Gå til innhold

Nice/ Barcelona i høstferien?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan bare snakke for Barcelona. Det er lett å finne frem ja, både busser og t-baner er merket med farger som korresponderer med områder på turistkartene/bykartene. Så for å dra "dit" tar man blå linje, for å dra "hit" tar man rød linje etc.

Vet ikke hva som finnes for barn, men i barcelona er det stor bystrand hvertfall. Og et stort akvarium som sikkert kan være moro for de små, det er en glassgang under havetbl.a.  så fiskene og haiene svømmer over og rundt hele. 

Og for de voksne er det et hav av fete turistattraksjoner som Sagrada Familia-kirken. Gaudi-parken kan man lett bruke en hel ettermiddag/formiddag på også.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Ja jeg tenkte bare det kan bli litt mye gåing for de minste barna og syting og klaging. Men det er voldsomt mye fint å se på i den store parken og rundt i hele byen. Spesiellt i det gotiske kvartalet der jeg bodde på hotell. Helt utrolig arkitektur i hele byen.

Jeg vil tro unger også setter pris på Sagrada Familia, det er bare så hinsides digert og detaljert at man drukner i inntrykk både på innsiden og utsiden. Men det kan være mye køing for å komme inn der og på akvariet, spesiellt i den største turistsesongen som er nå..derav ikke så flott for barnefamilie kanskje.

Det er sikkert masse attraksjoner som passer for barn også, jeg bare sjekket dem ikke fordi jeg reiste med kolleger fra jobb.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Har vært i både Nice og Barcelona flere ganger, og foretrekker absolutt Barcelona i sommerhalvåret. Lavere priser, bedre mat, og mye bedre strand dersom man drar i strandsesongen. Steinstranda i Nice frister ikke, man må dra til steder som Antibes eller Cannes for å få sandstrender. Severdigheter finner man begge steder, men som andre har nevnt spørs det på barnets alder hva som passer. For en kort weekendtur vinterstid blir det hipp som happ. 

Lenke til kommentar

Har vært i både Nice og Barcelona flere ganger, og foretrekker absolutt Barcelona i sommerhalvåret. Lavere priser, bedre mat, og mye bedre strand dersom man drar i strandsesongen. Steinstranda i Nice frister ikke, man må dra til steder som Antibes eller Cannes for å få sandstrender. Severdigheter finner man begge steder, men som andre har nevnt spørs det på barnets alder hva som passer. For en kort weekendtur vinterstid blir det hipp som happ. 

Da blir det ikke Nice. Da må det bli Barcelona. Jeg har en tenåring som skal være med. :)  Men jeg har hørt mye negativt om Barcelona. Er mange som sier at den byen ikke er noe. Men har hørt en fortelle meg at den er fantastisk. 

Lenke til kommentar

Man hører både positivt og negativt om alle byer, det kommer an på hvem man hører det fra, og med hvilke forventninger man reiser dit, og når på året de var der. Barcelona sies å ha høy kriminalitet, men det er mange byer i Europa hvor man er mer utsatt: https://www.nrk.no/urix/dette-er-dei-farlegaste-byane-i-europa-1.12823735

Jeg har funnet meg et annet fast feriested nedover i Europa som jeg elsker. Men der tenker jeg å reise til om sommeren. Mange sier at jeg bør oppleve flere byer og steder, men samtidig så er jeg blitt veldig glad i et spesiellt feriested. Der får man varmen, strand og bylivet. Men ville være spennende å forsøke Barcelona og. Er jo spennende å se seg rundt. . Høy kriminalitet sies å være mange plasser, men jeg har ikke merket til det der jeg har vært tross jeg var advart om det på forhånd. 

Lenke til kommentar

Da tror jeg også barcelona er best. Det er så mye å se på hele tiden at dere kommer til å gå rundt med kuleøyne etterhvert. Ta forhåndsregler mot lommetyver de finnes overalt inkludert Norge. Og ikke snakk med hasj selgere bare ignorer dem totalt så plager de dere ikke.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...