arkhanien Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Hei! Har fått meg ny kjøler, en ThermalTake Silent Viking, som veier nesten 500gram som jeg skal ha på en AMD T-Bird socket. Denne kjøleren kommer med klips-feste, men er det noen som ar prøvd å feste denne vha de fire hullene i hovedkort ruundt cpu-socket også (evt. istedenfor) ? Ellers, har noen gode forslag til hvordan jeg går frem for å gjøre nettopp dette, dvs feste kjøleren til hovedkortet fremfor klips ? puitti pueeease ... Lenke til kommentar
Thargoth Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 borremaskin og vinyl-skruer? Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Quote: On 2002-02-26 13:02, arkhanien skrev:Hei!Har fått meg ny kjøler, en ThermalTake Silent Viking,som veier nesten 500gram som jeg skal ha på en AMD T-Bird socket. Denne kjøleren kommer med klips-feste, men er det noen som ar prøvd å feste denne vha de fire hullene i hovedkort ruundt cpu-socket også (evt. istedenfor) ?Ellers, har noen gode forslag til hvordan jeg går frem for å gjøre nettopp dette, dvs feste kjølerentil hovedkortet fremfor klips ?puitti pueeease ... Jeg bruker en Zalman vifte som festet i de fire hullene på hovedkortet... Klarte å bøye kanten på coren på cpuen dah... men ellers så er det systemet meget bra i forhold til klips (mye lettere å skru fast en vifte istedenfor å tvinge den på plass med klips Lenke til kommentar
arkhanien Skrevet 26. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2002 Ok, problemet mitt er at jeg ikke har "fester" som jeg kan bruke til å feste kjøleren til de 4 eksisterende hullene i hovedkortet. Thargoth: mener du borre hull i selve kjøleren min, og så bruke lange nylonskruer gjennom hullene i HK og inn i kjøleren ? takker så langt, men har ikke noe konkret :> Lenke til kommentar
TerjeJensen Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 ey! jeg like prosessor kjøleren din.... jeg har den samme! funker knall bra! jeg satt på en delta vifte på 52db... meget god kjøling ja! :smile: [ Denne Melding var redigert av: TerjeJensen på 2002-02-26 14:18 ] Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 terje du setter ikke bare en 52 db vifte på denn hode pine hilsen alex Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 terje du har støydemper?? magic fleece!!! har du zalman fanmate tempen din hilsen ALEX Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 bahhhh [ Denne Melding var redigert av: CS_eR GøY på 2002-02-26 15:20 ] Lenke til kommentar
TerjeJensen Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Ja...jeg har støy demper matter! jeg skal skaffe meg asfalt matter! demper enda 20-30%mer....men må få meg noen vifter til.....begynner å bli varmt inni der! og nei....jeg har ikke fan mate... vet ikke hva som er så bra med det.. jeg ligger på rundt 40 grader med mongo Tt vifte.. <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: TerjeJensen på 2002-02-26 16:13 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: TerjeJensen på 2002-02-26 16:13 ] Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Må man bruke vinyl/plastskruer når man bruker festene med hullene rundt socket-en? Jeg bruker metallskruer, men jeg bruker skiver av plast, så det ikke kortslutter noe på HK. Men det var jo ingen elektronikk rundt hullene innen en radius på 6-7 mm. Det kan vel også være en ide å bruke shims rundt coren så man unngår å knekke stykker av coren hvis man skulle være uheldig å stramme skjeivt. Lenke til kommentar
arkhanien Skrevet 26. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2002 Terje: den temp'en du måler nå, er det med egen temperaturmåler på cpu, eller er det temperatur BIOS viser ? Jeg har akkurat installert min nye Tt Silent Viking, og støyforskjellen fra min gamle GlobalWin "turbinvifte" er enorm. Jeg kan høre meg selv taste på tastaturet igjen! Jeg har også slengt inn noen biltema støydempingsmatter, og livet har rett og slett blitt bedre å leve.. :smile: MEN: idle temperatur har økt 5 grader. Jeg ser i flere diskusjonstråder at temp BIOS viser er _mange_ grader feil (nærmere 10). Stemmer dette? Har ASUS A7V-E hovedkort med en 1GHz Tbird. Lenke til kommentar
cyberklad Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 for og svare på det oprinnelige spørmålet: hvis det er de 6 klipsene på cpu socketen kjøleren er beregnet på så kan du bare feste den der! hvis kjøleren skal festes i de 4 hulla rundt socketen og du ikke har dem er det bare og hive kjøleren og kjøpe en ny en. Lenke til kommentar
TerjeJensen Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Quote: On 2002-02-26 22:59, arkhanien skrev:Terje: den temp'en du måler nå, er det med egen temperaturmåler på cpu, eller er det temperatur BIOS viser ? jeg brukte bios temp check ja.. hva mente du med at den viste feil? at den viste for lavt eller for høyt? mvh. Terje Lenke til kommentar
EL_Lobo Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Man bare må ha seg en cpukjøler med vifte på over 45db , vis ikke er man ikke sjeft-støyer ikke sant Terje, helst en Delta black :smile: det er god jetmotor det :smile: Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 OMG 52db, hadde 46 db, holdt ikke ut det.. HAr en 500g Hedgehog nå, festet på sokkelen bare, funker bra det.. Lenke til kommentar
TerjeJensen Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Quote: On 2002-03-01 02:33, EL_Lobo skrev:Man bare må ha seg en cpukjøler med vifte på over 45db , vis ikke er man ikke sjeft-støyerikke sant Terje, helst en Delta black :smile:det er god jetmotor det :smile: 100% Enig med deg ja :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå