur på danskebåten Jeg mener at de burde bare vrake den, men eier fant fram en bok hvor han har dokumentert alle pengene han har brukt på bilen etc. Den er i god stand, bare topplokket som er gåen. Er kjørt 297xxx km. - Flexxy Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 6. juli 2016 Del Skrevet 6. juli 2016 (endret) Er det ikke litt shady at eier forlanger at de som lånte den skal fikse en slik feil på en så gammel bil? Det er jo ikke akkurat deres feil og mest sannsynlig hadde det skjedd før eller siden. Dette hadde jeg sjekket opp med en advokat e.l. før de betaler noe som helst. Uansett, jeg har vært med på å dytte en bil ombord på en DFDS båt. Den hadde defekt batteri. Men vi møtte opp og spurte dem om det var greit i forkant. Hvis bilen er kjørbar i noen km, så burde du rekke å fylle på væske både før du kjører ombord og når du skal kjøre av. Du kjenner ingen som har BE og en henger til bil da? Edit: Sjekk ut bus4you. Det er nok billigere enn å ta båten tilbake, eller hva du nå enn hadde tenkt deg. Edit2: Dyreste bus4you billetten jeg fant var rett over 400SEK. Da har du behagelig stol på 1.kl og internett Fra Malmø til Oslo. Endret 6. juli 2016 av Hotel Papa Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 6. juli 2016 Del Skrevet 6. juli 2016 Spørs om ikke det er billigere å bytte motor i Norge. En slik motor koster ikke mer enn 2-3000 kr. Verdien på den bilen i Sverige er dog neppe særlig mer enn prisen på reparasjonen. Lenke til kommentar
Flexxy Skrevet 8. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2016 Spørs om ikke det er billigere å bytte motor i Norge. En slik motor koster ikke mer enn 2-3000 kr. Verdien på den bilen i Sverige er dog neppe særlig mer enn prisen på reparasjonen. Billigste motor jeg fant på finndel.no med priser er 4500 kroner. I beskrivelsen står det bare at motor går rundt. Frakt kostnader i tillegg, samt oljeskift også er det alltid noe som må skiftes underveis. Jobben orker jeg ikke, selv om jeg jobber på ett verksted og har tilgang til alt. Eieren av bilen mener at den er verdt 17000 sek og krever de pengene, eller kjørbar bil igjen. Bilen er i god teknisk stand, kjører den av og til på jobb når jeg er litt sen ute. Litt rust rundt omkring da. Lenke til kommentar
Flexxy Skrevet 8. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2016 Er det ikke litt shady at eier forlanger at de som lånte den skal fikse en slik feil på en så gammel bil? Det er jo ikke akkurat deres feil og mest sannsynlig hadde det skjedd før eller siden. Dette hadde jeg sjekket opp med en advokat e.l. før de betaler noe som helst. Uansett, jeg har vært med på å dytte en bil ombord på en DFDS båt. Den hadde defekt batteri. Men vi møtte opp og spurte dem om det var greit i forkant. Hvis bilen er kjørbar i noen km, så burde du rekke å fylle på væske både før du kjører ombord og når du skal kjøre av. Du kjenner ingen som har BE og en henger til bil da? Edit: Sjekk ut bus4you. Det er nok billigere enn å ta båten tilbake, eller hva du nå enn hadde tenkt deg. Edit2: Dyreste bus4you billetten jeg fant var rett over 400SEK. Da har du behagelig stol på 1.kl og internett Fra Malmø til Oslo. Takker for tips, men jeg tror ikke det er verdt å engasjere en advokat. De er begge venner, men like fattige ( studenter ). Regningen spleises på de 3 som kjørte den, og eier har godtatt å ta litt av kaka. Har en mistanke om at eier også visste om det, hadde sikkert et glis når han lånte ut bilen - Den som tar'n, betaler'n. Skal sjekke ut Bus4you. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 8. juli 2016 Del Skrevet 8. juli 2016 Horribel løsning å frakte et vrak til Sverige for en dyr reperasjon. Selg kjerra som delebil og la dine svenske venner spleise på restbeløpet. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå